Announcement

Collapse
No announcement yet.

325:n perä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 650
    • Raahe

    325:n perä?

    Onko totta että jossain e36 malleissa on elinikäset öljyt perässä?Itelle ainaki realoemin sivuilla ilmotti kun perän kuvia kattelin et siinä olisi semmoset ölsät...uskaltaakohan tuohon ihan luottaa?Auto 325i -92 coupe.
    F26 X4 m-sport
    E60 M5

    -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
    -Team Kärppä- limited edition
    "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"
  • Rockwell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 1713
    • Helsinki

    #2
    Eipä ne peräöljyt niin paljon maksa etteikö niitä kannattaisi vaihtaa. Paremmat ne tuoreet öljyt on kuin yli 10v vanhat.
    BMW F31 330d M-Sport -13
    ex. BMW F21 116i -13
    ex. BMW 540i(g) Touring -01
    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
    ex. BMW 316g -99
    ex. BMW M5 Touring -92
    ex. BMW 535i -91
    ex. BMW M5 -91
    ex. BMW 325i Touring -90

    Comment

    • imppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 650
      • Raahe

      #3
      joo niimpä mieki vähä aattelin et meleko öljyt on jos ei tartte vaihtaa.
      F26 X4 m-sport
      E60 M5

      -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
      -Team Kärppä- limited edition
      "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

      Comment

      • ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

        #4
        olen kyllä ymmärtänyt, että noi perät olis "huoltovapaita". kuitenkin tossa on muistettava se, että keskiverto henkilöauto (pieni BMW esimerkiksi) mitoitetaan kestämään n.200-250tkm ja/tai 10 vuotta, jonka jälkeen se pitäisi alkuperäisen suunnitelman mukaan purkaa kappaleiksi ja hävittää.

        ei mun mielestä ei ole ollenkaan liioiteltua vaihtaa peräöljyjä toistakymmentä vuotta ja kolmattasataatuhatta ajettuun autoon, vaikka tehdas väittäs niitä kuinka elinikäisiksi. se eliniän odotus on eri tahoilla niin erilainen. suomessa pitäis tommosen 10v/250tkm auton palvella omistajaansa ainakin toinen mokoma enne kuin voidaan harkita lopullista hävittämistä

        eli vaihtoon vaan oljyt, jos ei ole historiasta tietoa.
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

        Comment

        • imppa81
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 650
          • Raahe

          #5
          pitänee ruveta hommaileen ölsät.Miten muuten on kun näitähän on olemassa näitä 25% kitkalukkoja mut onko 75%:ia?Oon ainaki kuullu jonku puhuvan semmosista. Luulisin et itellä on se seiskavitone ku vetää rantua kahella pyörällä ihan nikottelematta.Jos se perä on nyt semmone ku arvelen nii pitäskö sinne laittaa sit sitä Mobil VS500:sta niin ku lukkoperäänki?
          F26 X4 m-sport
          E60 M5

          -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
          -Team Kärppä- limited edition
          "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #6
            Mielenkiintoinen termi tuo elinikäinen, kestää niin kauan kun perä hajoaa, loogista.. Eiköhän siellä nyt edelleen ole se 25% kitkalukkoperä ja lukkoperään tietysti lukkoperä öljyä.
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • HarzaTheMan
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 458
              • Sawo

              #7
              Alfamerin E30/E34 korjausoppaassa perä- ja vaihteistoöljyn vaihtoväli on 40 tkm / 2 vuotta.

              Vaihdoin tuohon omaan Jussin jälkeen öljyt ja vaihteistossa oli vähän tummunutta, mutta perässä ihan kirkasta. Öljyt oli entisen omistajan jäljiltä ja niillä oli kuulemma ajettu useampi vuosi kun ei ollut tyhmyyksissään merkinnyt vaihtoajankohtaa
              ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

              Comment

              • Laud
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 335
                • Espoo

                #8
                Siis en mä ole kyllä missään nähnyt sanottavan, että E36:ssa olisi jotkut elinikäiset öljyt, vaan ne (peräöljyt) kuuluu vaihtaa aina Inspection II:ssa. Vaihteistoöljyt (manuaali) tais olla joka toisessa Inspection II:ssa.



                Sitä en tiedä kuinka paljon noi öljyt (ja miksei muutkin huoltokohteet) vanhenee ajan mittaan? Kun itsellä tulee kohta pari vuotta esim. noiden öljyjen ja muutaman muun asian vaihdosta, eikä kilsoja ole kertynyt edes 20 tkm:iä, niin pitääkö niitä sitten kuitenkin taas vaihdella?
                E36 320i coupé (M50TU)

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎