Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20 vs m50B25 kaasuläppä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paperman77
    BTCF Member
    • Jun 2017
    • 219
    • Kuopio

    M50B20 vs m50B25 kaasuläppä

    Muutaman päivän koittanut etsiä tietoaa, mutta en löydä siten millään etsimääni! Joten kysyn nyt sitten täällä,jos joku tietäisi.

    Eli onko M50B25 kaasuläppä isompi kuin B20 läppä? Ja kuinka paljon? Maffien kokoero kiinnostaisi kanssa.
    Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16486
    • Asikkala

    #2
    B25 on 64 mm. https://www.google.fi/search?source=...31.GxQefovl6zY B20 hankalampi löytää nopealla haulla.

    Comment

    • Paperman77
      BTCF Member
      • Jun 2017
      • 219
      • Kuopio

      #3
      Joo tuo B25 on tiedossa, löytyy kyllä nopsaan! Mutta nimenomaan tuo B20 läppä on hankalampi. Mietiskelin vaan saisko tuon B25 läpän ja maffin käymään B20 imusarjaan. Ois sellainen köyhän miehen BBTB...
      Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

      Comment

      • Bansku
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2011
        • 1493
        • Savo

        #4
        Joo on b20 kaasuläppä on pienempi mitä b25.
        Itsellä oli b20 koneen kupeessa juuri tämän takia koko b25 imusarja kaasuläppineen. Eroa ei tuntenut perseessä. Turhaa hipostella tuota b20 moottoria, suoraan vaan isompaa kiinni

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #5
          M50B20 läppä on 55mm tai 60mm. Mulla on semmonen kiinni M10 ruiskuimusarjassa ja halkaisija sattu tasan sen imusarjan kapeamman kohdan kanssa.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • Paperman77
            BTCF Member
            • Jun 2017
            • 219
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Bansku View Post
            Joo on b20 kaasuläppä on pienempi mitä b25.
            Itsellä oli b20 koneen kupeessa juuri tämän takia koko b25 imusarja kaasuläppineen. Eroa ei tuntenut perseessä. Turhaa hipostella tuota b20 moottoria, suoraan vaan isompaa kiinni
            Tätähän ne kaikki aina toitottaa, mutta itse vaan pidän tuon lyhyt iskuisen "kiukkuisuudesta". Ja sitäpaitsi aloitin jo parivuotta sitten tuon M50B22 projektin ja nyt on aika aloittaa sen maaliin saattaminen. Lopputulos on aika kaukana lastutetusta kartiofiltteri B20:stä. Teen tuon koneen siksi, kun aina sanotaan vaihtamaan isompaan. Mutta tämä hyvä tietää, että budjetilla voi parantaa myös imupuolta! Jospa sitä sitten aikanaan ne läppärungot siihen kylkeen...
            Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

            Comment

            • Freak
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 2561
              • .

              #7
              Ei se kaksilitraisen imupuoli ihan heti ole rajoittamassa tehoja. Ainakin m52:n omalla sarjalla on otettu suomessa yli 200 hevosvoimaa. Jos nyt välttämättä haluaa isomman läpän, niin miksei laittaisi esim. m52b28:n imusarjaa läppineen? Tuskin se m50b25:n imusarja on hyvä kaksimitraisessa, jos ei se ole hyvä suuremmissakaan.

              Onko sun b22 tehty porausta vai iskua suurentamalla?
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • Paperman77
                BTCF Member
                • Jun 2017
                • 219
                • Kuopio

                #8
                Olen miettinyt kyllä sitä M52 sarjaakin, mutta vaatiiko se millaisia modauksia käydäkseen tuohon M50:seen? Kaasuläpän ainakin otan tuosta B25, kun se taitaa noin muuten olla samanlainen B20 läpän kanssa. Ainakin realoem sivuilta kuvia katsottuna. Tuossa M52 sarjassahan taitaa olla hieman pidemmät "runnerit" kuin M50 sarjassa? Ja poraus muuttuu 84mm, iskunpituudesta en tingi! M52B25 lohko ja männät, M54B22 kanget ja M50B20 kampiakseli. Hatuksi M50B20 muokattuna.
                Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

                Comment

                • Freak
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 2561
                  • .

                  #9
                  Originally posted by Paperman77 View Post
                  Olen miettinyt kyllä sitä M52 sarjaakin, mutta vaatiiko se millaisia modauksia käydäkseen tuohon M50:seen? Kaasuläpän ainakin otan tuosta B25, kun se taitaa noin muuten olla samanlainen B20 läpän kanssa. Ainakin realoem sivuilta kuvia katsottuna. Tuossa M52 sarjassahan taitaa olla hieman pidemmät "runnerit" kuin M50 sarjassa? Ja poraus muuttuu 84mm, iskunpituudesta en tingi! M52B25 lohko ja männät, M54B22 kanget ja M50B20 kampiakseli. Hatuksi M50B20 muokattuna.
                  Hyvä. Tallatut polut on tallatuille miehille.

                  Ei sen sarjan sovittaminen mitään ylivoimaista voi olla, kun swappeja on usein tehty toisin päin. Kanteen istuvuus on sama. Pikkujuttuja sanoisin, vaikken yhtään imusarjaswappia olekaan tehnyt.

                  Joskus, jossain, täällä foorumilla Naukkis puheli, että m52-sarja olisi muotoilultaan parempi kuin m50. Järjellä ajateltuna BMW tuskin olisi ainakaan huonompaa imusarjaa suunnitellut uudempaan moottoriin eli hyvinkin voisi olla näin. Putket saisi muuten olla varmaan vieläkin pidemmät.

                  Mikä on puristus suunnittelemallasi kombinaatiolla? Ja kai sulla sentään kireemmät nokat tulee? Menee muuten lyhyt isku ihan hukkaan...
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  • Paperman77
                    BTCF Member
                    • Jun 2017
                    • 219
                    • Kuopio

                    #10
                    Puristukset sinne 12.5:1 ja imupuolelle 253ast. millistä milliin ja nostoa 11.60mm. Pakopuolelle 230 millistä milliin ja nostoa 10.6mm. Saksmanin Juhan kanssa vielä vähän nokan valinta vaiheessa, lopullinen selviää kunhan saan tuon kannen valmiiksi. Ja todellinen puristus selviää!
                    Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11154
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Paperman77 View Post
                      Puristukset sinne 12.5:1 ja imupuolelle 253ast. millistä milliin ja nostoa 11.60mm. Pakopuolelle 230 millistä milliin ja nostoa 10.6mm. Saksmanin Juhan kanssa vielä vähän nokan valinta vaiheessa, lopullinen selviää kunhan saan tuon kannen valmiiksi. Ja todellinen puristus selviää!
                      Hyvältä kuulostaa

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Paperman77
                        BTCF Member
                        • Jun 2017
                        • 219
                        • Kuopio

                        #12
                        Nyt pari vuotta bemareiden kanssa turannut ja huomannut, että M50/M52B20 on varmasti haukuttiin moottori mitä näihin on valmistettu! Siksipä on kypsynyt ajatus katsoa mitä siitä voi saada järkevällä budjetilla. Yhtään Hipo osaa ei tule, vaan käytetään bimmereiden vakio osia ja vaikka sovitetaan muusta merkistä.
                        Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16486
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by Paperman77 View Post
                          Puristukset sinne 12.5:1 ja imupuolelle 253ast. millistä milliin ja nostoa 11.60mm. Pakopuolelle 230 millistä milliin ja nostoa 10.6mm. Saksmanin Juhan kanssa vielä vähän nokan valinta vaiheessa, lopullinen selviää kunhan saan tuon kannen valmiiksi. Ja todellinen puristus selviää!
                          Pakopuolella asteita huomattavasti vähemmän, mihinkäs tällä pyritään :think

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11154
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Pakopuolella asteita huomattavasti vähemmän, mihinkäs tällä pyritään :think
                            Jostain syystä nämä m5x moottorit tykkää siitä että pakopuolella on asteita vähemmän.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16486
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Jostain syystä nämä m5x moottorit tykkää siitä että pakopuolella on asteita vähemmän.
                              Olen juu huomannut kun noita juttuja lukee. Onko tuo ero jotenkin reilunpuoleinen ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎