Hieno projekti ,meinaatko tuplavanosta hyödyntää ,m54 kansi kun on huonompi virtauseltaan kun m52
Nähdään kesällä kisoissa
Kyllä meininki oli että kokeillaan myös tuota pakovanoksen kytkentää. Helppohan sitä on käyttää kun näyttäis olevan ihan vaan on/off. Outoa että molemmilla nokilla kuitenkin pyörintänopeusanturit, vissiin diagnostiikkaa varten tuossa pakonokassa anturi.
M52 kansi tuntuu olevan joo parempi mutta siinä taitaa vesikierto olla erilainen eikä ole mahdollista laittaa tämän motin päälle. NPS:stä olen kysynyt tarjousta porttaukselle mutta eivät ole vielä vastanneet.
Kyllä meininki oli että kokeillaan myös tuota pakovanoksen kytkentää. Helppohan sitä on käyttää kun näyttäis olevan ihan vaan on/off. Outoa että molemmilla nokilla kuitenkin pyörintänopeusanturit, vissiin diagnostiikkaa varten tuossa pakonokassa anturi.
M52 kansi tuntuu olevan joo parempi mutta siinä taitaa vesikierto olla erilainen eikä ole mahdollista laittaa tämän motin päälle. NPS:stä olen kysynyt tarjousta porttaukselle mutta eivät ole vielä vastanneet.
Ei oo tuplavanos on/off ohjattu. Se on pwm ohjattu closed loopissa. Anturit on kummassakin nokassa, jotta ecu tietää missä asennossa ne menee. Ei toimi on/off ohjattuna kovin järkevästi, koska nokat kääntyy asennosta toiseen varsin nopeasti. Tuo pwm ohjaus ei sinänsä ole ongelma jos on vähänkään modernimpi moottorinohjaus.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Ei oo tuplavanos on/off ohjattu. Se on pwm ohjattu closed loopissa. Anturit on kummassakin nokassa, jotta ecu tietää missä asennossa ne menee. Ei toimi on/off ohjattuna kovin järkevästi, koska nokat kääntyy asennosta toiseen varsin nopeasti. Tuo pwm ohjaus ei sinänsä ole ongelma jos on vähänkään modernimpi moottorinohjaus.
Esim vaikka Maxxecu Racella onnistuu. The Dynolab jälleen myyjänä ja sieltä varmasti myös tuki löytyy
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
Ei oo tuplavanos on/off ohjattu. Se on pwm ohjattu closed loopissa. Anturit on kummassakin nokassa, jotta ecu tietää missä asennossa ne menee. Ei toimi on/off ohjattuna kovin järkevästi, koska nokat kääntyy asennosta toiseen varsin nopeasti. Tuo pwm ohjaus ei sinänsä ole ongelma jos on vähänkään modernimpi moottorinohjaus.
Aivan oikein, asiaa kun vähän googletteli niin oma oletus osoittautui vääräksi. Ei kai se ongelmaksi muodostu tuokaan. Onhan taas uutta opeteltavaa 😀
Hehe, kiitos. yritin hakea kyllä vertaistukea tälle projektille mutta en sitä löytänyt... aika harva on tälle destroke tielle lähtenyt.
Mulla on nyt hallilla purettu M50, M52 ja tämä M54. Kyllä on se mäntä niin paskan näköinen että ei kestä meidän käyttöä ei sitten millään. Ei tuo custom mäntäsarja mahdottomia maksa joten jos ei oikotietä onneen ole niin sellaiset sinne tilaan. En ala noilla edes kokeilemaan. Veivit tulee myös takokamaa, varmaan tuolla 135mm pituudella kun sellainen sarja möllöttää tuossa hyllyssä.
On tuota rataa nyt ajettu jo jonkin verran, tämän kauden moottorista penkitettiin yli 700hv joten tästä moottorista tulee oikeinkin rauhallinen siihen verrattuna! Roadsportissa renkaat menee semislicksiin ja max leveys 245 joten yli 500hv ei tästä kannata jarrutella.
Koppa ei ole valitetttavasti vielä BMW, joten taidan jättää tämän projektikertomuksen väliin täällä!
Kannen tekijänä suosittelisin myös Kansityö J.Kosusta! Tehnyt aikanaan meidän kilpureiden kannet ja sieltä myös omat oppini ammensin. Suosittelen lämpimästi.
Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Kannen tekijänä suosittelisin myös Kansityö J.Kosusta! Tehnyt aikanaan meidän kilpureiden kannet ja sieltä myös omat oppini ammensin. Suosittelen lämpimästi.
Kyllä, Jari on aika ässä Ei tosin mikään budjettikaivelija mutta tietoa ja taitoa löytyy. Ihan vaikka koko moottorikokonaisuuden arviointiin/tekemiseen...
Comment