heräsi miete asentaa m52b28 vapariin shricksin single vanos nokat seuraavilla spekesillä
Technical data:
- Intake Camshaft BMW M52 252°
- Cam Lift 10,2mm
- Valve Lift at TDC 0,3 - 3,2mm
- Lobe Angel 116° - 91°
- Valve Clearance hydraulic
- Exhaust Camshaft BMW M52 244°
- Cam Lift 9,5mm
- Valve Lift at TDC 0,8mm
- Lobe Angel 106°
- Valve Clearance hydraulic
kysymyksenä heräsi nuo nokkien kulmat Imunokassa ymmärrän nuo kaksi lukua, vanos päällä ja pois mutta miksi pakonokalle on annettu erillinen luku joka ei vastaa kumpaakaan imunokan lukua. Yrittäisin selvittää jotain pätevää nokan erotuskulmaa selvittääkseni vähän overlapin suuruusluokkaa. muutenhan nuo laskisi ihan OK mutta hämää nyt tuo pakonokan luku
Pointtina olisi aluksi selvittää vähän että minkälaista tehonlisäystä noilta voi olettaa vingutetun kannen kanssa (kanavat suurennettu vastaamaan tiivisteitä). Joku arvioi jossakin 8-10 rosenttia. Ja toiseksi se että onko noista sitten mihinkään aikanaan ahtojen kanssa ettei overlappia olisi liikaa.
Onko kellään kokemusta. Pääseekö näillä sitten typpioksidipäästöistä läpi kun varmasti vähän häiriintyy tuo "sisäinen EGR"/pakokaasujen takaisinvirtaus miksi sitä nyt käytännössä sanoa.
Onko sitten missään määrin realistista tavotella tuolla 2.8 koneella jossa 11:1 puristukset b25 männillä, kansi tosiaan modattu sekä sporttisemmat pakosarjat ilman katalysaattoria ja perimmäistä änkkää noin 230 hp näillä nokilla
Technical data:
- Intake Camshaft BMW M52 252°
- Cam Lift 10,2mm
- Valve Lift at TDC 0,3 - 3,2mm
- Lobe Angel 116° - 91°
- Valve Clearance hydraulic
- Exhaust Camshaft BMW M52 244°
- Cam Lift 9,5mm
- Valve Lift at TDC 0,8mm
- Lobe Angel 106°
- Valve Clearance hydraulic
kysymyksenä heräsi nuo nokkien kulmat Imunokassa ymmärrän nuo kaksi lukua, vanos päällä ja pois mutta miksi pakonokalle on annettu erillinen luku joka ei vastaa kumpaakaan imunokan lukua. Yrittäisin selvittää jotain pätevää nokan erotuskulmaa selvittääkseni vähän overlapin suuruusluokkaa. muutenhan nuo laskisi ihan OK mutta hämää nyt tuo pakonokan luku
Pointtina olisi aluksi selvittää vähän että minkälaista tehonlisäystä noilta voi olettaa vingutetun kannen kanssa (kanavat suurennettu vastaamaan tiivisteitä). Joku arvioi jossakin 8-10 rosenttia. Ja toiseksi se että onko noista sitten mihinkään aikanaan ahtojen kanssa ettei overlappia olisi liikaa.
Onko kellään kokemusta. Pääseekö näillä sitten typpioksidipäästöistä läpi kun varmasti vähän häiriintyy tuo "sisäinen EGR"/pakokaasujen takaisinvirtaus miksi sitä nyt käytännössä sanoa.
Onko sitten missään määrin realistista tavotella tuolla 2.8 koneella jossa 11:1 puristukset b25 männillä, kansi tosiaan modattu sekä sporttisemmat pakosarjat ilman katalysaattoria ja perimmäistä änkkää noin 230 hp näillä nokilla
Comment