Onko totta että jossain e36 malleissa on elinikäset öljyt perässä?Itelle ainaki realoemin sivuilla ilmotti kun perän kuvia kattelin et siinä olisi semmoset ölsät...uskaltaakohan tuohon ihan luottaa?Auto 325i -92 coupe.
F26 X4 m-sport
E60 M5
-Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
-Team Kärppä- limited edition
"lepponen selvinpäin - löysä kännissä"
olen kyllä ymmärtänyt, että noi perät olis "huoltovapaita". kuitenkin tossa on muistettava se, että keskiverto henkilöauto (pieni BMW esimerkiksi) mitoitetaan kestämään n.200-250tkm ja/tai 10 vuotta, jonka jälkeen se pitäisi alkuperäisen suunnitelman mukaan purkaa kappaleiksi ja hävittää.
ei mun mielestä ei ole ollenkaan liioiteltua vaihtaa peräöljyjä toistakymmentä vuotta ja kolmattasataatuhatta ajettuun autoon, vaikka tehdas väittäs niitä kuinka elinikäisiksi. se eliniän odotus on eri tahoilla niin erilainen. suomessa pitäis tommosen 10v/250tkm auton palvella omistajaansa ainakin toinen mokoma enne kuin voidaan harkita lopullista hävittämistä
eli vaihtoon vaan oljyt, jos ei ole historiasta tietoa.
pitänee ruveta hommaileen ölsät.Miten muuten on kun näitähän on olemassa näitä 25% kitkalukkoja mut onko 75%:ia?Oon ainaki kuullu jonku puhuvan semmosista. Luulisin et itellä on se seiskavitone ku vetää rantua kahella pyörällä ihan nikottelematta.Jos se perä on nyt semmone ku arvelen nii pitäskö sinne laittaa sit sitä Mobil VS500:sta niin ku lukkoperäänki?
F26 X4 m-sport
E60 M5
-Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
-Team Kärppä- limited edition
"lepponen selvinpäin - löysä kännissä"
Mielenkiintoinen termi tuo elinikäinen, kestää niin kauan kun perä hajoaa, loogista.. Eiköhän siellä nyt edelleen ole se 25% kitkalukkoperä ja lukkoperään tietysti lukkoperä öljyä.
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Alfamerin E30/E34 korjausoppaassa perä- ja vaihteistoöljyn vaihtoväli on 40 tkm / 2 vuotta.
Vaihdoin tuohon omaan Jussin jälkeen öljyt ja vaihteistossa oli vähän tummunutta, mutta perässä ihan kirkasta. Öljyt oli entisen omistajan jäljiltä ja niillä oli kuulemma ajettu useampi vuosi kun ei ollut tyhmyyksissään merkinnyt vaihtoajankohtaa
Siis en mä ole kyllä missään nähnyt sanottavan, että E36:ssa olisi jotkut elinikäiset öljyt, vaan ne (peräöljyt) kuuluu vaihtaa aina Inspection II:ssa. Vaihteistoöljyt (manuaali) tais olla joka toisessa Inspection II:ssa.
Sitä en tiedä kuinka paljon noi öljyt (ja miksei muutkin huoltokohteet) vanhenee ajan mittaan? Kun itsellä tulee kohta pari vuotta esim. noiden öljyjen ja muutaman muun asian vaihdosta, eikä kilsoja ole kertynyt edes 20 tkm:iä, niin pitääkö niitä sitten kuitenkin taas vaihdella?
Comment