Announcement

Collapse
No announcement yet.

Shricksin nokat, erotuskulma ja ahdot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mofe
    Bimmer Rookie
    • Aug 2019
    • 72
    • ylöjärvi

    Shricksin nokat, erotuskulma ja ahdot

    heräsi miete asentaa m52b28 vapariin shricksin single vanos nokat seuraavilla spekesillä


    Technical data:

    - Intake Camshaft BMW M52 252°
    - Cam Lift 10,2mm
    - Valve Lift at TDC 0,3 - 3,2mm
    - Lobe Angel 116° - 91°
    - Valve Clearance hydraulic

    - Exhaust Camshaft BMW M52 244°
    - Cam Lift 9,5mm
    - Valve Lift at TDC 0,8mm
    - Lobe Angel 106°
    - Valve Clearance hydraulic


    kysymyksenä heräsi nuo nokkien kulmat Imunokassa ymmärrän nuo kaksi lukua, vanos päällä ja pois mutta miksi pakonokalle on annettu erillinen luku joka ei vastaa kumpaakaan imunokan lukua. Yrittäisin selvittää jotain pätevää nokan erotuskulmaa selvittääkseni vähän overlapin suuruusluokkaa. muutenhan nuo laskisi ihan OK mutta hämää nyt tuo pakonokan luku

    Pointtina olisi aluksi selvittää vähän että minkälaista tehonlisäystä noilta voi olettaa vingutetun kannen kanssa (kanavat suurennettu vastaamaan tiivisteitä). Joku arvioi jossakin 8-10 rosenttia. Ja toiseksi se että onko noista sitten mihinkään aikanaan ahtojen kanssa ettei overlappia olisi liikaa.

    Onko kellään kokemusta. Pääseekö näillä sitten typpioksidipäästöistä läpi kun varmasti vähän häiriintyy tuo "sisäinen EGR"/pakokaasujen takaisinvirtaus miksi sitä nyt käytännössä sanoa.

    Onko sitten missään määrin realistista tavotella tuolla 2.8 koneella jossa 11:1 puristukset b25 männillä, kansi tosiaan modattu sekä sporttisemmat pakosarjat ilman katalysaattoria ja perimmäistä änkkää noin 230 hp näillä nokilla
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2558
    • .

    #2
    Tuo nokkaenkeli(=lobe Angel) tarkoittaa kohtaa jossa nokan nosto on suurimmillaan eli pakonokan tapauksessa 106 astetta jälkeen(Siis ennen eikä jälkeen) yläkuolokohdan(= eykk =btdc enkuksi). Sehän muuttuu sitä mukaa kun nokkaa ajoitetaan. Tämä lukema on valmistajan ilmoittama, jos nokka ajoitetaan heidän mielipiteen mukaan. Tuosta saat laskettua avautumis- ja sulkeutumisajankohdat, mutta nämä on kyllä yleensä nokkavalmistaja ilmoittanut valmiiksi.:think

    Onko kannen kanavat portattu ajatuksella myös istukan ja ohjurin väliseltä alueelta vai pelkästään kanavan suulta?

    Typpioksidipäästöjä ei mitata katsastuksessa. Mitattavat asiat ovat co, hc, lambda, o2, kierrosluku ja melu. Nämä kun täyttävät vaaditut pykälät, niin homma on ok.

    Puristusten nosto on aina hyvä asia kireämpien nokkien kanssa.

    Se on muuten schrick, ilman ässää lopussa ja kahdella seellä.
    Last edited by Freak; 19-05-2020, 14:14. Reason: Korjattu lapselliset virheet.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11120
      • Oulu

      #3
      Nuo tehtaan antamat arvot kuulostaa oikeen järkeviltä. Pitäs toimia hyvin. Noilla nokilla irronnee aika tarkkaan 240hp ja toimii hyvin ahdetussa.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Mofe
        Bimmer Rookie
        • Aug 2019
        • 72
        • ylöjärvi

        #4
        Originally posted by Freak View Post
        Tuo nokkaenkeli(=lobe Angel) tarkoittaa kohtaa jossa nokan nosto on suurimmillaan eli pakonokan tapauksessa 106 astetta jälkeen yläkuolokohdan(= eykk =btdc enkuksi). Sehän muuttuu sitä mukaa kun nokkaa ajoitetaan. Tämä lukema on valmistajan ilmoittama, jos nokka ajoitetaan heidän mielipiteen mukaan. Tuosta saat laskettua avautumis- ja sulkeutumisajankohdat, mutta nämä on kyllä yleensä nokkavalmistaja ilmoittanut valmiiksi.:think

        Onko kannen kanavat portattu ajatuksella myös istukan ja ohjurin väliseltä alueelta vai pelkästään kanavan suulta?

        Typpioksidipäästöjä ei mitata katsastuksessa. Mitattavat asiat ovat co, hc, lambda, o2, kierrosluku ja melu. Nämä kun täyttävät vaaditut pykälät, niin homma on ok.

        Puristusten nosto on aina hyvä asia kireämpien nokkien kanssa.

        Se on muuten schrick, ilman ässää lopussa ja kahdella seellä.
        jaa aivan tuntuu itselle vain järkevimmältä taivutta s:n kanssa. siis kanavan muotoihin en ole koskenut. valuvirheet tasotin seetien alta yms ja portit mätsäsin sun muut venttiilien läppäykset tehty

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎