Announcement

Collapse
No announcement yet.

m57d30tü2 öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #16
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Mistä lähtien m57 on alkanut hukkaamaan öljyä männänrenkaista? Iso ääni turbolle
    Niin kauan kuin M57 on käytetty longlife öljynvaihtovälejä.
    Siis aiheuttaa huohotusta, kun öljyrenkaat tukkeentuvat karstasta.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5258
      • Pirkkala

      #17
      Originally posted by makkis View Post
      Niin kauan kuin M57 on käytetty longlife öljynvaihtovälejä.
      Siis aiheuttaa huohotusta, kun öljyrenkaat tukkeentuvat karstasta.

      Pointtini oli että eikai m57 nyt mikään erityisen herkkä sille ole, että ensimmäisenä sitä epäilisi jos vie öljyä.
      Minun m57 ei koskaan vienyt yhtään öljyä (370tkm taulussa)
      Longlife ongelma koskee varmaan aika tasapuolisesti kaikkia koneita mutta ekaa kertaa kuulen että m57 syytetään öljyjuopoksi tukkeutuvien renkaiden takia.
      Öljyrenkaan aiheuttama kulutus tulee minun tietääkseni siitä, ettei se pyyhi enää kunnolla.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        #18
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Öljyrenkaan aiheuttama kulutus tulee minun tietääkseni siitä, ettei se pyyhi enää kunnolla.
        Juurikin näin. Mutta myös aiheuttaa samalla sitä että puristuspainetta pääsee alakertaan jolloin alkaa huohottamaan.
        Kuinka monta M57 olet päässyt tutkimaan männänrenkaat?
        Itse olen jo useamman kuitenkin nähnyt ja todennut.

        Ja on itselläkin 400tkm ja 580tkm ajetut M57 tuossa, eikä ongelmaa ole, mutta se ei poissulje sitä ettei tuo suhteellisen yleistä olisi.
        Ensimmäinen tapaus jossa olen ko. homman todennut oli 230tkm ajettu.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5258
          • Pirkkala

          #19
          Originally posted by makkis View Post
          Juurikin näin. Mutta myös aiheuttaa samalla sitä että puristuspainetta pääsee alakertaan jolloin alkaa huohottamaan.
          Kuinka monta M57 olet päässyt tutkimaan männänrenkaat?
          Itse olen jo useamman kuitenkin nähnyt ja todennut.

          Ja on itselläkin 400tkm ja 580tkm ajetut M57 tuossa, eikä ongelmaa ole, mutta se ei poissulje sitä ettei tuo suhteellisen yleistä olisi.
          Ensimmäinen tapaus jossa olen ko. homman todennut oli 230tkm ajettu.

          Kuten sanottua, en ole moisesta ongelmasta edes kuullut, saati tarvinnut korjata. Mutta varmaan niitäkin tapauksia on.

          Monella tutulla on kyllä ollut monenmoista m57:aa ja öljyn lisäämisestä ei ole kukaan puhunut.

          Sen sijaan eilen tuli niputeltua 2.0tfsi vag 176tkm ja kolmannet männät meni koneeseen kaikki on suhteellista. Mutta enää ei tarvi vaihtaa, kun männänrengas on näissä tarvikemännissä erityyppinen.
          Last edited by Urpo_rotta; 02-06-2019, 12:16.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • vexu524tdic
            BTCF Member
            • Jan 2004
            • 776
            • Gallia = Kinnula

            #20
            Itellä kans SD eli tuplaturbo ja ei tarvii lisätä moottoriöljyä ~20tkm vaihtovälillä, jos ajaa huoltotarpeen mukaan niin voi joutua yhdesti lisäämään 0,5-1litraa.

            Ajettu 450tkm, alkuperäiset turbot, ohjelmoitu ja dpf off.
            Turbojen ympärillä on jo selvästi öljyvuotoa ja ahtoputkissakin öljyä liikkuu.

            Öljyinä 320tkm jälkeen (ostin auton, ohjelmointi jne) ollu aina tb diamond diesel kun sitä sattuu olemaan sopivasti saatavilla...
            e70 X5 3.0sd -08
            f30 320i xdrive -16
            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
            e30 316 -88 2,2TIC M10
            e21 323i -81 ruostekasa...

            Comment

            • Jamppa81
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2015
              • 445
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by vexu524tdic View Post
              Itellä kans SD eli tuplaturbo ja ei tarvii lisätä moottoriöljyä ~20tkm vaihtovälillä, jos ajaa huoltotarpeen mukaan niin voi joutua yhdesti lisäämään 0,5-1litraa.

              Ajettu 450tkm, alkuperäiset turbot, ohjelmoitu ja dpf off.
              Turbojen ympärillä on jo selvästi öljyvuotoa ja ahtoputkissakin öljyä liikkuu.

              Öljyinä 320tkm jälkeen (ostin auton, ohjelmointi jne) ollu aina tb diamond diesel kun sitä sattuu olemaan sopivasti saatavilla...
              No mihin hittoon se mun öljy sitten katoaa? Onpa mystinen laitos. Tosin en ole vielä päässyt tutkimaan alipaineletkuja enkä huohotuspuoltakaan.

              Comment

              • isolohko
                BTCF Member
                • May 2004
                • 902
                • Kymenlaakso

                #22
                Viiden vuoden pitoaikana 140tkm ja sinä aikana ajettuna LL4 öljyillä 30tkm vaihtovälillä pari kolme kertaa lisännyt n. puoli litraa. Kokonaiskm nyt n. 300tkm. Hatusta tempasen että Gastrollia on saanut lisätä, Teboil Diamond 5-40stä ei.

                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎