Ajattelin perustaa oman topikin kun en helposti löytänyt vastaavaa.
Aihe lähti siitä kun jäin eilen omaan pihaan jumiin tuolla "maasturilla", 2013 X1 Xdrive 20d. Samaa tekniikkaahan ne kaikki, siksi yleiselle puolelle.
Pysähdyin katoksen eteen loivaan ylämäkeen putsaamaan könttejä lokareista. Painoin P:lle ja vedin vielä käsijarrun päälle, jätin käyntiin ja nousin autosta. Operaation jälkeen en päässyt liikkeelle eteen enkä taakse. Lumityöt oli tekemättä eli lunta oli 3-4cm mikä riitti estämään taaksepäin valumisen vapaalla. Painelin luistonestoa eri asentoihin eikä mikään auttanut vaan vaihde pomppasi aina päältä heti kun koski kaasuun. Sama siis eteen/taakse, sport/d,... Sammutin auton, käynnistin ja edelleen sama tilanne. Lopulta suostui heilahtamaan taaksepäin sen verran että sain valumaan tasaiselle, mutta edelleen ei lähtenyt eteenpäin. Sammutin, kiersin auton, potkaisin renkaaseen, työnsin autoa vähän vapaalla, sylkäisin vasemman olan yli, minkä jälkeen toimi taas normaalisti. Joskus aiemmin on ollut vastaavaa ongelmaa tallin kynnyksen ylityksessä.
Kysymys on onko tämä normaalia toimintaa ja mistä se johtuu? Pyörä ei siis missään vaiheessa päässyt sutimaan.
Vaikka vuoden aikana olen tähän 8hp-laatikkoon tottunut ja se on ihan ok ajettava, tällaisten tilanteiden vuoksi pidän silti manuaalia huomattavasti parempana vaihtoehtona. Tuolla voi jäädä nelivedosta huolimatta kiinni ihan minne vaan!
Aihe lähti siitä kun jäin eilen omaan pihaan jumiin tuolla "maasturilla", 2013 X1 Xdrive 20d. Samaa tekniikkaahan ne kaikki, siksi yleiselle puolelle.
Pysähdyin katoksen eteen loivaan ylämäkeen putsaamaan könttejä lokareista. Painoin P:lle ja vedin vielä käsijarrun päälle, jätin käyntiin ja nousin autosta. Operaation jälkeen en päässyt liikkeelle eteen enkä taakse. Lumityöt oli tekemättä eli lunta oli 3-4cm mikä riitti estämään taaksepäin valumisen vapaalla. Painelin luistonestoa eri asentoihin eikä mikään auttanut vaan vaihde pomppasi aina päältä heti kun koski kaasuun. Sama siis eteen/taakse, sport/d,... Sammutin auton, käynnistin ja edelleen sama tilanne. Lopulta suostui heilahtamaan taaksepäin sen verran että sain valumaan tasaiselle, mutta edelleen ei lähtenyt eteenpäin. Sammutin, kiersin auton, potkaisin renkaaseen, työnsin autoa vähän vapaalla, sylkäisin vasemman olan yli, minkä jälkeen toimi taas normaalisti. Joskus aiemmin on ollut vastaavaa ongelmaa tallin kynnyksen ylityksessä.
Kysymys on onko tämä normaalia toimintaa ja mistä se johtuu? Pyörä ei siis missään vaiheessa päässyt sutimaan.
Vaikka vuoden aikana olen tähän 8hp-laatikkoon tottunut ja se on ihan ok ajettava, tällaisten tilanteiden vuoksi pidän silti manuaalia huomattavasti parempana vaihtoehtona. Tuolla voi jäädä nelivedosta huolimatta kiinni ihan minne vaan!
Comment