Tuli hommattua konevikainen facelift e34 kun halvalla sai.
Autoista ja tekniikasta keskiverto kuolevaista parempi tietotaito joten päätin tehdä elämäni ensimmäisen koneenvaihdon mutta tietenki siitä mistä aita on suhteellisen matala.
Rikkinäisen M50B20 nv tilalle M50B20 vanoksellinen e36 keulilta. Koneen kanssa tuli kaikki tarvittava mukaan eli apulaitteet, johtosarja, ecu ja vaihdelaatikko. Vanhasta koneesta e34 kohtaset tavarat uuteen ja kone autoon.
Startti pyörii mutta kone ei käynnisty. Ei tuu bensaa eikä kipinää. Puolat koettu hyviks, tulpat suhteellisen tuoreita ja bensapumppukin testattu eli vika jossain muualla. Tarkistettu sulakkeet, johdotukset, liittimet. INPA diagnostiikkaporttiin ja ei yhteyttä. IFH-0003 ja ei edes tunnista että virrat olisi päällä.
Sitten kääntyi katseet ajonestoon eli alkoi EWS moduulin metsästys. Pitkän etsinnän jälkeen tuli huomattua että EWS moduuli on kadonnut auton elämän aikana mutta liittimelle tehty ohitus (pari piuhaa yhdessä).
Sen verran kone ja auto poikkeaa toisistaan että auton vanha ecu on boschin ja uusi Siemens
Vanha: Bosch 1 740 354 (003)
Uusi: Siemens 1 738 775.9 / 5WK9 002
Onko jonkun kristallipallo niin kirkas että näkisi missä vikaa?
Miten saan INPAn yhdistymään, miten saan mahdollisen EWSn pois?
TL;DR : Bemmi ei lähe koneen vaihdon jälkeen käyntiin, missä vikaa?
Autoista ja tekniikasta keskiverto kuolevaista parempi tietotaito joten päätin tehdä elämäni ensimmäisen koneenvaihdon mutta tietenki siitä mistä aita on suhteellisen matala.
Rikkinäisen M50B20 nv tilalle M50B20 vanoksellinen e36 keulilta. Koneen kanssa tuli kaikki tarvittava mukaan eli apulaitteet, johtosarja, ecu ja vaihdelaatikko. Vanhasta koneesta e34 kohtaset tavarat uuteen ja kone autoon.
Startti pyörii mutta kone ei käynnisty. Ei tuu bensaa eikä kipinää. Puolat koettu hyviks, tulpat suhteellisen tuoreita ja bensapumppukin testattu eli vika jossain muualla. Tarkistettu sulakkeet, johdotukset, liittimet. INPA diagnostiikkaporttiin ja ei yhteyttä. IFH-0003 ja ei edes tunnista että virrat olisi päällä.
Sitten kääntyi katseet ajonestoon eli alkoi EWS moduulin metsästys. Pitkän etsinnän jälkeen tuli huomattua että EWS moduuli on kadonnut auton elämän aikana mutta liittimelle tehty ohitus (pari piuhaa yhdessä).
Sen verran kone ja auto poikkeaa toisistaan että auton vanha ecu on boschin ja uusi Siemens
Vanha: Bosch 1 740 354 (003)
Uusi: Siemens 1 738 775.9 / 5WK9 002
Onko jonkun kristallipallo niin kirkas että näkisi missä vikaa?
Miten saan INPAn yhdistymään, miten saan mahdollisen EWSn pois?
TL;DR : Bemmi ei lähe koneen vaihdon jälkeen käyntiin, missä vikaa?
Comment