Pari satkua voit samantien varata muihin osiin, hydraulinostimiin, uuteen hihnaan jne. Eikös olis järkevintä sijoittaa nuo rahat vaikka ehjään m40b18-moottoriin ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M40 nakuttaa nakuttaa
Collapse
X
-
Pientä dieselin hyrinää kuuluu omastakin (E36 M40 -92) ja 5 sek. välein tapahtuva nakutus, joka ei ole kova ääni eikä sinänsä häiritse mut tuntuu et bensaa menee enemmän. Hihna/rullat vaihdettiin äskettäin oli ajettu 100 000 viime hihnan vaihdostaettä tiedä sitten noista vaihto hihnan väleistä
Pitää varmaan kuitenkin vielä varautua noihin vipujen ja nostimien vaihtoo lähi tulevaisuudessa joskus...kannattaako nokka-akseli vaihtaa noiden vipujen yms. yhteydessä?
Comment
-
-
Originally posted by skinlabPientä dieselin hyrinää kuuluu omastakin (E36 M40 -92) ja 5 sek. välein tapahtuva nakutus, joka ei ole kova ääni eikä sinänsä häiritse mut tuntuu et bensaa menee enemmän. Hihna/rullat vaihdettiin äskettäin oli ajettu 100 000 viime hihnan vaihdostaettä tiedä sitten noista vaihto hihnan väleistä
Pitää varmaan kuitenkin vielä varautua noihin vipujen ja nostimien vaihtoo lähi tulevaisuudessa joskus...kannattaako nokka-akseli vaihtaa noiden vipujen yms. yhteydessä?
Minäkin tuossa kurkkasin omaa hihnaa, reilut 50tkm ja 7 vuotta (!!) oli menty, eikä siinä ollut kyllä mitään sanomista...
Mutta että 100tkm, on jo helvetinmoista tuuriaEx: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
Ex: E30 316i 04/'90
Ex: E28 Hartge H5S "528i"
Comment
-
-
Pitää kyllä olla huollot laiminlyöty tai sitten on ajettu paskoilla öljyillä jos alle 300 tkm ei kierrä rajoittimeen asti johtuen kuluneesta nokka-akselista.
Eräs tuttu syksyllä vaihtoi omaan 315 tkm ajettuun M40:iin uudet hydrauliset nostajat. Paketille tuli hintaa noin 160 euroa itse asennettuna. Sitä ennen moottori raksutti niin, että ääni kuului ohjaamoon, mutta kierroksia kone kyllä otti hyvin. Myös kylmänä käynnistäessä raksutti aika kovasti vähän aikaa. Nokka-akselissakaan ei ollut mainittavaa kulumista, joten vanha nokka-akseli jäi koneeseen. Tuolla 160 euron investoinnilla moottori hiljeni ihan kokonaan. Autoon oli huollot tehty aina ajallaan ja öljynä käytetty Mobil 0W-40:iä.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
No paha mennä sanomaan mitä edelliset omistajat ovat tuohon tehneet tai jättäneet tekemättäMutta 5500rpm:n kohdalla pitää laittaa isompi silmään tai meno hiipuu väkisin vinguttamiseksi ja kakkosella tais olla että rupes jo pätkimään siinä 5500 kohdalla.
YLi 5500 ei kannata tuolla meikän koneella edes antaa kaasua kun nopeemmin pääsee kun laittaa suurempaa vaihdetta.
Ne hydrauliset nostimet ja keinut oli uusittu aikaisemman omistajan tiimoilta mutta nokalle ei ole tehty mitään ja koneessa on tällähetkellä 0-40 öljyt eikä syö ja puhtaana on öljyt pysyny jo neljättä kuukautta, että öljyt on ainakin hyvät.
Matkaa on kertynyt mittariin 285 tuhatta.
Onko tuommosen virinokan laitto tuollaiseen koneeseen(johon on uusittu jo muut osat) miten aikaavievä homma ja moniko asteisen siihen voisi laittaa että katastuksesta menee läpi?
Koneen vaihtoon en rupee, ennemmin ostan isäukon carinan 330tuhatta ajetun ja ajelen sillä sen 500 tuhatta kunnes kori syöpyy, tai sitten ostan suoraan 600 enduronpyörän jonka pito tulee halvemmaksi kuin tuon 316 bmw:n jota saa viedä joka saatanan viikko huoltoon.Vitutus------- Se ei lopu ikinä.
Comment
-
-
M40 Nakuttaa!
nyt olis semmonen ongelma et M40b16 kone nakuttaa.
Ajettu 260tkm, kannelle tehty remontti 60tkm sitten.
Nokka, ja kakki muut osat kannessa kunnossa, TARKISTETTU
Remmi kunnossa, TARKISTETTU
kun ajaa 90km/h vitosella, niin se nakuttaa, mut heti kun ajaa vähän kovemmin et kierokset nousee vähän niin lopetta. Ja sit kun nosta kaasujalan vähän niin se alkaa taas. Onko ongelma öljypumpussa??
Comment
-
-
Pitäsköhän tänne tehdä joku faq tuosta m40 nakuttaa, kun joka viikko joku kysyy samaa asiaa ja essonbaarissa neuvotaan säätämään venttiilit. Tuohon sun tapaukseen niin luulen ettei paljo kummene pelkkiä nostajia vaihtaa, että sama laittaa uus nokkakin sinne samalla kun nekin noista tahtoo kulua ja noista tyyppivioista kysyit niin jakohihnoja noihin saa vaihtaa tihiään ja joillakin ne ei kestä normaalia-ajossakaan.
Comment
-
-
m40 FAG
Kyllä se olisi mahtava idea. Sinne voisi mm. laittaa kaikki yleiset viat mitä m40 koneessa on, se on kyllä aika loputon lista, mutta antaa osvittaa helposti sille kuka tietoa tarvitsee. Ja turhat topicit saataisiin poisEntiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i
Comment
-
-
Joo sen tiedänki että ne koneet tahtoo aina nakuttaa jonki verran, mutta tuo on todella pahan kuuloinen ääni.. itse en ole edes tohtinut autolla enää ajaa, sen jälkeen ku nakutus alkoi... ihan kuin mäntä hakkaisi venttiiliin..
Ei varmaan olisi ollenkaan huono idea joku kunnon FaQi..F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
Comment