E38 M52B28 automaatti on alkanut olla aika perso öljylle. 600 km reissun jälkeen jouduin lisäämään litran. Isot vuodot ulospäin on tukittu (venakopan tiiviste, öljynsuodatinjalan tiiviste, separaattori), joten ainoa vaihtoehto on, että se polttaa sitä. Kohta menee viikossa enemmän öljyä kuin bensaa
Naamakirjassa suositeltiin Fortea tms. engine flush -käsittelyä, työkaveri taas sanoi että pitäisi mennä vetämään pakkovaihteilla 3000-3500 kierroksilla motarille vartiksi niin karstat häviää koneesta. Kummassakin taitaa olla pahin skenaario se, että paskat lähtee kyllä liikkeelle, mutta tukkii öljykanavia tms. ja sitten onkin moottorin vaihto edessä.
Kumpaa kokeilisi? Vai auttaisiko vaihto paksumpaan öljyyn (nyt 5w-40, jos vaihtaisi 5w-30 tai 0w-30)?

Naamakirjassa suositeltiin Fortea tms. engine flush -käsittelyä, työkaveri taas sanoi että pitäisi mennä vetämään pakkovaihteilla 3000-3500 kierroksilla motarille vartiksi niin karstat häviää koneesta. Kummassakin taitaa olla pahin skenaario se, että paskat lähtee kyllä liikkeelle, mutta tukkii öljykanavia tms. ja sitten onkin moottorin vaihto edessä.
Kumpaa kokeilisi? Vai auttaisiko vaihto paksumpaan öljyyn (nyt 5w-40, jos vaihtaisi 5w-30 tai 0w-30)?
Comment