Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43 tyhjäkäyntiventtiilin tyyppi ja kytkentä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11186
    • Oulu

    #16
    Ei kyllä se on väärin kytketty jos noin toimii. Keskiasennossa se on puoleksi auki ja toisen kun vetää maihin sen menee kiinni ja vuorostaan toisesta kokonaan auki. Imuvuodottomissa koneissa keskiasento ilman mitään ohjausta on ollu about 1000rpm tyhjäkäynti ja 50% duty on sama tilanne mitä kokonaan ilman ohjausta. Vähemmän dutyä laskee kierroksia ja enemmän nostaa tuosta. Viimeksi juuri m43b16 koneessa mitä väsäsin speeduinolle oli just tuolla kyseisellä tk-venttiilillä ja pelasi juurikin noin kuin kuvailin.

    Oletko kokeillut tk venttiilin letku tulpattuna? Jos sillon käy, niin sillon vuotaa kaasuläpän ohi, mitä ei sais tehdä. Tuota tk venttiiliä kun käyttää, niin kpne ei sais saada yhtään ilmaa kaasuläpän läpi.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #17
      Nyt herääkin sitten kysymys, että onkohan tuo tarvikeosa valmiiksi paskana tai kasattu sileen, että luisti on väärässä asennossa. Kaasuläpän tsekkasin ja se on oikeesti kiinni. Molemmat suunnat tuossa toimii, mutta se toisen puolen liikkumavara on ihan olematon. Näin siis lepoasennossakin ilman sähköä. Tosiaan talttapäisen ruuvarin kärjen kokoinen rako on levossa sinne imupuolelle ennen kaasupäppää. Mitään letkuja tuossa ei ole, vaan aparaatti on suoraan läppärungon kyljessä kiinni. Läpän tsekkasin ja se on kiinni. Sieltä ei pääse mitään merkittävää ilmamäärää läpi. Sitä ei oo tehtään jäljiltä edes säädetty, kun vahatulppakin on paikoillaan kuusiokolon päässä. Täytyy vissiin painella kauppaan hakemaan uusi TK venttiili. Ei tuota oikein väärin voi edes kytkeä. Keskelle 12V ja molemmat ohjaukset reunoihin. Mulla on sitten vielä viritetty schottky diodit plussan ja maiden väliin, ettei releen piikit mee piirikortille. Duty cyclen säätö ei tossa tee yhtään mitään. Ihan sama oli sitten 0 tai 100. Reagoi ainoastaan DC correctioniin ja sitä kautta vetää tietty sopat laihalle.

      Tuon verran tuo on auki levossa. mut kyllä sitä liikerataa on hyvän matkaa sen jälkeenkin, kun tuo rako on mennyt kiinni ja nopealla goglauksella tuollainen sen kuuluukin olla.

      Last edited by Juppe; 12-04-2019, 22:17.

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #18
        Noniin, alkaa tämäkin selvitä. Startissa oli ampunut semmoisen paukun imusarjaan, että se oli halki hitsaussaumasta. No se ei ole se ihmeellisin asia tässä; Kun en enää muuta keksinyt, niin päätin koittaa akulla, onko se venttiili ehjä vai ei. Liikkuin molempiin suuntiin ja tuon akkukokeilun jälkeen on toiminut suht normaalisti. Nyt vaan jää vielä 0-asennosakin liikaa auki. Kiekat saa laskemaan tonnin hujakoille, muttei alle. Reagoi kuitenkin säätöön, mikä on varsin positiivista. Ei nyt ole ihan täyttä luottoa tuosta venasta, mutta tutkitaan vielä vähän. Vaihtaako se maadoitusjohtoa jossain 50% duty cyclen paikkeilla vai miten tuo toimii? Nyt on nollaa lämpimällä rivillä ja silloin on kyllä liikaa kiekkaa.

        Edit:
        Luiku WD:tä venttiilin koneistoon sai sen pimenemään taas kokonaan. Paskana toi ventili taitaa olla.
        Last edited by Juppe; 15-04-2019, 10:11.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎