2005 318i, 185 tkm ajettu,
öljynkulutus oli n. 1 l / 100 km,
vaihdoin huohottimen ja putsattiin huohottimen letkut, samalla myös öljynsuodattimen jalan tiivisteen uusittiin kun niistä oli selvästi vuotanut.
Lopputulema oli että kun rojut oli vaihdettu ja auto kävi 10-15 minuuttia pihalla, välillä annettiin kierroksia, käynti pätki ja auto savutti kun hetken tyhjäkäyninn jälkeen painoi kaasua. Pyys lisää öljyä siis vartin käytön jälkeen, ennen sitä näytti että öljyt olis ollut ylärajassa...
Oireet siis viittaa venttiilinvarraen kumeihin, auto seisoi useamman kuukauden ajamatta.
Vikakoodeja tuli sytytyshäiriöistä useammasta sylinteristä.
Ja itse kysymykseen:
Eikai väljät venttiilinvarren kumet voi sentään vartissa vetää litraa öljyä koneesta?
Separaattori kun vaihdettiin niin venttilit näytti aika puhtailta...
Pitäisikö tyhjäkäynnillä venttiilikopassa olla yli vai alipaine?
Ei pitäis näihin bensakoneellisiin romuihin sekaantua ollenkaan...
öljynkulutus oli n. 1 l / 100 km,
vaihdoin huohottimen ja putsattiin huohottimen letkut, samalla myös öljynsuodattimen jalan tiivisteen uusittiin kun niistä oli selvästi vuotanut.
Lopputulema oli että kun rojut oli vaihdettu ja auto kävi 10-15 minuuttia pihalla, välillä annettiin kierroksia, käynti pätki ja auto savutti kun hetken tyhjäkäyninn jälkeen painoi kaasua. Pyys lisää öljyä siis vartin käytön jälkeen, ennen sitä näytti että öljyt olis ollut ylärajassa...
Oireet siis viittaa venttiilinvarraen kumeihin, auto seisoi useamman kuukauden ajamatta.
Vikakoodeja tuli sytytyshäiriöistä useammasta sylinteristä.
Ja itse kysymykseen:
Eikai väljät venttiilinvarren kumet voi sentään vartissa vetää litraa öljyä koneesta?
Separaattori kun vaihdettiin niin venttilit näytti aika puhtailta...
Pitäisikö tyhjäkäynnillä venttiilikopassa olla yli vai alipaine?
Ei pitäis näihin bensakoneellisiin romuihin sekaantua ollenkaan...
Comment