Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw Misfire Cylinder # With Fuel Cut-Off

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ik95sain
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 26
    • N/A

    Bmw Misfire Cylinder # With Fuel Cut-Off

    Moottori M54 250tkm ajettu
    Onko täällä kukaan paininut saman asian kanssa?
    Eli vika omassa tapauksessa 6 sylinterissä P1353 vikakoodi
    jonka antaa kylmäkäynnistyksessä, jos antaa hetken käydä paikallaan. Jos lähtee ajelemaan hissukseen ei ongelmia.


    vaihdettu
    -puolat
    -sytytys tulpat
    -imusarjan tiivisteet
    -imuletkut
    -venttiilinkopan tiiviste
    -huohotin järjestelmä CCV
    Muchos gracias
    Last edited by ik95sain; 15-06-2019, 15:55.
  • Haatainen
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 1451
    • Tampere

    #2
    Vastauksena kysymykseen: Minä olen.

    Vaihdettu: (osin muistakin syistä)

    -haljennut venttiilikoppa + tiivisteet
    -puolia (kun yksi hajosi)
    -tulpat
    -huohotuksen letkut

    Ei vaikutusta.

    Öljyä kyllä menee itsellä ihan reilusti oletettavasti venttiilinvarren kumeista. Sen vain luulisi haittaavan kuumaa konetta enempi.

    Väliaikaisratkaisuna en vaan koskaan jätä autoa kylmiltään tyhjäkäynnille hetkeksikään...
    Alla:
    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
    E24 635Csi -84 Polaris metallic

    Ennenkin on ollut autoja

    Comment

    • ik95sain
      Newbiemmer
      • Jul 2006
      • 26
      • N/A

      #3
      Kiva kun joku tätä lukee, samaa ongelmaa tuntuu olevan tuolla ison veden takanakin :-)

      Kone toimii hyvin hetken(keli kuin keli)(1 min) käynnistyksestä kylmänä ihan normaalisti ja sitten alkaa jumputtaa ja syttyy vikavalo. Hetken jos antaa olla ja starttaa , niin valo saattaa sammua ja käynti normaali? Öljyä ei kone syö.

      Onko tosiaan kyse jopa venttiilinnostimista, mikä taitaa olla tämän moottorin huonoja puolia?

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Puolat ja tulpat siis vaihdettu, entäs ne puolan ja tulpan väliset tumpit ?

        Comment

        • ik95sain
          Newbiemmer
          • Jul 2006
          • 26
          • N/A

          #5
          Ne puolan ja tulpan väliset johtimetkin on vaihdettu, ihan sama vaikka vaihtaa vanhoja ja uusia ristiin rastiin, ne tuli uusissa puolissa mukana.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5257
            • Pirkkala

            #6
            Puristukset ok?

            Minä en oikein jaksa uskoa tuohon että se olisi pelkästään kutospytyn ongelma jos mekaanisesti kone on ehjä.

            Tässähän tulee mieleen kampiakselin asentoanturi.

            Esim. Imuvuotoinen kone (huohotinjärjestelmästä) teki vikakoodin aina tiettyyn pyttyyn.

            Kyttääppä inpalla seoksia mitä se sanoo saatat päästä kärryille siitä, mitä koneessa tapahtuu, se tosin saattaa olla hankalaa jos ongelmia on lähinnä ennen kuin lambdakorjaus aktivoituu.

            Se mitä yritän sanoa, on se että vika voi generoitua aina saman pytyn vikakoodiksi vaikka ongelma koskettaisikin koko moottoria.
            Misfire koodin moottorinohjaus tekee kampiakselin asentoanturin antaman pulssin käyrän muodon perusteella, se kannattaa muistaa kun miettii vian syntysyytä.

            Kun olet tarpeeksi kytännyt seoksia ja jos epäilys herää, uusi hella maf maksaa n.80€ (normaalilämpöisen b30 koneen tyhjäkäynnillä imemä ilmamäärä on 10-12kg/min, jos siitä yli ollaan jo osastolla mistä tulee vikakoodia)

            Mietin myös liimaventtiilivikaa, voisiko se ilmetä tuolla tavalla:think sille voisi kokeeksi tarjota jotkut aivan toisenlaiset öljyt esim. 0w-30 ja suorittaa asianmukaisen moottorin sisäpesun jos kyse on ylitäyttyvästä nostimesta se saattaisi auttaa.

            Näillä järkeilyillä itse lähtisin liikkeelle.

            Niin ja onhan imupuoli koeponnistettu? Jääkiekko sopii maffin tilalle kun vähän teipillä kasvattaa, (jos b30) laitat vaan venttiilin siihen keskelle
            Last edited by Urpo_rotta; 14-06-2019, 21:39.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • puliukk0
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 71
              • Helsinki

              #7
              Puristuksien mittaus on niin nopea ja helppo (okei pitää suuttimet disabloida, eli ecun sulake tai vastaavaa jos liittimet pahassa paikassa) että lähtisin siitä.

              Jos motti syö venavarsista öljyä, lopputulos on se että venttilinvarsi karstottuu öljystä alkaa kanittamaan ja yleensä (pako)venttiili palaa.

              Comment

              • ik95sain
                Newbiemmer
                • Jul 2006
                • 26
                • N/A

                #8
                Seuraavaksi teen puristepaine mittauksen kylmänä, ilmoan tuloksista

                Comment

                • junkkri
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 664
                  • Järvenpää

                  #9
                  Moottorin Forte pesu N62

                  eli minulla ajoittainen "hytkyminen" kylmänä hävisi Forte pesun/öljyn vaihdon jälkeen! Kertokaa,mitä pesussa tapahtui!?
                  Last edited by junkkri; 15-06-2019, 12:07.

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #10
                    Ajomäärästä ei mitään tietoa, mutta mitenkäs suuttimet? Olettaa saattaa että kilometrejä on kertynyt jonkin verran, joten käääntäisin katsetta niihin myös.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Martti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 787
                      • Suomi

                      #11
                      99% imuvuoto.

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        #12
                        Laittaisko ketjun aloittaja fuel trimmeistä kuvat.
                        Pitkän ajan trimmit kiinnostaa, LTFT1 / LTFT2.

                        Torque pro android app + elm327 bluetooth obd2 palikka toimii hyvin. Voisit myös
                        katsoa miten short term trimmit käyttäytyy tyhjäkäynnillä vs. 2500rpm..?
                        Laita hieman tietoa noista. Ihan perusasioista liikkeelle, elä nyt enempää vaihtele osia arviosta.

                        Comment

                        • ik95sain
                          Newbiemmer
                          • Jul 2006
                          • 26
                          • N/A

                          #13
                          Originally posted by Antti O View Post
                          Laittaisko ketjun aloittaja fuel trimmeistä kuvat.
                          Pitkän ajan trimmit kiinnostaa, LTFT1 / LTFT2.

                          Torque pro android app + elm327 bluetooth obd2 palikka toimii hyvin. Voisit myös
                          katsoa miten short term trimmit käyttäytyy tyhjäkäynnillä vs. 2500rpm..?
                          Laita hieman tietoa noista. Ihan perusasioista liikkeelle, elä nyt enempää vaihtele osia arviosta.
                          Kiitos Antti ; mitä nuo fuel trimmit oikein on?
                          Voisin ostaa tuon pro version, yritin tuolla ilmaisversiolla ottaa lokia ,mutten taida oikein osata tuota käyttää

                          Puristuspaineet mitattu kylmänä
                          1# 14,5 bar
                          2# 14,7
                          3# 14,5
                          4# 14,5
                          5# 14,8
                          6# 15

                          Ei näillä paineilla luulisi olevan väljä kone tai venttiilien puristus vaiheessa vuotavan
                          Last edited by ik95sain; 17-06-2019, 18:28.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16421
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by ik95sain View Post
                            Puristuspaineet mitattu kylmänä
                            1# 14,5 bar
                            2# 14,7
                            3# 14,5
                            4# 14,5
                            5# 14,8
                            6# 15
                            Liikuttavan tasaiset.

                            Comment

                            • ik95sain
                              Newbiemmer
                              • Jul 2006
                              • 26
                              • N/A

                              #15
                              Originally posted by Martti View Post
                              99% imuvuoto.
                              Mistähän se voisi enää vuotaa, kun imusarja on ollut irti ja kaikki tiivisteet,tulpat on vaihdettu mitä mahdollista. Eli jos ilmamassa mittarin ja imuventtiillin välissä ei ole reikää mistä vetää välistä, niin kuin se voi olla 99% imuvuoto? Kun imuletkuissa(illmamassamittari ja kaasuläppä kotelo) oli vanhat repaleiset letkut se antoi vikakoodia vähän joka sylinterille laiha seos ja etc.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎