Olen aloittamassa M54b22 moottorin antamista mutta tuntuu olevan haastavaa saada tuolle 80mm poraukselle takomäntiä... Meneekö oikeasti custom männän tilaukseen vai onko joku toimittaja jossain näille osille?
Niin... 😄 Pitää siis tehdä 6-syl moottori jonka tilavuus 2l. Näillä eväin siis päästään ajamaan Roadsport luokkaa johon olen jo pitkään haaveillut pääseväni. Ei ole montaa hyvää vaihtoehtoa tarjolla josta syystä M54 tuli valituksi. Työsuhde-etuna osien hyvä saatavuus yms... 😊 Moottori on jo asemoitu paikoilleen ja pyhien jälkeen alkaa pako- ja imusarjan veistokset.
Vakiomäntiä ei voi käyttää miksi? Vai onko iskua tarkoitus lyhentää kuin tuo moottorihan on vakiona ~2,2?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Vakiomäntiä ei voi käyttää miksi? Vai onko iskua tarkoitus lyhentää kuin tuo moottorihan on vakiona ~2,2?
Juurikin näistä kahdesta syystä. Aika heppoisen näköinen tuo vakiomäntä, pitäisi kuitenkin sietää painetta ja toisekseen puristuskorkeus jää matalaksi kun kampiakseli on M52 moottorista jossa siis 66mm isku. Näin siis meillä käsissä M54b20 moottori 😄
Onnea valitsemallenne tielle. Kerrankin joku tekee jotain erilaista. Melkein jo näen mielessäni yli 8000 kiertävän auton, joka sylkee lyhyestä sivulle tulevasta putkestaan tulta ja tulikiveä. Ne äänet..
No mites ne m52b20tu:n vakio männät? Nehän on sopivat puristuskorkeudeltaan. Kiertokanget pitäisi mun mielestä vaihtaa ennen mäntiä. Mites pitkä kanki m54b22-moottorissa oikein on? M52b20tu:ssa se on 145mm ja todella hoikka. Se kestää kyllä hyvin kierroksia, kun vakio mäntä on niin kevyt, mutta ahdettuna ei ehkä niinkään. Kokemuksia ei kauheasti tässä maassa ole, tuskin oikein muuallakaan.
Miten auto muuten? Onko sulla paljon rata-ajokokemusta? Takakireä ja tehokas pikku turbokone ei ole se helpoin ajettava. Se vaatii vaihteistoltakin jo muutakin kuin vakiovälitykset. Tarkoitan vain sitä, että yleensä helpompi tie vähemmän kokeneelle on panostaa alustaan, renkaisiin ja ajamiseen kuin tehokkaaseen moottoriin. Tarkoittaa siis esim. vakio-osia moottorissa ja pienempiä tehoja.
Mutta kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee. Olisitko kiinnostunut tekemään projektitopikin autosta? Sillä sais helpommin ja enemmän neuvoja, halusi tai ei. Tai sekin auttaa, jos kirjoittaa otsikkoon vaikka for racecar.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Custom hommiksi menee. Mut vakio männät kestää yllättävänkin paljon painetta kuhan ei pääse nakuttamaan. E85:lla siis ahdetussakin luotettavat kapistukset, ellei ahtopaineet lähentele kahta kiloa. Vakio kiertokanget siellä antaa periksi ensin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Onnea valitsemallenne tielle. Kerrankin joku tekee jotain erilaista. Melkein jo näen mielessäni yli 8000 kiertävän auton, joka sylkee lyhyestä sivulle tulevasta putkestaan tulta ja tulikiveä. Ne äänet..
No mites ne m52b20tu:n vakio männät? Nehän on sopivat puristuskorkeudeltaan. Kiertokanget pitäisi mun mielestä vaihtaa ennen mäntiä. Mites pitkä kanki m54b22-moottorissa oikein on? M52b20tu:ssa se on 145mm ja todella hoikka. Se kestää kyllä hyvin kierroksia, kun vakio mäntä on niin kevyt, mutta ahdettuna ei ehkä niinkään. Kokemuksia ei kauheasti tässä maassa ole, tuskin oikein muuallakaan.
Miten auto muuten? Onko sulla paljon rata-ajokokemusta? Takakireä ja tehokas pikku turbokone ei ole se helpoin ajettava. Se vaatii vaihteistoltakin jo muutakin kuin vakiovälitykset. Tarkoitan vain sitä, että yleensä helpompi tie vähemmän kokeneelle on panostaa alustaan, renkaisiin ja ajamiseen kuin tehokkaaseen moottoriin. Tarkoittaa siis esim. vakio-osia moottorissa ja pienempiä tehoja.
Mutta kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee. Olisitko kiinnostunut tekemään projektitopikin autosta? Sillä sais helpommin ja enemmän neuvoja, halusi tai ei. Tai sekin auttaa, jos kirjoittaa otsikkoon vaikka for racecar.
Hehe, kiitos. 😄 yritin hakea kyllä vertaistukea tälle projektille mutta en sitä löytänyt... 😂 aika harva on tälle destroke tielle lähtenyt.
Mulla on nyt hallilla purettu M50, M52 ja tämä M54. Kyllä on se mäntä niin paskan näköinen että ei kestä meidän käyttöä ei sitten millään. Ei tuo custom mäntäsarja mahdottomia maksa joten jos ei oikotietä onneen ole niin sellaiset sinne tilaan. En ala noilla edes kokeilemaan. Veivit tulee myös takokamaa, varmaan tuolla 135mm pituudella kun sellainen sarja möllöttää tuossa hyllyssä.
On tuota rataa nyt ajettu jo jonkin verran, tämän kauden moottorista penkitettiin yli 700hv joten tästä moottorista tulee oikeinkin rauhallinen siihen verrattuna! 😁 Roadsportissa renkaat menee semislicksiin ja max leveys 245 joten yli 500hv ei tästä kannata jarrutella.
Koppa ei ole valitetttavasti vielä BMW, joten taidan jättää tämän projektikertomuksen väliin täällä! 😁
Custom hommiksi menee. Mut vakio männät kestää yllättävänkin paljon painetta kuhan ei pääse nakuttamaan. E85:lla siis ahdetussakin luotettavat kapistukset, ellei ahtopaineet lähentele kahta kiloa. Vakio kiertokanget siellä antaa periksi ensin.
Niin, en kyllä taida uskaltaa lähteä kokeilemaan kuitenkaan. Ahtoa varmaan tulee lähemmäs kaksi kiloa ja sitten tuo kisat on kuitenkin aika pitkiä, joten olen kyllä varautunut ostamaan nuo kunnon männät.
Kansi tuntuu olevan hyvä jo ihan vakionakin, joten se saattaa jäädä koskemattomaksi. Laitoin kyllä NPS:lle tarjouskyselyä mitä tuon kevyt porttaus maksaisi, riippuu sitten työn hinnasta mitä sille tehdään.
Niin, en kyllä taida uskaltaa lähteä kokeilemaan kuitenkaan. Ahtoa varmaan tulee lähemmäs kaksi kiloa ja sitten tuo kisat on kuitenkin aika pitkiä, joten olen kyllä varautunut ostamaan nuo kunnon männät.
Joo no kyllähän se sitten saa olla jo takomännät. Toppe nimimerkin kautta tais saada DP:n mäntiä edullisesti :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Hehe, kiitos. 😄 yritin hakea kyllä vertaistukea tälle projektille mutta en sitä löytänyt... 😂 aika harva on tälle destroke tielle lähtenyt.
Mulla on nyt hallilla purettu M50, M52 ja tämä M54. Kyllä on se mäntä niin paskan näköinen että ei kestä meidän käyttöä ei sitten millään. Ei tuo custom mäntäsarja mahdottomia maksa joten jos ei oikotietä onneen ole niin sellaiset sinne tilaan. En ala noilla edes kokeilemaan. Veivit tulee myös takokamaa, varmaan tuolla 135mm pituudella kun sellainen sarja möllöttää tuossa hyllyssä.
On tuota rataa nyt ajettu jo jonkin verran, tämän kauden moottorista penkitettiin yli 700hv joten tästä moottorista tulee oikeinkin rauhallinen siihen verrattuna! 😁 Roadsportissa renkaat menee semislicksiin ja max leveys 245 joten yli 500hv ei tästä kannata jarrutella.
Koppa ei ole valitetttavasti vielä BMW, joten taidan jättää tämän projektikertomuksen väliin täällä! 😁
Ehdit laittaa kuvan sillä aikaa, kun kirjoitin. Kuvan perusteella ei taida ihan nappikauppaa teidän homma olla. Onko tuo auto celica? Tee vaan projektitopic autosta, vaikkei se bemari olekaan. Rata-autorakentelua on kuitenkin kiva seurata merkistä riippumatta. Vai onko autosta jo kerrottu jossain muualla?
Tuleeko teillä kuivasumppu, kun kone on nostettu pystyyn?
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Tää kuulostaa hyvälle, itellä on rakenteilla roadsport ikäkausi 1 ja b , myöskin ahdettu mutta iskutilavuus 1L ja monivettiili. Auto mulla jo on mut tekee mieli kääntää tääkin kortti. Mä hommasin moottoripyörän männät ja veivit.
....
Kyllä on se mäntä niin paskan näköinen että ei kestä meidän käyttöä ei sitten millään. Ei tuo custom mäntäsarja mahdottomia maksa joten jos ei oikotietä onneen ole niin sellaiset sinne tilaan. En ala noilla edes kokeilemaan. Veivit tulee myös takokamaa, varmaan tuolla 135mm pituudella kun sellainen sarja möllöttää tuossa hyllyssä.
Vastasin itte kysymykseeni googlettamalla M54B22 piston. Onhan tuo vähän sen näkönen että ei ehkä oo tarkoitettu hipokäyttöön. Mitähän tolla on haettu. Alaosa männänhelmasta käy viileempänä ainakin tuollaisessa?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Ehdit laittaa kuvan sillä aikaa, kun kirjoitin. Kuvan perusteella ei taida ihan nappikauppaa teidän homma olla. Onko tuo auto celica? Tee vaan projektitopic autosta, vaikkei se bemari olekaan. Rata-autorakentelua on kuitenkin kiva seurata merkistä riippumatta. Vai onko autosta jo kerrottu jossain muualla?
Tuleeko teillä kuivasumppu, kun kone on nostettu pystyyn?
Comment