Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 koneeseen turbomännät?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pähkinä
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 166
    • helsinki

    m50 koneeseen turbomännät?

    elikkä onko m50b20 koneen veivit eri pituset ku m50b25konees vai onko kampiakseli erilainen,ku pitäis männät saada tohon m50b20 koneeseen,ni pitääkö hommata m50b25 kampiakseli vai veivit vai molemmat?kaikki tieto tervetullut..!!!
    pikkuhiljaa hyvä tulee...kait..
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    En nyt oikeen käsittänyt, että mitä sä oot tekemässä, mutta eihän mäntien vaihto edellytä kampiakselin tai kiertokankien vaihtoa. Vai onko tässä nyt joku muu idea takana?

    M50B20 kampiakseli on 66 mm iskulla, ja M50B25 kampiakseli on 75 mm iskulla, eli erilaiset on. Kiertokanget on M50B25 moottoissa 135 mm pitkät, M50B20 vastaavasta mitasta ei tietoa.
    Last edited by Bullitt; 25-07-2005, 13:39.


    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by Bullitt
      En nyt oikeen käsittänyt, että mitä sä oot tekemässä, mutta eihän mäntien vaihto edellytä kampiakselin tai kiertokankien vaihtoa. Vai onko tässä nyt joku muu idea takana?

      M50B20 kampiakseli on 66 mm iskulla, ja M50B25 kampiakseli on 75 mm iskulla, eli erilaiset on. Kiertokanget on M50B25 moottoissa 135 mm pitkät, M20B20 vastaavasta mitasta ei tietoa.
      <tuohan oli niin selvästi kirjoitettu kui sää ny et ymmärrä tota kjeh...
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • aLostSheep
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 102

        #4
        Item/Measurement M50B20 M50B20 vanos M50B25 M50B25 Vanos
        Vehicle 520i 520i 525i 525i
        Number of Cylinders 6 6 6 6
        Layout in-line in-line in-line in-line
        Installation 30° inclined right 30° inclined right 30° inclined right 30° inclined right
        Coolant liquid liquid liquid liquid
        Crankcase/Block Material perlit. cast iron cast iron perlit. cast iron cast iron
        Crankshaft one-piece one-piece one-piece one-piece
        Main Bearings 7 7 7 7
        Weight (kg) 194 198 194 198
        Valve Layout dohc dohc dohc dohc
        Camshaft Drive simplex chain simplex chain simplex chain simplex chain
        Camshaft Bearings 7 each 7 each 7 each 7 each
        Valves per Cylinder 4 4 4 4
        Cylinder Center Distance (mm) 91 91 91 91
        Displacement (liters) 1.991 1.991 2.494 2.494
        Bore/Stroke (mm) 80/66 80/66 84/75 84/75
        Stroke/Bore Ratio 0.83 0.83 0.89 0.89
        Piston Speed (ms) 13.0 13.0 14.8 14.8
        Valve Timing (IO/IC) 24°btdc/36°abdc 9°btdc/39°abdc 19°btdc/41°abdc 4°btdc/44°abdc
        (EO/EC) 38°bbdc/10°atdc 39°bbdc/9°atdc 35°bbdc/13°atdc 35°bbdc/13°atdc
        At Valve Lift (mm) ER-ER ER-ER ER-ER ER-ER
        Valve Lift I/E (mm) 9.7/8.8 9.0/9.0 9.7/8.8 9.0/9.0
        Connecting Rod Length (mm) 135 145 135 140
        Connecting Rod Ratio r/l 0.24 0.23 0.28 0.27
        Compression Ratio 10.5:1 11.0:1 10.0:1 10.5:1

        Comment

        • aLostSheep
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 102

          #5
          Niin ja mulla olis m50b25 kampura ja 135mm kiertokanget lojumassa tallissa.

          Comment

          • 9tonni
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 177
            • Kuopio

            #6
            osia

            Mitä hintaa pidät noilla?

            Comment

            • aLostSheep
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 102

              #7
              Emt. 200?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎