Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monilevykytkimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wesulius
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 304
    • Mynämäki

    #31
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Ei kestä, 765sre tästä olen siirtymässä pois luistamisen takia. Niihin saa tuplalevyjä backaxle.se sivulta mutta ei se juurikaan paranna tehon kestoa.
    Väänönkestoa , tietysti on tuolla tehonkestokin , mutta se on paljon, paljon enemmän.
    Jos tuota nyt uskaltaa pyörittää vaikka 10000rpm ja 900Nm niin tehonkesto on 1260hv.

    Siksi on fiksumpaa puhua väännön kestosta.

    Comment

    • Wesulius
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 304
      • Mynämäki

      #32
      Originally posted by RiZ3* View Post
      Omaan ämmään laitan seuraavaksi kyllä nyt uuden moottorin kera 2 levykytkimen massalevyillä.
      Pitäisi pystyä luistattamaa ja käyttö kuin vakiossa. Vääntöä kestää yli 1000nm.
      Dli teknik ruotsissa pystyy kasaamaan sooivan paketin kunhan toimittaa heille tarvittavat mitat jos ei ole jo tehty kyseiseen moottoriin.

      Kellään täällä kokemuskia massalevyllisestä 2 levy kytkimestä katu käytössä ?
      Ei ole kuin vakiossa , massalevy joustaa kun sitä puristaa ja jos niitä on 2kpl niin joustaa enemmän , joten polkimen liikerata on pidempi.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        #33
        Originally posted by Wesulius View Post
        Ei ole kuin vakiossa , massalevy joustaa kun sitä puristaa ja jos niitä on 2kpl niin joustaa enemmän , joten polkimen liikerata on pidempi.


        On olemassa myös kovia massalevyjä.


        Levyjä on tietääkseni seuraavanlaisia:
        jousittamaton kova
        Jousitettu kova (tästä en ole ihan varma)
        jousitettu jossa joustava elementti kitkapintojen välissä

        Jousitettu sintteri
        jousittamaton sintteri


        Kovalla tässä yhteydessä tarkoitetaan levyä jossa ei ole kitkapintojen välissä sitä peltijousta joka sallii levyn puristumisen kasaan kun asetelma alkaa painaa levyä.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Wesulius
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 304
          • Mynämäki

          #34
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          On olemassa myös kovia massalevyjä.


          Levyjä on tietääkseni seuraavanlaisia:
          jousittamaton kova
          Jousitettu kova (tästä en ole ihan varma)
          jousitettu jossa joustava elementti kitkapintojen välissä

          Jousitettu sintteri
          jousittamaton sintteri


          Kovalla tässä yhteydessä tarkoitetaan levyä jossa ei ole kitkapintojen välissä sitä peltijousta joka sallii levyn puristumisen kasaan kun asetelma alkaa painaa levyä.
          Totta , mutta vakiossa on tuo joustava massalevy juuri siksi , että ottaa pehmeästi kiinni.

          Comment

          • RiZ3*
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 353
            • Helsinki

            #35


            Tämä tuli nyt tilattua ämmään ja katsotaan sitten kun saapuu millainen on ajaa ja käyttää.
            The will to do - the soul to dare

            E93 M3

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              #36
              Mikään kuiva levykytkin ei kestä luistatusta mikä lienee ongelma kiihdytyskäytössä. Eli vaikka se kytkin kestää 3000nm 10K lähdössä pyörivä kone tuottaa enemmän momenttia hetkellisesti jos pitoa piisaa, kytkin luistaa hetken ja lämmöt nousee ja kytkin ei ikinä lähde pitämään ja välitä speksattua momenttiaan läpi.

              Jos on paljon pitoa lähdössä tarvitaan siihen käyttöön soveltuva kytkin, joko hydraulinen momentinmuunnin joka soveltuu budjettiluokkaan kun ei juuri käytössä kulu tai sitten mekaaninen keskipaolla yms. pehmeästi lukkiutuva monilevysysteemi, mutta näissä lienee sitten levyt per lähtö huoltoväli.

              Ja neliveto ei tarkoita paljon pitoa, kiihdytyskäytössä linkkiperällä lähdössä löydään akselia maata vasten käyttäen koko auton massaa vastapainona - nelivedolla saadaan renkaisiin auton painoa vastaava voima tietä vasten, linkkiperällä moninkertaista auton massaa vastaava voima - kytkin luistaa aina ja aivan satavarmasti lähdössä eikä siinä auta kytkimen vaihtaminen järeämpään vaan kytkimen luiston pitää olla hallittua. Jos kytkin ei luista yhtään lähdössä lopputulos on burnout....
              Last edited by naukkis; 19-02-2019, 11:51.

              Comment

              • MH motorsport
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 2301
                • Turku

                #37
                Originally posted by naukkis View Post
                Mikään kuiva levykytkin ei kestä luistatusta mikä lienee ongelma kiihdytyskäytössä. Eli vaikka se kytkin kestää 3000nm 10K lähdössä pyörivä kone tuottaa enemmän momenttia hetkellisesti jos pitoa piisaa, kytkin luistaa hetken ja lämmöt nousee ja kytkin ei ikinä lähde pitämään ja välitä speksattua momenttiaan läpi.

                Jos on paljon pitoa lähdössä tarvitaan siihen käyttöön soveltuva kytkin, joko hydraulinen momentinmuunnin joka soveltuu budjettiluokkaan kun ei juuri käytössä kulu tai sitten mekaaninen keskipaolla yms. pehmeästi lukkiutuva monilevysysteemi, mutta näissä lienee sitten levyt per lähtö huoltoväli.

                Ja neliveto ei tarkoita paljon pitoa, kiihdytyskäytössä linkkiperällä lähdössä löydään akselia maata vasten käyttäen koko auton massaa vastapainona - nelivedolla saadaan renkaisiin auton painoa vastaava voima tietä vasten, linkkiperällä moninkertaista auton massaa vastaava voima - kytkin luistaa aina ja aivan satavarmasti lähdössä eikä siinä auta kytkimen vaihtaminen järeämpään vaan kytkimen luiston pitää olla hallittua. Jos kytkin ei luista yhtään lähdössä lopputulos on burnout....
                Siksi niihin myydään säädettäviä paluulinjan kuristusventtiileitä joilla luisto säädetään.
                Autopalvelu MH-motor
                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                Maxxecu myynti ja asennus
                www.mh-motor.fi
                0503218217
                Kulkineet:
                E6 2000 touring
                E6 2002 touring
                E30 318is ///Mtechnic 2
                E34 ///M5 nürburgring
                E34 S62b50 turbo dct
                E39 523i ///Msport
                F30 320d

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎