Originally posted by ///X-POWER
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 turboon kytkintä
Collapse
X
-
Audi s4 b5
e21 323 (Ikuisuus rojekti)
M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc
Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,
-
-
Originally posted by j.laitine View PostMulla on aivan samaa ongelmaa.. 0.3 milliä on levynkohdalla kohoumaa.. Ainoa vain että levynä on M535.sen e28.sin levy.. Irroittaa vasta aivan pohjassa.. Ja asetelmahan on juurikin -765 loppuinen. Laitoin vielä e21 323.sen painelaakerin mikä on jotain 4-5 milliä paksumpi kuin tuo e36.sen alkuperäinen ja haarukkaa on nostettu ns."nollukan" päästä (eli se toinen pää kuin sylinterin.) 4mm ja sylinteriä jatkettu noin 6mm niin ei puhettakaan että pelaisi.. voiko olla mahdollista ettei tuo alkuperäinen 325.sen sylinteri jaksaisi painaa tuota aseltelmaa, vai voiko letku antaa niin paljon periksi että paine hukkuisi siihen..?? :thinkMystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Originally posted by j.laitine View PostMulla on aivan samaa ongelmaa.. 0.3 milliä on levynkohdalla kohoumaa.. Ainoa vain että levynä on M535.sen e28.sin levy.. Irroittaa vasta aivan pohjassa.. Ja asetelmahan on juurikin -765 loppuinen. Laitoin vielä e21 323.sen painelaakerin mikä on jotain 4-5 milliä paksumpi kuin tuo e36.sen alkuperäinen ja haarukkaa on nostettu ns."nollukan" päästä (eli se toinen pää kuin sylinterin.) 4mm ja sylinteriä jatkettu noin 6mm niin ei puhettakaan että pelaisi.. voiko olla mahdollista ettei tuo alkuperäinen 325.sen sylinteri jaksaisi painaa tuota aseltelmaa, vai voiko letku antaa niin paljon periksi että paine hukkuisi siihen..?? :think
Comment
-
-
Originally posted by Jaska T View PostMinulla oli ihan sama homma dieselissä -765 asetelmalla ja jousitetulla massalevyllä, irrotti vasta aivan pohjassa, mutta parin tuhannen km:n jälkeen oli levy jo sopivan verran kulunu, että rupesi irroittamaan heti paremmin(osasyynsä voi myös olla kytkimen lopullisella ilmautumisella). Niin ja vakio painelaakeri jonka alla 5mm spaceri.Tai sen verran se irrotti mitä tuossa huomasin, kun tuon auton joutuu aina pakottavista syistä kasaamaan ja ajamaankin vähän matkaa, että kakkosella ku pysähty ja piti kyntkintä niin pohjassa ku mahollista, niin just ja just pysy käynnissä ja sen verran luisti.
Niin ei liene enää muuta propleemaa kuin perseellään oleva jännitys??
Olisko kellään M5:sen vauhtipyörää mistä mitata tuota upotusta?? Anyone
Comment
-
-
Originally posted by Soiled View PostTestaa vielä iskemällä toiset 5mm tai 10mm jatkoa tuohon työsylinterin varteen ja katso miten vaikuttaa irroittamiseen. Sen verta paljon poikkeaa noi racekytkimet orkkiksesta, että jatkoa tarvitaan "reilusti", että kytkin saadaan irroittamaan ns. normaaliin tapaan eikä aivan pohjassa.
Tuntuu vaan että menee sitten se haarukka jo ihan vinoon sinne kun painaa polkimen pohjaan.. Pitäis varmaan leikata rälläkällä pala pois laatikon kupeesta että näkis kunnolla missä asennossa se siellä on..Tai sitten jos jaksais vielä jumpata laatikon kerran irti, niin tekisi siitä "nollukka päästä" säädettävän.. Kokeilin M3.sen työsylinterillä samanmittaisella tangolla, niin ei irroittanut senkään vertaa..??
Ja ilmauksesta ei ainakaan pitäisi olla kiinni kun jarrusatulasta ollaan pumpattu aina nesteitä sinne työsylinteriin päin..
Audi s4 b5
e21 323 (Ikuisuus rojekti)
M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc
Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,
Comment
-
-
Sitä tappia pitää vaan jatkaa, jos teet laatikkoon "huoltoluukun" niin näet, että itse haarukka liikkuu loppujaan niin mitättömän matkan, että se ei vaikuta painelaakerin vinoon menemiseen vaikka jatkaisi työsylinterin tappia 50mm.
Itsellä oli zf laatikon kanssa sylinterin tappia jatkettu 10mm, haarukkaa siirretty 10mm toiselta reunalta eteenpäin sekä sorvattu 7mm korokepala vakiopainelaakerin jatkeeksi ja ei irroittanut ollenkaan tällä modilla, kun käytössä oli -618 asetelma + M3 massalevy (homma lähes sama -765 asetelman kanssa). Ostin uuden työsylinterin ym. ja homma ei toiminut. Ihmettelin suuresti, kun kuitenkin m20 + 260 getin kanssa pelkkä työsylinterin tangon jatkaminen 10mm sai kytkimen lähes normaaliksi.
Hitsasin vielä 10mm lisää tankoon pituutta ja alkoi pelaamaan vaikkakin vielä voisi olla enempi käyttöaluetta eli tankoon lisää pituutta. Kaksoismassa vp on sen verta paksu, kun vertailee kovaan vp:en.
S38:n kanssa taas raceasetelma + sintteri niin ei tarvitse tehdä mitään, kun käyttää ämmän omaa laatikkoa (tosin b36 ämmässä onkin jo vakiona kova vp).
Niin ja noi race asetelmat ovat vain sen verta jäykkiä, että suoraan ei voi verrata vakioasetelmaan tuota välimatkaa. Jäykempi asetelma tarvitsee sen pari milliä extraa vs vakio jotta painelaakeri saa levyn irroittamaan.Last edited by Soiled; 11-07-2011, 19:24.Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Originally posted by Soiled View PostSitä tappia pitää vaan jatkaa, jos teet laatikkoon "huoltoluukun" niin näet, että itse haarukka liikkuu loppujaan niin mitättömän matkan, että se ei vaikuta painelaakerin vinoon menemiseen vaikka jatkaisi työsylinterin tappia 50mm.
Itsellä oli zf laatikon kanssa sylinterin tappia jatkettu 10mm, haarukkaa siirretty 10mm toiselta reunalta eteenpäin sekä sorvattu 7mm korokepala vakiopainelaakerin jatkeeksi ja ei irroittanut ollenkaan tällä modilla, kun käytössä oli -618 asetelma + M3 massalevy (homma lähes sama -765 asetelman kanssa). Ostin uuden työsylinterin ym. ja homma ei toiminut. Ihmettelin suuresti, kun kuitenkin m20 + 260 getin kanssa pelkkä työsylinterin tangon jatkaminen 10mm sai kytkimen lähes normaaliksi.
Hitsasin vielä 10mm lisää tankoon pituutta ja alkoi pelaamaan vaikkakin vielä voisi olla enempi käyttöaluetta eli tankoon lisää pituutta. Kaksoismassa vp on sen verta paksu, kun vertailee kovaan vp:en.
S38:n kanssa taas raceasetelma + sintteri niin ei tarvitse tehdä mitään, kun käyttää ämmän omaa laatikkoa (tosin b36 ämmässä onkin jo vakiona kova vp).
Niin ja noi race asetelmat ovat vain sen verta jäykkiä, että suoraan ei voi verrata vakioasetelmaan tuota välimatkaa. Jäykempi asetelma tarvitsee sen pari milliä extraa vs vakio jotta painelaakeri saa levyn irroittamaan.
Originally posted by Noppe View PostJohtuukohan ihmisten ongelmat sitten "väärän" merkkisestä laatikosta, kun itellä ei mitään ongelmia getragin kanssa. On vain 7mm koroke painelaakerilla, ja irrottaa siellä missä pitääkin.Audi s4 b5
e21 323 (Ikuisuus rojekti)
M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc
Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,
Comment
-
-
Onko originaali gummiletku viel käytös? Jos nii vaiha tefloni vastaavaan, seo monasti pienestä kiiB M W X 5. kotina_matkailuvaunu
Comment
-
-
Originally posted by Noppe View PostJohtuukohan ihmisten ongelmat sitten "väärän" merkkisestä laatikosta, kun itellä ei mitään ongelmia getragin kanssa. On vain 7mm koroke painelaakerilla, ja irrottaa siellä missä pitääkin.
Ei olis vara harjotella yhtään enää tuota hommaa, kun perjantaiksi olis penkki aikakin varattu, niin tuon suhteen pitäs saada kerralla valmista.
VIENKÖ RIESKAN KONEISTAMOON JA SANON, ETTÄ 0,3mm SYVENNYSTÄ KYTKIMELLE?? JAA/EI VASTAUKSIA? Siltikään asetelman kiinnityspisteet ei kyllä nykyisten mittailujen perusteella pohjaa vauhtikseen :think
St..na ku olis tämän hanskailun tienny, niin oisin kyllä tilannu yksintein tuon paketin..
Comment
-
-
-765 asetelma on tasaisella vauhtipyörällä about kohdallaan 9,5mm paksulle levylle.
Joten, jos levy tosiaan on 9,9mm (kokoon puristettuna), niin pitäisi toimia tolla 0,3mm "upotuksella".
Tota " Siltikään asetelman kiinnityspisteet ei kyllä nykyisten mittailujen perusteella pohjaa vauhtikseen " juttua en kyllä ymmärrä ollenkaan?
Siis mitenkä ne pultit kiristyy?
Onko se nyt ihan oikeasti oikea asetelma ko. pyörälle, tai jotain muuta ihmeellistä?
Ja se haarukka kannattaa kyllä melko suoraan askarrella, toiminta kuitenkin silloin parhaimmillaan. Ei sitten tartte niin helposti tuomita kytkintä jäykäksi.
Comment
-
-
Originally posted by harrastaja View Post-765 asetelma on tasaisella vauhtipyörällä about kohdallaan 9,5mm paksulle levylle.
Joten, jos levy tosiaan on 9,9mm (kokoon puristettuna), niin pitäisi toimia tolla 0,3mm "upotuksella".
Tota " Siltikään asetelman kiinnityspisteet ei kyllä nykyisten mittailujen perusteella pohjaa vauhtikseen " juttua en kyllä ymmärrä ollenkaan?
Siis mitenkä ne pultit kiristyy?
Onko se nyt ihan oikeasti oikea asetelma ko. pyörälle, tai jotain muuta ihmeellistä?
Ja se haarukka kannattaa kyllä melko suoraan askarrella, toiminta kuitenkin silloin parhaimmillaan. Ei sitten tartte niin helposti tuomita kytkintä jäykäksi.
Tuo levyn paksuus on mitattu irtaallaan, että painuu varmaan muutaman kympin kirittynä paikalleen. Ja tuolla asetelman pohjaamisella yritän sanoa, että yleensä asetelma painuu vauhtista vasten eikä jää ilmaan 2,7mm verran mitä se nyt on. Eli se ei pönkkää mihinkään vaan pääsee kytkintä painaessa painumaan lähemmäs vauhtista. Jospa oli edes vähän selvemmin sanottu.
Ja asetelma on kyllä oikea, mutta tuo rieska ei tunnu olevan kyllä missään suhteessa..
Comment
-
-
Kyllä se 765 asetelman pitäis "pohjaan" asti mennä. Eli sulla on tuo esijännitys vituillaan. Zjark M30 vauhtipyörä + orkkis 535 painelaakeri eikä tarvinnu edes työsylkyn tappia pidentää. Ilmauksesta oli kaikki kiinni. Tosin aika alhaalta irrottaa kytkin, mut on toiminu komeesti.
Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
Comment
-
-
Purista levy vaikka ruuvipenkissä "nippuun" ja mittaa sitten paksuus, ettei vaan tuu liian isoo lastua pois VP:stä.
En mä oikein vieläkään ymmärrä tota "kelluvaa" asetelmaa. Siis se rako pultit löysällä on 3,8mm ja pultit kiristettynä 2,7mm?
Jos näin, niin jotain merkillistä siinä on, kun normaalistikin toi pultit löysällä rako on about 2,5-3mm (tää ei sitten ole mikään mitoitusperuste).
Ei kai pultit pohjaa kierteestään?
Comment
-
-
Sachsin ohjeiden mukaan käytettäessa asetelmaa -765 9,3mm massalevyllä (1861 931 034) upotusta tulee olla asetelmalle 0,3mm ja 8,4mm sintterilevyllä 1,2mm.
Sama homma toimii myös -618 asetelman kanssa.Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
Comment