Announcement

Collapse
No announcement yet.

40d N57 moottorina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1224
    • Pori

    40d N57 moottorina

    Millainen tekniikkana, onko käytännössä sama kuin 35d? Katselemassa tuollaista 2010-2011 740d:tä ja mietin tuota tekniikkaa vs. nykyinen 535d.

    Eli onko jotain, mitä noista olisi mennyt normaalia enemmän rikki, jakopää yms.?
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Pitkät öljynvaihtovälit ja lastutus päälle niin saa kampiakselin laakerit ainakin pettämään.

    100-150tkm välein imusarjan ja kanavien putsaus niin pysyy vedot tallessa ja jos alkupään malleja niin ohjelmistopäivitykset ajan tasalle. Muutenkait nuo ihan luotettavia ollut. Normaalia dieselin ylläpitoa, hehkua, hehkupäätettä, venttiilikopantiivistettä, jotain ulkoisia nestevuotoja.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #3
      Originally posted by zakspeed View Post
      100-150tkm välein imusarjan ja kanavien putsaus niin pysyy vedot tallessa ja...
      Tai sitten poistaa koko EGR:n, niin ei kerää paskaa imusarjaan.


      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #4
        Originally posted by Bullitt View Post
        Tai sitten poistaa koko EGR:n, niin ei kerää paskaa imusarjaan.
        Niin ja antaa vaihteiston lämmetä kylmässä omia aikojaan (E70/71)... Liekkö kovin suurta merkitystä lämmityksellä, mutta...
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • Vihti

          #5
          Originally posted by zakspeed View Post
          100-150tkm välein imusarjan ja kanavien putsaus niin pysyy vedot tallessa ja jos alkupään malleja niin ohjelmistopäivitykset ajan tasalle.
          Mihin näiden softapäivitykset vaikuttavat käytännössä?
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #6
            Imusarjan läppien toimintaan karstoittuneena ja sen karstoittumisen ehkäisemiseksi paikkojen putsailun jälkeen. Oireita mm. Yskivä kylmäkäynti, hehkut toki vaikuttaa myös siihen.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Jatketaan vaikka tähän topiciin.

              Onko tässä N57TOP koneessa ollut tiedossa olevia ongelmia venttiilikopan tiiveyden tai huohotuksen suhteen?
              Omassa venakoppa kostea vähän ympäriinsä ja pudottelee dpf pöntön päälle öljyä.
              Tuota huohottimen kalvoa kopan päällä näyttäisi saavan tavikeosana erikseen. Onko näitä rikkoontunut vai miksiköhän sitä myydään?
              Mietin vaan että voiko tapahtua tilanne että kampikammioon syntyisi ylipaine viallisen kalvon tai muun osan takia ja siitä syystä puskisi öljyä pihalle?

              Tai sitten vaan käytetty koppa joskus auki ja kasattu vanhoilla tiivareilla
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • RRR77
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2016
                • 232
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Supa View Post
                Jatketaan vaikka tähän topiciin.

                Onko tässä N57TOP koneessa ollut tiedossa olevia ongelmia venttiilikopan tiiveyden tai huohotuksen suhteen?
                Omassa venakoppa kostea vähän ympäriinsä ja pudottelee dpf pöntön päälle öljyä.
                Tuota huohottimen kalvoa kopan päällä näyttäisi saavan tavikeosana erikseen. Onko näitä rikkoontunut vai miksiköhän sitä myydään?
                Mietin vaan että voiko tapahtua tilanne että kampikammioon syntyisi ylipaine viallisen kalvon tai muun osan takia ja siitä syystä puskisi öljyä pihalle?

                Tai sitten vaan käytetty koppa joskus auki ja kasattu vanhoilla tiivareilla
                Taitaa olla tiivisteperäisiä valtaosin nuo viat. Ainakin meillä on loppunu vuodot kaikista n47/n57 koneista joihin on venakopan tiivisteet vaihdettu, eikä ne vuodot suinkaan ole harvinaisia.
                535d F07
                120d M-Sport F20

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Kiitos vinkistä. Täytyy alottaa sillä
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Hcet
                    BTCF Member
                    • Oct 2018
                    • 124
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Niin ja antaa vaihteiston lämmetä kylmässä omia aikojaan (E70/71)... Liekkö kovin suurta merkitystä lämmityksellä, mutta...
                    Miten tuo egr noissa on jos se lämmittää vaihdelaatikko?

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1170
                      • lahti

                      #11
                      Hehkut

                      Niin ja hehkut on rungoltaa ohkasempia kuin m57 koneissa, ne saa kohtuu herkästi poikki tai vähintääki kierteet tulee mukana kannesta.
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎