Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hukkaportin letkun paikat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soiled
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3217
    • Mystinen Kuopio

    Hukkaportin letkun paikat

    Elikkä tuli tuossa eilen mieleen, kun tutkin nykyistä hukkista, että millekkä ohjaukselle on tarkoitettu tuo hukkiksen kyljessä oleva nippa?



    Siihen päälimmäiseen tulee ilmeisestikkin alipaine, mutta tarvitseeko tuohon alempaankin liittimeen laittaa myös alipaineletku vai mikä?
    Mystinen.Fi @ FB
    IG @tarmohanninen
    http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
    Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
    Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
    Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
  • Pluto
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1860
    • Raisio

    #2
    Siihen kylkeen tulevaan tulee paine ahtimen ja kaasuläpän välistä. Se ylimmäinen (säätöruuvin vieressä) on vaan tarkoitettu että saat siihen myös ahtopaineen pitämään portin varmasti kiinni, mutta jos näinteet sulla pitää olla magneettiventtiili ohjaamassa sitä painetta pois sieltä päältä, kun haluttu ahtopaine on saavutettu.

    Eli jos laitat tuon häkkyrän toimimaan "normaalisti" niin ahtopaine siihen sivussa olevaan nippaan ja se säätöruuvin vieressä oleva jätetään auki.
    BMW F32 435d

    Comment

    • Soiled
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3217
      • Mystinen Kuopio

      #3
      No niin sieltä tulikin erittäin selventävä vastaus.
      Ensimmäinen hukkis itselle jossa noita liittimiä tosiaan on kaksin kappalein niin ei kehdannut alkaa testailemaan, että missä toimii parhaiten

      Kiitän

      Vielä pitää lisätä kysymys, että pitääkö tuo ohjauspaine ottaa heti, kun ahtimelta alkaa coolerille menevät putket vai sitten juuri ennen kaasuläppää? Vai onko mitään väliä kunhan vaan jostakin välistä sen paineen tuonne hukkikselle repäisee?
      Last edited by Soiled; 18-07-2005, 23:00.
      Mystinen.Fi @ FB
      IG @tarmohanninen
      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

      Comment

      • Juiza
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 164
        • Lappeenranta

        #4
        Mutulla ottaisin lähdön just ennen kaasuläppää.
        M535i -85
        M5 -89

        Comment

        • Pluto
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1860
          • Raisio

          #5
          Originally posted by Juiza
          Mutulla ottaisin lähdön just ennen kaasuläppää.
          Minä taas ahtimen vierestä, koska kuitenkin cooleri ahdistaa ja jos hukkaportin ohjaus on kaasuläpän lähellä niin painetta voi tulla hetkellisesti melkoisesti ahtimen ja coolerin väliin. Käytännössä kait ihan sama kummasta sen ottaa...
          BMW F32 435d

          Comment

          • Miika Tissari
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1802
            • Varkaus

            #6
            Voi sen ohjauksen ottaa vaikka imusarjasta tai ainakin mulla toimi aikasemmin ihan hyvin.
            E28 ///M-tech V8 -83
            E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎