Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5x pienemmän porauksen (80mm) takokamat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sunbeam
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 303
    • Hämeenlinna

    #31
    Hieno projekti ,meinaatko tuplavanosta hyödyntää ,m54 kansi kun on huonompi virtauseltaan kun m52
    Nähdään kesällä kisoissa ,ajetaan samassa lähdössä
    Last edited by sunbeam; 25-12-2018, 11:08.

    Comment

    • Nami
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 144
      • Suomi

      #32
      Originally posted by sunbeam View Post
      Hieno projekti ,meinaatko tuplavanosta hyödyntää ,m54 kansi kun on huonompi virtauseltaan kun m52
      Nähdään kesällä kisoissa
      Kyllä meininki oli että kokeillaan myös tuota pakovanoksen kytkentää. Helppohan sitä on käyttää kun näyttäis olevan ihan vaan on/off. Outoa että molemmilla nokilla kuitenkin pyörintänopeusanturit, vissiin diagnostiikkaa varten tuossa pakonokassa anturi.

      M52 kansi tuntuu olevan joo parempi mutta siinä taitaa vesikierto olla erilainen eikä ole mahdollista laittaa tämän motin päälle. NPS:stä olen kysynyt tarjousta porttaukselle mutta eivät ole vielä vastanneet.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11154
        • Oulu

        #33
        Originally posted by Nami View Post
        Kyllä meininki oli että kokeillaan myös tuota pakovanoksen kytkentää. Helppohan sitä on käyttää kun näyttäis olevan ihan vaan on/off. Outoa että molemmilla nokilla kuitenkin pyörintänopeusanturit, vissiin diagnostiikkaa varten tuossa pakonokassa anturi.

        M52 kansi tuntuu olevan joo parempi mutta siinä taitaa vesikierto olla erilainen eikä ole mahdollista laittaa tämän motin päälle. NPS:stä olen kysynyt tarjousta porttaukselle mutta eivät ole vielä vastanneet.
        Ei oo tuplavanos on/off ohjattu. Se on pwm ohjattu closed loopissa. Anturit on kummassakin nokassa, jotta ecu tietää missä asennossa ne menee. Ei toimi on/off ohjattuna kovin järkevästi, koska nokat kääntyy asennosta toiseen varsin nopeasti. Tuo pwm ohjaus ei sinänsä ole ongelma jos on vähänkään modernimpi moottorinohjaus.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3704
          • Kouvola

          #34
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Ei oo tuplavanos on/off ohjattu. Se on pwm ohjattu closed loopissa. Anturit on kummassakin nokassa, jotta ecu tietää missä asennossa ne menee. Ei toimi on/off ohjattuna kovin järkevästi, koska nokat kääntyy asennosta toiseen varsin nopeasti. Tuo pwm ohjaus ei sinänsä ole ongelma jos on vähänkään modernimpi moottorinohjaus.
          Esim vaikka Maxxecu Racella onnistuu. The Dynolab jälleen myyjänä ja sieltä varmasti myös tuki löytyy
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • toppe
            BTCF Member
            • Jan 2012
            • 500
            • Vaasa

            #35
            tulossa myös Race PnP (ms42 ja ms43)

            molemmissa nokissa on portaaton säätö siks molemmat nokat tarvii myös anturit. Kartatkin löytyy
            E30 M3 4WD

            VERKKOKAUPPA
            The DynoLab
            Dynoservice, ruiskun asennukset, huolto,auton rakentaminen, Napadyno joka jarruttaa 5000nm navoilta.
            Virallinen Maxxecu jälleenmyyjä

            Comment

            • Nami
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 144
              • Suomi

              #36
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Ei oo tuplavanos on/off ohjattu. Se on pwm ohjattu closed loopissa. Anturit on kummassakin nokassa, jotta ecu tietää missä asennossa ne menee. Ei toimi on/off ohjattuna kovin järkevästi, koska nokat kääntyy asennosta toiseen varsin nopeasti. Tuo pwm ohjaus ei sinänsä ole ongelma jos on vähänkään modernimpi moottorinohjaus.
              Aivan oikein, asiaa kun vähän googletteli niin oma oletus osoittautui vääräksi. Ei kai se ongelmaksi muodostu tuokaan. Onhan taas uutta opeteltavaa 😀

              Comment

              • Paperman77
                BTCF Member
                • Jun 2017
                • 219
                • Kuopio

                #37
                Originally posted by Nami View Post
                Hehe, kiitos. �� yritin hakea kyllä vertaistukea tälle projektille mutta en sitä löytänyt... �� aika harva on tälle destroke tielle lähtenyt.

                Mulla on nyt hallilla purettu M50, M52 ja tämä M54. Kyllä on se mäntä niin paskan näköinen että ei kestä meidän käyttöä ei sitten millään. Ei tuo custom mäntäsarja mahdottomia maksa joten jos ei oikotietä onneen ole niin sellaiset sinne tilaan. En ala noilla edes kokeilemaan. Veivit tulee myös takokamaa, varmaan tuolla 135mm pituudella kun sellainen sarja möllöttää tuossa hyllyssä.

                On tuota rataa nyt ajettu jo jonkin verran, tämän kauden moottorista penkitettiin yli 700hv joten tästä moottorista tulee oikeinkin rauhallinen siihen verrattuna! �� Roadsportissa renkaat menee semislicksiin ja max leveys 245 joten yli 500hv ei tästä kannata jarrutella.

                Koppa ei ole valitetttavasti vielä BMW, joten taidan jättää tämän projektikertomuksen väliin täällä! ��
                Sierran kopalta haiskahtaa! Muutaman Flyygeli Coswortin omistaneena takaspoilerin keskitolppa paljastaa. Arvasinko oikein...

                Edit! Kun lukisi koko topicin läpi, niin tämähän jo tuli ilmi. Onnea projektiin...
                Last edited by Paperman77; 31-12-2018, 21:25.
                Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

                Comment

                • Paperman77
                  BTCF Member
                  • Jun 2017
                  • 219
                  • Kuopio

                  #38
                  Kannen tekijänä suosittelisin myös Kansityö J.Kosusta! Tehnyt aikanaan meidän kilpureiden kannet ja sieltä myös omat oppini ammensin. Suosittelen lämpimästi.
                  Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

                  Comment

                  • kimmon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Tuusulantien päässä...

                    #39
                    Originally posted by Paperman77 View Post
                    Kannen tekijänä suosittelisin myös Kansityö J.Kosusta! Tehnyt aikanaan meidän kilpureiden kannet ja sieltä myös omat oppini ammensin. Suosittelen lämpimästi.
                    Kyllä, Jari on aika ässä Ei tosin mikään budjettikaivelija mutta tietoa ja taitoa löytyy. Ihan vaikka koko moottorikokonaisuuden arviointiin/tekemiseen...
                    Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎