Olin tuossa jo pidemmän aikaa ihmetellyt ajoittaista "hengettömyyttä" autossani, vääntöä ei tuntunut välillä löytyvän millään ennen kuin antoi kierroksia vähintään 3000 rpm, vaikka kyllähän sitä tuonkokoisesta kiisselistä pitäisi löytyä jo reilusti alempaakin.
Viikonloppuna sitten etsin pellin alta ilmamäärämittarin ja kokeilin nypätä anturipiuhan irti. Seurauksena auto kulkee nyt _pirun_ paljon paremmin, joten ensi tilassa kai pitäisi hommata tilalle uusi toimiva.
Ilmeisesti osa on kuitenkin vaihtunut 01/2001 ja autossani on vanha osanumerolla 13712247002 varustettu mittari jota ei enää valmisteta. Osoitteessa http://www.realoem.com/bmw/showparts...=13&fg=20&hl=3
löytyvästä "räjäytyskuvasta" päättelin, että myös osanumerolla 13627787076 varustettu mittari sopii, mutta hinta näyttäisi olevan melko suolainen. Onko kenelläkään tietoa, mikä olisi halvin ratkaisu mittarin korjaamiseen? (jos piuha irti ajelua ei lasketa)
Pitkään olen ihmetellyt myös turbon myöhäistä mukaantuloa. Selkeän "väännönlisän" tuntee vasta noin 2500 kierroksen paikkeilla kun kiihdyttää rivakammin. Onko tämä normaalia vai johtuneeko risasta ilmamassamittarista?
Viikonloppuna sitten etsin pellin alta ilmamäärämittarin ja kokeilin nypätä anturipiuhan irti. Seurauksena auto kulkee nyt _pirun_ paljon paremmin, joten ensi tilassa kai pitäisi hommata tilalle uusi toimiva.
Ilmeisesti osa on kuitenkin vaihtunut 01/2001 ja autossani on vanha osanumerolla 13712247002 varustettu mittari jota ei enää valmisteta. Osoitteessa http://www.realoem.com/bmw/showparts...=13&fg=20&hl=3
löytyvästä "räjäytyskuvasta" päättelin, että myös osanumerolla 13627787076 varustettu mittari sopii, mutta hinta näyttäisi olevan melko suolainen. Onko kenelläkään tietoa, mikä olisi halvin ratkaisu mittarin korjaamiseen? (jos piuha irti ajelua ei lasketa)
Pitkään olen ihmetellyt myös turbon myöhäistä mukaantuloa. Selkeän "väännönlisän" tuntee vasta noin 2500 kierroksen paikkeilla kun kiihdyttää rivakammin. Onko tämä normaalia vai johtuneeko risasta ilmamassamittarista?
Comment