Oisko kellään heittää vinkkiä seuraavaan ongelmaan?
Misfire tulee aina kakkospyttyyn noin 15min tyhjäkäynnin jälkeen ja ajossa hiukan nopeammin. Eli alkaa käymään kolmella. Muita koodeja ei ole. Kun auton sammuttaa vika yleensä häviää taas hetkeksi.
Vaihdettu:
Jakopään rojut, jako oli hiukan pielessä.
Kummatkin vanoksen solenoidit
Nokka-aks tunnistimet, orkkis osat
Kakkosen suutin, puola ja tulppa
Mitattu:
Puristukset ja kaikki pytyt samanlaisia ja hyvät arvot
Skoopilla katsottu ecusta suuttimien sekä puolien ohjaus- pulssit. Suuttimien pulssit ok. Puolien pulsseissa eroa eli sylinterien palotapahtumat eivät ole tasalaatuisia. Kakkosen pulssi on normaali mutta nelonen käy hiukan laihalla.
Kuinka herkkä tuo valvetronic systeemi on kulumiselle? Imunokan päässä oleva vt:n säätöratas on kulunut hampaiden keskikohdilta pienelle kuopalle ja kakkospytyn vt:n keinuvivut heiluvat sivusuunnassa muita enemmän.
Tässä alkaa keinot loppua. Toki jäljellä olevat kolme suutinta voisi vielä vaihtaa uusiin, mutta oisko jollain jotain vinkkiä ongelmaan?
Misfire tulee aina kakkospyttyyn noin 15min tyhjäkäynnin jälkeen ja ajossa hiukan nopeammin. Eli alkaa käymään kolmella. Muita koodeja ei ole. Kun auton sammuttaa vika yleensä häviää taas hetkeksi.
Vaihdettu:
Jakopään rojut, jako oli hiukan pielessä.
Kummatkin vanoksen solenoidit
Nokka-aks tunnistimet, orkkis osat
Kakkosen suutin, puola ja tulppa
Mitattu:
Puristukset ja kaikki pytyt samanlaisia ja hyvät arvot
Skoopilla katsottu ecusta suuttimien sekä puolien ohjaus- pulssit. Suuttimien pulssit ok. Puolien pulsseissa eroa eli sylinterien palotapahtumat eivät ole tasalaatuisia. Kakkosen pulssi on normaali mutta nelonen käy hiukan laihalla.
Kuinka herkkä tuo valvetronic systeemi on kulumiselle? Imunokan päässä oleva vt:n säätöratas on kulunut hampaiden keskikohdilta pienelle kuopalle ja kakkospytyn vt:n keinuvivut heiluvat sivusuunnassa muita enemmän.
Tässä alkaa keinot loppua. Toki jäljellä olevat kolme suutinta voisi vielä vaihtaa uusiin, mutta oisko jollain jotain vinkkiä ongelmaan?
Comment