Moro!
Nyt kaivattaisiin vinkkejä sekä neuvoja otsikon mukaisiin ongelmiin!
Eli potilaana on 2014 vuoden F31 318d xdrive, jolla ajettu ~70 000km.
Ongelmana on nykiminen, kun auto ajettu lämpöiseksi. Ongelmat ilmenivät siis ensimmäisen kerran "helteillä". Viileillä keleillä ja lyhyttä matkaa ajettaessa ongelmaa ei ole ilmennyt.
Mitää ylimääräisiä ääniä ei kuulu.
Auto-Center ilmoitti ongelman liittyvän jakolaatikkoon.
Vaihtoehdoiksi annettiin
-öljyjen vaihto kahteen kertaan sekä jonkinlaisen ohjelman päivitys laatikkoon ~800€
-jakolaatikon vaihto uuteen ~4500€
Samalla ilmoitettiin, että öljyjen vaihto ei välttämättä auta ongelmaan, ja jos auttaa, niin vaivat voivat palautua jonkin ajan kuluttua. Öljyjen vaihtoa varten laatikko on kuulemma tiputettava alas. Tästä syystä tuo hinta on noin kova.
Auton historiatietojen mukaan öljyt on vaihdettu jossain välissä (viime syksynä)...mutta voiko olla niin, että tällöin on jäänyt laatikko päivittämättä ohjelmallisesti? Jolloin nyt kun hieman kelit lämminnyt, ja laatikko siinä samalla, ongelmat ovat tulleet esiin?
Mistä nämä nykimis-ongelmat yleensä johtuvat? Mitä laatikosta hajoaa ja onko se korjattavissa edullisemmin?
Mikäli laatikko uusitaan onko odotettavissa kuitenkin samoja ongelmia tulevaisuudessa? Onko nämä xdrivet oikeasti näin paskoja?
Kiitos etukäteen vastauksista!
Nyt kaivattaisiin vinkkejä sekä neuvoja otsikon mukaisiin ongelmiin!
Eli potilaana on 2014 vuoden F31 318d xdrive, jolla ajettu ~70 000km.
Ongelmana on nykiminen, kun auto ajettu lämpöiseksi. Ongelmat ilmenivät siis ensimmäisen kerran "helteillä". Viileillä keleillä ja lyhyttä matkaa ajettaessa ongelmaa ei ole ilmennyt.
Mitää ylimääräisiä ääniä ei kuulu.
Auto-Center ilmoitti ongelman liittyvän jakolaatikkoon.
Vaihtoehdoiksi annettiin
-öljyjen vaihto kahteen kertaan sekä jonkinlaisen ohjelman päivitys laatikkoon ~800€
-jakolaatikon vaihto uuteen ~4500€
Samalla ilmoitettiin, että öljyjen vaihto ei välttämättä auta ongelmaan, ja jos auttaa, niin vaivat voivat palautua jonkin ajan kuluttua. Öljyjen vaihtoa varten laatikko on kuulemma tiputettava alas. Tästä syystä tuo hinta on noin kova.
Auton historiatietojen mukaan öljyt on vaihdettu jossain välissä (viime syksynä)...mutta voiko olla niin, että tällöin on jäänyt laatikko päivittämättä ohjelmallisesti? Jolloin nyt kun hieman kelit lämminnyt, ja laatikko siinä samalla, ongelmat ovat tulleet esiin?
Mistä nämä nykimis-ongelmat yleensä johtuvat? Mitä laatikosta hajoaa ja onko se korjattavissa edullisemmin?
Mikäli laatikko uusitaan onko odotettavissa kuitenkin samoja ongelmia tulevaisuudessa? Onko nämä xdrivet oikeasti näin paskoja?
Kiitos etukäteen vastauksista!
Comment