Announcement

Collapse
No announcement yet.

N12 moottorin haastava misfire ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hela
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 397
    • Turku

    N12 moottorin haastava misfire ongelma

    Oisko kellään heittää vinkkiä seuraavaan ongelmaan?
    Misfire tulee aina kakkospyttyyn noin 15min tyhjäkäynnin jälkeen ja ajossa hiukan nopeammin. Eli alkaa käymään kolmella. Muita koodeja ei ole. Kun auton sammuttaa vika yleensä häviää taas hetkeksi.
    Vaihdettu:
    Jakopään rojut, jako oli hiukan pielessä.
    Kummatkin vanoksen solenoidit
    Nokka-aks tunnistimet, orkkis osat
    Kakkosen suutin, puola ja tulppa

    Mitattu:
    Puristukset ja kaikki pytyt samanlaisia ja hyvät arvot
    Skoopilla katsottu ecusta suuttimien sekä puolien ohjaus- pulssit. Suuttimien pulssit ok. Puolien pulsseissa eroa eli sylinterien palotapahtumat eivät ole tasalaatuisia. Kakkosen pulssi on normaali mutta nelonen käy hiukan laihalla.

    Kuinka herkkä tuo valvetronic systeemi on kulumiselle? Imunokan päässä oleva vt:n säätöratas on kulunut hampaiden keskikohdilta pienelle kuopalle ja kakkospytyn vt:n keinuvivut heiluvat sivusuunnassa muita enemmän.

    Tässä alkaa keinot loppua. Toki jäljellä olevat kolme suutinta voisi vielä vaihtaa uusiin, mutta oisko jollain jotain vinkkiä ongelmaan?
    Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
    M47/M57/n/tu
    N43, N47

    Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

    Osia:
    https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

    Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
    MB AMG C32 -01
    Alpina B3 -94
    120d -09
    520ia -81
    535d -11
    535d -12
    750il -92
    750il -00
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2000
    • Tampere/kainuu

    #2
    Ohjainlaitevialta kuulostaa.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Hela
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 397
      • Turku

      #3
      ECU on käynyt tarkistuksessa jossain ja saanut terveen paperit. Uutta purkkia on yritetty ostaa, mutta myyjäliike sanoi ettei kuulosta purkkivialta ja käski hakea mekaanista vikaa.

      Kun vika iskee päälle ja silloin mittailee suuttimien ja puolien ohjauspulsseja niin, kaikki näyttää olevan ok. Sellainen havainto on, että hiukan ennen kun 2. pytty tippuu pelistä pois kaikkien puolien sytytysaika nousee n. 2ms.
      Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
      M47/M57/n/tu
      N43, N47

      Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

      Osia:
      https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

      Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
      MB AMG C32 -01
      Alpina B3 -94
      120d -09
      520ia -81
      535d -11
      535d -12
      750il -92
      750il -00

      Comment

      • hirvonen
        BTCF Member
        • Nov 2011
        • 248
        • hämeenlinna

        #4
        Mulla ollut tutkittavana ja korjattavana kaksi ihan samantapaisella
        vialla olevaa n12 moottoria ja molemmat tulivat kuntoon
        polttoainepumpun vaihdolla..

        Comment

        • Hela
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 397
          • Turku

          #5
          Pitänee tänään mitata bensapumpun ottama virta skoopilla, josta varmaan selviää missä kunnossa pumppu on.

          Otin pakopuolen vanoksen solenoidista johdon irti ja kas moottori käy ilman misfireä. Viittaisko tämä kuitenkin mekaaniseen vikaan?
          Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
          M47/M57/n/tu
          N43, N47

          Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

          Osia:
          https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

          Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
          MB AMG C32 -01
          Alpina B3 -94
          120d -09
          520ia -81
          535d -11
          535d -12
          750il -92
          750il -00

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            #6
            Originally posted by Hela View Post
            Pitänee tänään mitata bensapumpun ottama virta skoopilla, josta varmaan selviää missä kunnossa pumppu on.

            Otin pakopuolen vanoksen solenoidista johdon irti ja kas moottori käy ilman misfireä. Viittaisko tämä kuitenkin mekaaniseen vikaan?
            Olisko kumminkin paineen mittaus luotettavampi tapa?
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Hela
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 397
              • Turku

              #7
              Eipä ollut polttoaineen syötössä vikaa.

              Polttoainepumpun virran stabiilisuudesta näkee helpolla vetääkö pumppu viimeisiään. Mittasin toki myös paineenkin mutta sekin oli stabiili ja oikea.
              Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
              M47/M57/n/tu
              N43, N47

              Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

              Osia:
              https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

              Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
              MB AMG C32 -01
              Alpina B3 -94
              120d -09
              520ia -81
              535d -11
              535d -12
              750il -92
              750il -00

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎