Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansipahvi/kansiongelma 325i ticin kanssa.. muut viat korjattu..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tounela
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 283
    • Pori

    Kansipahvi/kansiongelma 325i ticin kanssa.. muut viat korjattu..

    Eli auto toimii ihan hyvin ja normaalisti ajettaessa suht hiljaa. Turbo nappaa kiinni vähän 3krpm jälkeen. Tosin kone alkaa "röpöttää" jo 4krpm:n jälkeen.
    Vika on jo (luultavasti) paikallistettu: suuttimet. Koneessa on boschin 0280 150 152 suuttimet (240cc) eli alkaa mehu loppumaan, kun kunnolla päästää menemään. Ennenkuin kone alkaa röpöttää, niin tehoa on hurjasti, mutta heti röpötyksen alkaessa kiihtyvyys laskee paljon, mutta kiihtyy rajottimelle asti tarvittaessa (tasan kerran koittanu, en halua tuoa aikaan).
    Helpoin tapa korjata ongelma olis asentaa tilalle (vähintään) 350cc suuttimet, 380/390 olis ihan hyvät. Tehotavoitteena on 350hp, kunhan kone saadaan käymään kunnolla, ja penkissä säädettyä. Turbona on Schwitzer S2B. Mikäli joku epäilee muuta vikaa, kuin bensansaanti, otan ehdotuksia vastaan.
    Jotkut sanoo, että noilla 240cc suuttimilla pitäisi päästä tuonne 350hp asti, mutta itse epäilen. Ajattelin, että olisko noiden suuttimien virtausta mahdollisuus muuttaa esim jännitettä nostamalla? Mikäli on, niin miten homma käytännössä voisi tapahtua? (Ja tämäkin vain siksi, että nuo suuttimet maksaa maltaita..) Tai mikäli jollain olisi nurkissa halvalla 6kpl 350-400cc suuttimia, niin ostaisin mielelläni ne pois.
    Last edited by Tounela; 23-09-2005, 00:03.
    Los Automobilos:

    E36 Touring 328i Msport man.
    +
    Volkswagen FT Bonito, coupe.
    +
    Ford Escort MK1. M60B40 6v man.
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Jännite ei vaikuta, mut nosta bensanpainetta. Sillä saa hiukan venytettyä, mutta ei silläkään ihmeitä tehdä. Jos tuntuu siltä, että paineen nosto auttaa hiukan asiaan, niin se kertoo siitä, että suuttimet on tosiaan pienet.


    Comment

    • f1zz
      GTi:stä tuttu
      • Sep 2003
      • 1469
      • Veikkola

      #3
      Paljon sinulla on ahtoja, mihin asti viisari nousee ennenkuin alkaa röpöttämään?
      Mikä moottorin ohjaus, entä sytkän?
      Onko kertovaa bensanpaineen säädintä?

      Uudet suuttimet maksaa n. 40€/kpl, joten ei ne niin kalliita ole. Kokeile search "suuttimet" myydään osia palstalta

      Mutta jos sulla on vakio motronic niin aloita virittäminen siitä = megaruiksu

      Comment

      • Tounela
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 283
        • Pori

        #4
        Ahtoja on noin 0.6bar. Tilanne muuttui nyt, kun säädin dumppia paljon löysemmälle. Myyjä sanoi, että siitä säädetään ahtopaineet, mutta toisin kävi. Ensin yritin kiristää sitä, ei vaikuttanut mitään, sitten löysäsin ja nyt ei enää röpötä, mutta paineet pysy ihan samassa.. Mikäs tän voi aiheuttaa? Kertovaa bensapaineensäädintä ei ole, ja ihan vakio motronicci siellä vielä on. Megatruutta sinne olis tarkotus iskeä, sais seokset sun muut kunnolla aisoihin. Ja sitte eiku penkkiin
        Los Automobilos:

        E36 Touring 328i Msport man.
        +
        Volkswagen FT Bonito, coupe.
        +
        Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

        Comment

        • BMW 325I avo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 832
          • Tampere

          #5
          Ei kai dumpilla mitään ahtopaineita säädetä? Eikö se päästä vaan kaasuläpän sulkeutuessa putkeen jäävän ylipaineen pois, notta se paine ei iske turbiinin siipiin. Hukkistako tarkoitit?
          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

          Comment

          • ahtaja
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 437
            • Raisio

            #6
            Laita sinne tosiaan se kertova bensapaine säädin ja mittari siihen niin näet mitä on paineita nyt ja säädön jälkeen.Eihän noi sun ruikku suuttimet ole edes täysillä mukana jos on vakio bp-säädin.Tietysti seos mittari mukana,muuten aika turha edes haaveilla säätämisestä.Vakio motornic kyllä pelittää aika pitkälle nakutus on asia erikseen.

            Comment

            • Tounela
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 283
              • Pori

              #7
              Tarkotin tota tossa oikeella, ahtoputkessa:


              Mut se on kyl kumma, ku se ei sihahda lainkaan, vaikka aukee kyllä tarpeeks Voisko se olla joku muu, kun dumppi? Mä oon vasta amatööri turbotekniikassa, myönnän.. Mut myyjä kovasti väitti, että siitä nostetaan paineita, ei kyllä vaikuttanu suuntaan eikä toiseen paineissa, mut jos se oli kireellä, eli kiinni asennossa, ni tuntu ihanku löpö olis loppunu, ja ei oikeen kiertäny veto päällä kunnolla.. Auki asennossa huomattavasti mukavemmin. Hukkikseen on tehty siihen "tankoon" kierretappi ja mutteri, josta sitä saa säädettyä, oman tietoni mukaan siitä säädetään ahtopaineita?
              Los Automobilos:

              E36 Touring 328i Msport man.
              +
              Volkswagen FT Bonito, coupe.
              +
              Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

              Comment

              • Tounela
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 283
                • Pori

                #8
                Mulla on bp säädin auton alla, itse pumpussa ei ainakaan ole mitään mistä säätää.. Millanen mötikkä se säädin sitte on? Ja siitä säätimestä itestään varmaan sitä painetta sais lisää? Ku oon lukenu, et siitä pumpusta pitäis saada lisää painetta..?
                Los Automobilos:

                E36 Touring 328i Msport man.
                +
                Volkswagen FT Bonito, coupe.
                +
                Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

                Comment

                • Tounela
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 283
                  • Pori

                  #9
                  No nyt on sitte päätetty, et megasquirtnspark tulee ohjaamaan konetta, ja uudet suuttimet laitetaan myllyyn, saadaan säädöt kohdilleen, ja koko potentiaali käyttöön moottorista, sitte dynoon säätämään..
                  Los Automobilos:

                  E36 Touring 328i Msport man.
                  +
                  Volkswagen FT Bonito, coupe.
                  +
                  Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by BMW 325I avo
                    Eikö se päästä vaan kaasuläpän sulkeutuessa putkeen jäävän ylipaineen pois, notta se paine ei iske turbiinin siipiin.
                    "köhköh
                    KOMPURAN siipiin
                    "köhköh

                    Turbiini on pakopuolella.
                    E24 635csi

                    Comment

                    • BMW 325I avo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 832
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Muumi
                      "köhköh
                      KOMPURAN siipiin
                      "köhköh

                      Turbiini on pakopuolella.
                      Uh oh, aivan. Juurikin tuota tarkoitin, kiitos korjauksesta.
                      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                      Comment

                      • Tounela
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2005
                        • 283
                        • Pori

                        #12
                        Ongelma näyttäis ratkenneen. Bensansaannissa ei ollut ongelmaa, vaan ahtoputkistossa. ahtimelta ahtoputkelle olevassa silikoniputki liitoksessa oli vähän sanomista. Korjasin tilanteen, ja nyt tuntuis pelittävän ihan hyvin. Ei ala röpöttämään, ja ahdotkin sai vihdoin vähän ylemmäs (0,6 -> 1,0). Eli samalla luonnollisesti tehot kasvoi ihan mukavasti. Toihan tuntuu jo ihan tappopeliltä, ku 2:sella (80km/h:sta) vielä rupee sutimaan heti kun paineet nousee (kuivalla asvaltilla siis)
                        Los Automobilos:

                        E36 Touring 328i Msport man.
                        +
                        Volkswagen FT Bonito, coupe.
                        +
                        Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

                        Comment

                        • Tounela
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 283
                          • Pori

                          #13
                          Ja juuri kun kerkesin iloita auton toimivuudesta.. Kaikki toimi hienosti, vähän aikaa.. Kävin vähän koittamassa autoa, ja sitten se tapahtu, kansipahvi paloi Auto rupes savuttamaan helvetisti valkoista savua, ja haisi ihan vesihöyrylle (varmaan olikin sitä). Mutta sitte tulee ongelma, mistä saan vähän vakiota kestävämmän kansipahvin? Eikö niitä kuparisia ainakin ole sun muuta?
                          Los Automobilos:

                          E36 Touring 328i Msport man.
                          +
                          Volkswagen FT Bonito, coupe.
                          +
                          Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

                          Comment

                          • Tounela
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 283
                            • Pori

                            #14
                            Ongelmat vaihtui kansipahviin/kanteen.....

                            Tuli mieleeni, että eihän vaan ole mahdollista, että olis kansi mennyt? Tai siis tietenkin se mahdollista on, mutta kumpi todennäköisempää, kansi vai pahvi? Vettä siis menee palotilaan, savuttaa valkoista savua, ja makiaa on haju, mutta öljyt ei sekotu minnekään, ja on ihan puhtaat. Vakiopahvilla siis paineet nousi melkein kiloon, kun rykäsin nopeusmittarin tappiin, mutta hidastellessa huomasin valkoisen savun tulevan kovaa perästä.. Huomenna varmaan kansi irti, ja tutkimaan vahingot..
                            Los Automobilos:

                            E36 Touring 328i Msport man.
                            +
                            Volkswagen FT Bonito, coupe.
                            +
                            Ford Escort MK1. M60B40 6v man.

                            Comment

                            • Jukka81
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 1176

                              #15
                              ritinä käyny ja kovasti jos kilon ahdoilla oot vakio motronicilla vedelly menemään.. eli nakuttanu ja liekkirenkaat tiivisteestä venähtänyt..
                              ei muuta kun vakiotiiviste hyvänä sulakkeena väliin ja sytyt ja seokset kohilleen, nii kestää kilonki ahdot.
                              -E30 325i M-TechII Turbo
                              -E39 528iA M-Sport
                              -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎