Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54b25 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • buubaa
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 140
    • Lahti

    M54b25 käyntiongelma

    Aattelin nyt tehdä oman alotuksen kun ei oo löytynyt mistään vastaavia oireita ja alkaa hermo meneen ton kanssa. Eli normi ajossa toimii aikalailla normaalisti, tyhjäkäynti on hyvä ja tasainen sekä kulutuskin normaali. Mut sit kun koittaa reilummalla kaasulla kiihdyttää niin ei kiihdy kunnolla, nykii sekä n.4krpm syttyy moottorin vikavalo ja tippuu pari sylinteriä pois pelistä. Vikakoodeja antaa P0056 (HO2S Heater control circuit bank2 sensor2), P1343 (Misfire Cylinder 1 With Fuel Cut-off), P1345 (Misfire Cylinder 2 With Fuel Cut-off) sekä P1347 (Misfire Cylinder 3 With Fuel Cut-off). Vikakoodeja P0056 tulee aina, muut vasta kun on sytyttänyt moottorin vikavalon.

    Nyt vaihdettu huohotin letkuineen, kaasuläpän ja imm väliset haitariputket, satunnaisia pienempiä alipaineletkuja, imusarjan kumitulpat, bensapumppu sekä bensansuodatin. Imuvuotoja on etsitty tuloksetta. Oon myös vaihtanu 2sylinterin puolan ja tulpan kertaalleen 5sylinteriin ja päin vastoin eikä vaikutusta, vikakoodi pysyy 2sylinterissä. Seuraava mitä ite mietin on et onko katti ottanu itteensä kun tukkosen huohottimen takia on polttanut öljyä? Alkaa ideat loppuun sekä mielenkiinto tua pakkasessa rymytä ton auton kanssa jo mut ei kehtais paaliinkaan pistää
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5265
    • Pirkkala

    #2
    Ihan vaan nopeena heittona pari juttua. Mittaappa puristukset. Sitten vaihda suuttimia keskenään kuten teit puolille.

    Asenna jääkiekkoon keskelle auton renkaan venttiili ja kiristä se maffin tilalle. Puhalla paineilmaa ja katso mistä tuhisee. Näin saat aika varman imuvuotodiagnoosin tehtyä.
    Tosin imuvuoto tekee oireita lähinnä kun kaasuläppä on kiinni eli imusarjassa alipaine.

    Mittaa bensanpaine ajossa. Jos on jokin tukos, tai paineensäädin rikki tms. Ja paine kyykkää kun virtausta tarvittaisiin lisää kuormituksen noustessa.

    Ja tutki ihmeessä onko katti tukossa.
    Ota vaikka lambda irti että pakokaasu pääsee siitä karkaamaan ja tietenkin johto irti myös molemmista sen testin ajaksi.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • buubaa
      Bimmer Rookie
      • May 2013
      • 140
      • Lahti

      #3
      Imuvuotoja on etsitty jo vähän tota jääkiekkokikkaa vastaavalla tavalla, ei löydy. Bensanpaineensäädinhän tässä on suodattimen yhteydessä eli sekin on vaihdettu, paineet vois silti toki tarkistaa. Suuttimien ja puristuspaineitten osallisuutta on taas vähän hankala uskoo tai sitä lähinnä et sattuu just kaikissa 1-3 sylintereissä oleen :think

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎