Eli auto toimii ihan hyvin ja normaalisti ajettaessa suht hiljaa. Turbo nappaa kiinni vähän 3krpm jälkeen. Tosin kone alkaa "röpöttää" jo 4krpm:n jälkeen.
Vika on jo (luultavasti) paikallistettu: suuttimet. Koneessa on boschin 0280 150 152 suuttimet (240cc) eli alkaa mehu loppumaan, kun kunnolla päästää menemään. Ennenkuin kone alkaa röpöttää, niin tehoa on hurjasti, mutta heti röpötyksen alkaessa kiihtyvyys laskee paljon, mutta kiihtyy rajottimelle asti tarvittaessa (tasan kerran koittanu, en halua tuoa aikaan).
Helpoin tapa korjata ongelma olis asentaa tilalle (vähintään) 350cc suuttimet, 380/390 olis ihan hyvät. Tehotavoitteena on 350hp, kunhan kone saadaan käymään kunnolla, ja penkissä säädettyä. Turbona on Schwitzer S2B. Mikäli joku epäilee muuta vikaa, kuin bensansaanti, otan ehdotuksia vastaan.
Jotkut sanoo, että noilla 240cc suuttimilla pitäisi päästä tuonne 350hp asti, mutta itse epäilen. Ajattelin, että olisko noiden suuttimien virtausta mahdollisuus muuttaa esim jännitettä nostamalla? Mikäli on, niin miten homma käytännössä voisi tapahtua? (Ja tämäkin vain siksi, että nuo suuttimet maksaa maltaita..) Tai mikäli jollain olisi nurkissa halvalla 6kpl 350-400cc suuttimia, niin ostaisin mielelläni ne pois.
Vika on jo (luultavasti) paikallistettu: suuttimet. Koneessa on boschin 0280 150 152 suuttimet (240cc) eli alkaa mehu loppumaan, kun kunnolla päästää menemään. Ennenkuin kone alkaa röpöttää, niin tehoa on hurjasti, mutta heti röpötyksen alkaessa kiihtyvyys laskee paljon, mutta kiihtyy rajottimelle asti tarvittaessa (tasan kerran koittanu, en halua tuoa aikaan).
Helpoin tapa korjata ongelma olis asentaa tilalle (vähintään) 350cc suuttimet, 380/390 olis ihan hyvät. Tehotavoitteena on 350hp, kunhan kone saadaan käymään kunnolla, ja penkissä säädettyä. Turbona on Schwitzer S2B. Mikäli joku epäilee muuta vikaa, kuin bensansaanti, otan ehdotuksia vastaan.
Jotkut sanoo, että noilla 240cc suuttimilla pitäisi päästä tuonne 350hp asti, mutta itse epäilen. Ajattelin, että olisko noiden suuttimien virtausta mahdollisuus muuttaa esim jännitettä nostamalla? Mikäli on, niin miten homma käytännössä voisi tapahtua? (Ja tämäkin vain siksi, että nuo suuttimet maksaa maltaita..) Tai mikäli jollain olisi nurkissa halvalla 6kpl 350-400cc suuttimia, niin ostaisin mielelläni ne pois.

Auto rupes savuttamaan helvetisti valkoista savua, ja haisi ihan vesihöyrylle (varmaan olikin sitä). Mutta sitte tulee ongelma, mistä saan vähän vakiota kestävämmän kansipahvin? Eikö niitä kuparisia ainakin ole sun muuta?
Tai siis tietenkin se mahdollista on, mutta kumpi todennäköisempää, kansi vai pahvi? Vettä siis menee palotilaan, savuttaa valkoista savua, ja makiaa on haju, mutta öljyt ei sekotu minnekään, ja on ihan puhtaat. Vakiopahvilla siis paineet nousi melkein kiloon, kun rykäsin nopeusmittarin tappiin, mutta hidastellessa huomasin valkoisen savun tulevan kovaa perästä.. Huomenna varmaan kansi irti, ja tutkimaan vahingot..
Comment