Potilaalla ongelmana, että laatikon speed sensori ilmeisesti prakailee ja tästä johtuen (jos joku tämän voi vahvistaa, niin tarjoan kaljat tai kahvit tai mitä nyt saakaan olla) laatikko jatkuvasti tilassa, jossa speediä ei lueta sensorilta, vaan ilmeisesti suoraan ABS-yksiköltä. Kaikki feedbacki on tervetullutta, ennen kuin alan tilailemaan korjauksia.
INPAKOODI laatikolta
Olen yrittänyt selvitellä ongelmaa, kun tosiaan koodi on päällä jatkuvasti ja laatikko kuitenkin toimii tällöin "normaalisti". Ykkönen vähän töksähtää kun tiputtaa kakkoselta, samoin fillareiden sutiessa laatikko empii pykälää ja saattaa vedättää liian pitkään pienellä vaihteella.
Tässä vaiheessa homma meni kuitenkin kummalliseksi: jos vikakoodin nollaa paikalla ollessaan, laatikko ei vaihda ykköseltä isommalle. Sporttimanuaalilla saat isomman pykälän silmään - saattaa tässä vaiheessa yrittää heittää takaisin ykköselle tai mahdollisesti saat kolmosen silmään. Tällöin koodi pomppaa takaisin ja ajaminen D:llä onnistuu normaalisti. Jos nollaat koodin esim. valoissa, ei vaihda ykköstä.
Lisätutkailuja tehtyäni huomasin, että output speed sensor -arvo näyttää nollaa, jos vikakoodi on POISSA. Kun koodi tulee päälle, alkaa arvo päivittyä. Tästä siis päätelmänä (ja tuosta ym. koodista), että laatikko ei saa speed sensorilta arvoa ja ei siksi vaihda isompaa. Ja kun loota huomaa, että homma ei toimi, niin pyörimisnopeutta otetaan sitten takapyöriltä. Tätä tukisi kerran katsastuksessa näkynyt vikakoodi P0720 Toimintahäiriö - käyttöpyörintänopeustunnistin JA INPAn kertoma "Ersatzfunktion aktiv", eli joku vaihtoehtoinen toiminto käytössä.
Loota on rempattu Recrolla full rebuildina n. kaksi vuotta sitten pakkirummun levittyä, silloin on testattu sensorit ja solenoidit. Mekaanista vikaa tuskin siis on, vaan homma on sähköissä.
Olisiko kellään vastaavasta kokemusta ja/tai tietämystä? Powermaticille tätä olisin viemässä output speed sensorin vaihtoon, mutta tokihan tässä vaiheessa olisi mukava saada hommalle varmistus että auto tulee kuntoon.
INPAKOODI laatikolta
Olen yrittänyt selvitellä ongelmaa, kun tosiaan koodi on päällä jatkuvasti ja laatikko kuitenkin toimii tällöin "normaalisti". Ykkönen vähän töksähtää kun tiputtaa kakkoselta, samoin fillareiden sutiessa laatikko empii pykälää ja saattaa vedättää liian pitkään pienellä vaihteella.
Tässä vaiheessa homma meni kuitenkin kummalliseksi: jos vikakoodin nollaa paikalla ollessaan, laatikko ei vaihda ykköseltä isommalle. Sporttimanuaalilla saat isomman pykälän silmään - saattaa tässä vaiheessa yrittää heittää takaisin ykköselle tai mahdollisesti saat kolmosen silmään. Tällöin koodi pomppaa takaisin ja ajaminen D:llä onnistuu normaalisti. Jos nollaat koodin esim. valoissa, ei vaihda ykköstä.
Lisätutkailuja tehtyäni huomasin, että output speed sensor -arvo näyttää nollaa, jos vikakoodi on POISSA. Kun koodi tulee päälle, alkaa arvo päivittyä. Tästä siis päätelmänä (ja tuosta ym. koodista), että laatikko ei saa speed sensorilta arvoa ja ei siksi vaihda isompaa. Ja kun loota huomaa, että homma ei toimi, niin pyörimisnopeutta otetaan sitten takapyöriltä. Tätä tukisi kerran katsastuksessa näkynyt vikakoodi P0720 Toimintahäiriö - käyttöpyörintänopeustunnistin JA INPAn kertoma "Ersatzfunktion aktiv", eli joku vaihtoehtoinen toiminto käytössä.
Loota on rempattu Recrolla full rebuildina n. kaksi vuotta sitten pakkirummun levittyä, silloin on testattu sensorit ja solenoidit. Mekaanista vikaa tuskin siis on, vaan homma on sähköissä.
Olisiko kellään vastaavasta kokemusta ja/tai tietämystä? Powermaticille tätä olisin viemässä output speed sensorin vaihtoon, mutta tokihan tässä vaiheessa olisi mukava saada hommalle varmistus että auto tulee kuntoon.
Comment