Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 sekoilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    m50 sekoilee

    Ajoin tänään motarilla himaa kohti 140km/h ja kun käännyin rampille moottorijarrutuksella niin kun kierrokset putos 2800 ni ihan ku olis virrat katkaistu rupes nykiin tosi terävästi tasakaasulla 2500-2800 välillä Ja samalla ilmeni et tyhjäkäynti ei putoo,jäi seilaan 1800-2500 väliin Pihassa pelti auki ja ihmetteleen ja kone huusi kun joku olis kokoajan pumpannut kaasua Putoshan se lopulta kun irroitin ilmamassamittarin piuhan niin rupes käymään taas 700krm.Eli mikä on vikana :?: Ilmamassamittari vai joku anturi ja näkeekö testerillä jos se vika ei ole päällä juuri silloin kun on testeri kii :?: Johan tuli juttua :roll:
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • EFNU

    #2
    Jos vika poistui ottamalla ilmamassamittari pois pelistä, niin ongelman aiheuttaja on tainnut löytyä :wink:
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Onko orggis ilmanputsari, vai "viritys" malli? Olisiko massamittarin imuilman lämpötila-anturi vetänyt itsensä jäähän? Poistuiko vika auton seistyä hetken sammuksissa? Jos ei, korkkasi moottorijarrutuksessa massamittarin ja imusarjan välinen haitariputki(raju imuvuoto) tai mahdollisesti ilmamäärämittari.

      Comment

      • Sene
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 925
        • Enschede, The Netherlands

        #4
        Kato nyt ainaki onko maf:issa langat ehjät vaikka ota se ritilä pois edestä niin näkyy helpommin
        F11 LCI 535xi


        Ex.

        E36 320i sedan
        E36 LCI 328i coupe
        E61 LCI 530xi

        Comment

        • kuukankorpi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 634

          #5
          Joo kattoin massamittarin lankaa näytti ihan ehjältä päällepäin :?: Ja ilmanputsarikotelo on vakio ei siis viritysmalli :!: Auto toimii taas suht normaalisti sellaista pientä puputusta ilmenee kun lähtee nostaan tyhjäkäynniltä kierroksia.Ihmetyttää vain mistä se niin paljon ilmaa sai että jaksoi huutaa jopa 2500krm,jollei sit tyhjäkäyntiventtiili pumpannut sinne ilmaa :?: Pystyykö yleismittarilla tutkiin sitä tai siis millaisia vastus arvoja siitä pitäs löytyä :?: :?:

          Comment

          • Sakari.H
            Newbiemmer
            • Dec 2003
            • 27
            • oulu

            #6
            m50 sekoilu

            voisikohan tyhjäkäynnin askelmoottori jumitella..jää se tyhjäkäynti huutamaan.sitten se imuilman vuoto ei tarvi olla kuin pieni hiushalkeama ni ei toimi oikein

            Comment

            • kuukankorpi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 634

              #7
              Viälä tyhmä kysymys aiheeseen liittyen näkyi olevan siemensin massamittari ja kotelossa olevista bokseista toinen,toinen oli boschin eli voiko pirssiä viedä boschin testeriin vai onko merkkihuolto ainoo vaihtoehto :?:

              Comment

              • rei7pir8
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 248

                #8
                Se Boschin boksi on varmaankin ABS-jarruille!
                Eli mikä auto ja vuosimalli?
                525iA -91
                518i -90
                324tdic -88

                Comment

                • kuukankorpi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 634

                  #9
                  Jep unohtu mainita auto on 520i touring vm 93. :oops:

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎