Auto F20 120d -16 manuaali.
Mistä johtuu kierrosten nousu kun vaihtaa pienemmälle vaihteelle (kierrokset nousee hetkellisesti kun kytkin pohjassa ja vaihtaa pienemmälle)? Eli esimerkiksi risteykseen kolmosvaihteella saavuttaessa moottorijarrulla, kytkin pohjaan ja kakkonen silmään (tekee muillakin vaihteilla), niin kierrokset nousee hetkellisesti johonkin 2000-2500rpm kytkimen ollessa pohjassa, eli vaihtotapahtuman ajaksi. Kierrokset laskee kyllä heti, mutta käyvät yli 2000:ssa.
Tuota kierrosten nousua pystyy mielestäni välttämään kun laittaa hetkeksi välillä vapaalle.
Huollossa (ei -BMW huolto) sanoivat että ominaisuus? Tuntuu oudolta. Varsinkin nopeissa äkkijarrutuksissa ja samalla pienemmälle vaihtaessa moottori kiekaisee aika ikävän ja epänormaalin kuuloisesta.
Onko kokemuksia vastaavasta?
Mistä johtuu kierrosten nousu kun vaihtaa pienemmälle vaihteelle (kierrokset nousee hetkellisesti kun kytkin pohjassa ja vaihtaa pienemmälle)? Eli esimerkiksi risteykseen kolmosvaihteella saavuttaessa moottorijarrulla, kytkin pohjaan ja kakkonen silmään (tekee muillakin vaihteilla), niin kierrokset nousee hetkellisesti johonkin 2000-2500rpm kytkimen ollessa pohjassa, eli vaihtotapahtuman ajaksi. Kierrokset laskee kyllä heti, mutta käyvät yli 2000:ssa.
Tuota kierrosten nousua pystyy mielestäni välttämään kun laittaa hetkeksi välillä vapaalle.
Huollossa (ei -BMW huolto) sanoivat että ominaisuus? Tuntuu oudolta. Varsinkin nopeissa äkkijarrutuksissa ja samalla pienemmälle vaihtaessa moottori kiekaisee aika ikävän ja epänormaalin kuuloisesta.
Onko kokemuksia vastaavasta?
Comment