Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 turboon kytkintä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 9tonni
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 177
    • Kuopio

    M50 turboon kytkintä

    Vakio kytkin ei taida kauaa kestää yli 400 nm vääntöä.. Mutta mitä tilalle?
    Onko kellään kokemuksia moposportin 5 lapasista sinttereistä?
    2608 M3 228 / 29/10 5 160,00 €

    Minkähänlainen on ajaa kun laittaa tuon muuten vakio kytkinsettiin kiinni?
    Taitaa tulla mallia on/off melkolailla väkisin..

    Onko muita hinnaltaan järkeviä ehdotuksia ongelmaan??

    Vakio asetelmaa pystyy chimmaaman tiukemmaks. Kellään kokemuksia siitä?
    Last edited by 9tonni; 19-07-2005, 23:33.
  • ///X-POWER
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 424
    • kajaani

    #2
    e36 325 turboon kytkin

    Kokeillaanhan jos tähän nyt olisi jo löytynyt turboilijoilta kokemuksia. Eli e36 325 turboon pitäisi saada kova vauhtis ja kytkinpaketti mikä kestää n. 600nm vääntöä. Mistä nämä nyt kannattaa yhistellä? M20 vauhtipyöräkö paras vaihtoehto?

    Comment

    • Noppe
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 535
      • Veneen alla

      #3
      zJarkilta vauhtis ja siihen Saschin -618 asetelma. Levy sitten mielen mukaan haluaako sintteriä vai massalevyä.

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        #4
        618-asetelma (228mm) vaatii sintterin noille väännöille. Isompi 765-asetelma 240mm) vaatii uuden v-pyörän, jonka saat BlingFactoryltä ja luultavasti myös zJarkilta. Tällä jälkimmäisellä voit käyttää massalevyä noilla väännöillä.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Noppe
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 535
          • Veneen alla

          #5
          Originally posted by Jasu View Post
          618-asetelma (228mm) vaatii sintterin noille väännöille. Isompi 765-asetelma 240mm) vaatii uuden v-pyörän, jonka saat BlingFactoryltä ja luultavasti myös zJarkilta. Tällä jälkimmäisellä voit käyttää massalevyä noilla väännöillä.
          Aijuu, meni numerot sekasi. Tarkotin tuota -765 asetelmaa...

          zJarkilla vain "hieman" kilpailukykyisempi hinta vauhtipyörällä...


          Massalevy joka tarkoitettu tuolle asetelmalle maksaa kylläkin ~400€, että sintteriä saa huomattavasti halvemmalla.

          Comment

          • ///X-POWER
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 424
            • kajaani

            #6
            No niin nyt löyty asia vastauksia Pistin privaa tuolle zjarkille niin katotaan olisko sillä ratkaisu vauhtis pulmaan. Ja Sasch näyttää lupaavan tuolle -765 asetelmalle massalevyllä sietokyvyksi 530nm, niin käytännössä menee varmaan siihen 600nm asti, eli se ois varmaan pätevä valinta. E39 M5:sen paketille luvataan 570nm, mutta se ei vissiin käy siihen kun sitä ei suositella? Jos vain mahdollista niin sintteriä välttelen mukavuuden ja vauhtipyörän kestävyyden takia.

            Tuo hinta vaan hirvittää. Eikö millään kävis joku halvempi versio M5:sen kytkimestä? Luk, valeo...

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              #7
              Originally posted by ///X-POWER View Post
              No niin nyt löyty asia vastauksia Pistin privaa tuolle zjarkille niin katotaan olisko sillä ratkaisu vauhtis pulmaan. Ja Sasch näyttää lupaavan tuolle -765 asetelmalle massalevyllä sietokyvyksi 530nm, niin käytännössä menee varmaan siihen 600nm asti, eli se ois varmaan pätevä valinta. E39 M5:sen paketille luvataan 570nm, mutta se ei vissiin käy siihen kun sitä ei suositella? Jos vain mahdollista niin sintteriä välttelen mukavuuden ja vauhtipyörän kestävyyden takia.

              Tuo hinta vaan hirvittää. Eikö millään kävis joku halvempi versio M5:sen kytkimestä? Luk, valeo...
              Niin 300e tuo 765-asetelma suurinpiirtein maksaa. Ei se nyt paha hinta ole sellaisesta joka varmasti kestää. Muuta merkkiä en edes ajattelisi. Jos tuntuu kalliilta, niin kannattaa tiputtaa niitä tehotavoitteita. Ja tuosta E39 M5:sen asetelmasta en osaa sanoa, mutta JOuManilla on käsittääkseni sellainen omassaan kiinni.
              Last edited by Jasu; 27-02-2011, 13:23.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • Jaska T
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 215
                • Pyhäsalmi

                #8

                Massalevy joka tarkoitettu tuolle asetelmalle maksaa kylläkin ~400€, että sintteriä saa huomattavasti halvemmalla.
                Tarkoitat vissiin jousitettua massalevyä? ~300€ oli pari kolme vuotta sitten kun ostin. Jousittamattoman saa sitten vajaalla satasella.

                Comment

                • ///X-POWER
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 424
                  • kajaani

                  #9
                  Originally posted by Jasu View Post
                  Niin 300e tuo 765-asetelma suurinpiirtein maksaa. Ei se nyt paha hinta ole sellaisesta joka varmasti kestää. Muuta merkkiä en edes ajattelisi. Jos tuntuu kalliilta, niin kannattaa tiputtaa niitä tehotavoitteita. Ja tuosta E39 M5:sen asetelmasta en osaa sanoa, mutta JOuManilla on käsittääkseni sellainen omassaan kiinni.
                  Niin koko paketti tulee vissiin maksamaan luokkaa 650€ http://en.sachsperformance.com/sachs...592/index.html
                  Tuossa ei näytetä sintteriä vaihtoehdoksi, mutta tuossa e39 ämmän paketissa se on tarjolla..


                  50€ halvempi on sintteri. Mutta nuohan on jousittamattomia, niin ei taida olla oikein hyvä vaihtoehto. E34:ssa ei taida olla säätyvä asetelma niinku e39:ssä vissiin on?

                  Voihan se olla, että jos siinä yrittää säästää niin joutuu tekemään tuplatyön ja ostamaan joka tapauksessa tuon -765 paketin.
                  Se taitaa vetää nyt pisimmän korren, jos ei muita ideoita ole? Mistähän tuon saisi halvimmalla:think

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    #10
                    unohtakaa...

                    edit. Voit siis käyttää tuon 765-asetelman kanssa alkuperäistä M5-kytkinlevyä.
                    Last edited by Jasu; 27-02-2011, 20:51.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Noppe
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 535
                      • Veneen alla

                      #11
                      Originally posted by Jaska T View Post
                      Tarkoitat vissiin jousitettua massalevyä? ~300€ oli pari kolme vuotta sitten kun ostin. Jousittamattoman saa sitten vajaalla satasella.
                      Juu sitä juuri. Viime keväänä katselin sitä, mutta tyydyin normilevyyn joka oli jotain reilun satasen.

                      Comment

                      • j.laitine
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 282
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Jasu View Post
                        unohtakaa...

                        edit. Voit siis käyttää tuon 765-asetelman kanssa alkuperäistä M5-kytkinlevyä.
                        e34 M5?? onko se jousitettu vai kova levy?? Ja onko kellään tietoa siitä että onko paksuus sama M5.sen orkkis levyssä, kuin sachin valmistemassa mikä on tarkoitettu juurikin -765 loppuiselle asetelmalle?? :think
                        Audi s4 b5
                        e21 323 (Ikuisuus rojekti)
                        M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


                        Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          #13
                          Originally posted by j.laitine View Post
                          e34 M5?? onko se jousitettu vai kova levy?? Ja onko kellään tietoa siitä että onko paksuus sama M5.sen orkkis levyssä, kuin sachin valmistemassa mikä on tarkoitettu juurikin -765 loppuiselle asetelmalle?? :think
                          Muistaakseni S38B36:ssa on jousitettu levy. Paksuudesta ei tietoa, mutta yleensä ovat "suurinpiirtein" saman paksuisia.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • j.laitine
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2008
                            • 282
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Jasu View Post
                            Muistaakseni S38B36:ssa on jousitettu levy. Paksuudesta ei tietoa, mutta yleensä ovat "suurinpiirtein" saman paksuisia.
                            Lueskelin vaan siitä -765 loppuiseen tarkoitetusta orgaanisesta levystä, niin pito vakio levyyn olisi noin 10% enemmän, eli eikös sille koko sachin paketille luvata jotain 530nm väännön kestoa.. Eli vakio levyllä pitäisi ainakin 450nm kestää.. Ainoa vaan sitten tuo shimmaus, kun kerkesin jo vauhtipyörän koneistuttaa sachin levylle sopivaksi eli 0,3mm upotusta asetelmaan.. Perhana kun tietäisi levyjen paksuudet.. Joku voisi valaista jos on mittaillut
                            Audi s4 b5
                            e21 323 (Ikuisuus rojekti)
                            M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


                            Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

                            Comment

                            • ///X-POWER
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 424
                              • kajaani

                              #15
                              Ei meinaa tulla vittuakaan tuosta kytkin hommasta. Hyvissä ajoin muka rupesin suunnittelemaan tuota hommaa, mutta on menny niin jumppaamiseksi tuon kanssa, että nyt pitää jo kysyä jos jollaki ois kokemusta asiasta.

                              Eli ostin sen -765 asetelman ja LUK:in massalevyn ja kaiken vitutuksen alun ja juuren eli Blingfactoryn M50 vauhtipyörän. En tiedä onko tuota paljo muut sitten asennelleet ku ei siinä tunnu mikään olevan oikein! Hammaskehä ei käynyt suoraan paikalleen, startin pyörä jyrsii vauhtista josta lähtee mukava ääni startatessa, rieskan takaosa pääsee hankaamaan moottorista tuleviin 6m pultteihin, kierteet tehty vituralleen (kartiot reiät) jonka takia kierteet paukkuu väkisellä asetelmaa kiristäessä ja sopivaa laakeriahan ei tietysti ole saatavillakaan jne.

                              Nyt ollaan ongelmissa kuitenkin menossa siinä kohtaa, että pitäs tuo esijännitys saada sopivaksi tuolle asetelmalle. Sitä kun tunnostaa olevan ihan helevetisti liikaa, kun kytkin ei irrota ollenkaan vaikka kuinka pitkälle painaa laakeria.

                              Ensinnäkin eikö tuon asetelman pitäisi mennä iholleen tuohon vauhtipyörään, kun se on kiristetty paikalleen?? Nyt siihen jää 2,7mm rako

                              Tönärillä mitattuna levylle on 0,7mm kohouma limpussa ja asetelma+levy laskettuna siihen päälle rakoa/pänninkiä jää 3,8mm (vähennettynä kohoumalla siis 3,1mm)

                              Kertokaahan minkäverran tuota verkonpainoa pitäisi nyt koneistaa?? Levy on 9,9mm paksu. En oikeen selvää kuvaa löytäny M5 rieskastakaan..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎