Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3M rykiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henris42
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 9
    • Helsinki

    Z3M rykiminen

    Moi,


    Z3M:ssa on semmoinen issue, että jos laittaa vähänkin kierroksia, niin rupeaa "rykimään". Ajossa tuntee että nykii. Ongelma kuitenkin poistuu kun kierrokset nousee yli 4000. Tyhjäkäynti toisaalta on suht ok.


    Autossa on ollut myös issue että tyhjäkäynti on jäänyt "kellumaan" 1000-1500 kierrosta, pari polkaisua kaasua niin on rauhoittunut.


    Koetin lukea vikakoodeja ikivanhalla kiinalaisella lukijalla. Semmoinen missä on 2 nappia ja 2 numeroinen led näyttö. Tuloksia:


    Fc (normi vikakoodi): 14 4E
    - 4E hex = 78, eli ymmärtääkseni jäähdytysveden lämpösensori.
    - 14 hex = 20: Tota en löydä mistään listasta... Onko kellään ajatusta?



    F II (mikähän tää on?): E 10
    Onko kellään hajua mikä toi vois olla?


    Vaihdan ton sensorin seuraavaksi, mutta mahtaako olla muutakin issueta?
    Mä kokeilin myös muilla ODB2 koodinlukijoilla, mutta eivät oikein halua jutella Z:n kanssa..


    //HS
    --
    Maserati Biturbo, Subaru Impreza... Nyt ei yhtään bemua.
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17509
    • Turku

    #2
    Kannattaa varmaan viedä jollekin harrastajalle luettavaksi kunnon vehkeillä.
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Kaimu
      BTCF Member
      • Nov 2011
      • 464
      • Turun kupeessa

      #3
      Vanoksen solenoidit syyniin ja ihan perus pieni imupuolen ja tyhjäkäyntimoottorin putsaus varmasti auttaa asiaan.
      Plenumin ollessa irti, näkee vähän paremmin hapertuneet letkut yms mitä varmasti löytyy, jollei ole aikoihin muuta tehty kuin ajettu.
      Onko sytytystulppia/puolia vaihdettu milloin?
      Ei ole rakettitiedettä, joten ihan hyvin pystyy kotipihalla tekemään myös itse.
      sigpic

      E82 n55

      Comment

      • henris42
        Newbiemmer
        • Aug 2012
        • 9
        • Helsinki

        #4
        Ai niin, tähän auttoi lopulta puolien vaihto. Tyhjäkäyntikin parantui samalla.
        --
        Maserati Biturbo, Subaru Impreza... Nyt ei yhtään bemua.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎