Announcement

Collapse
No announcement yet.

ihme vika, M50B25 lämpöongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maxx
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 185
    • espoo

    ihme vika, M50B25 lämpöongelma.

    viime perjantaina auto keitti ja vika selvisi pian...
    vesipumppu oli entinen nyt se on vaihdettu..
    nyt sanoo koko ajan coolant levelistä ja välillä heittää
    vedet pihalle,lämmöt pysyy kyllä ihan aisoissa eli keskellä
    mittaria...mistä johtuu???
    Last edited by Leka; 03-09-2005, 20:22. Reason: Otsikko !!!
  • grote
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 88
    • Turku

    #2
    Mitä ilmeisimmin ilmaa jäähdytys järjestelmässä.
    :think

    Comment

    • maxx
      Bimmer Rookie
      • Nov 2003
      • 185
      • espoo

      #3
      ilmauksesta..

      oon yrittäny ilmailla..kertokaa vinkkejä jos ootte ite tehny oon kuullu et ois hankalaa saada kunnolla ilmat poiss..

      Comment

      • |parsakaali|
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 997

        #4
        ettei sulla ois menny kansipahvi? kerääkö se painetta sinne järjestelmään miten paljon? eikös se normi paine ole jotain yhen baarin luokkaa. haiseeko pakokaasu paisuntasäiliöstä?

        Comment

        • maxx
          Bimmer Rookie
          • Nov 2003
          • 185
          • espoo

          #5
          en oo haistellu..

          pitää huomenna nuuskii...
          oli kyllä korkki auki kun käytin konetta ja luulisin että se näkyisi
          jos se painetta jostain puskisi esim kuplina tms..

          Comment

          • |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 997

            #6
            ei se muistaakseni näy jos on erillinen paisuntasäiliö. mutta empäs ole tuosta aivan varma =) kokeilemallahan sekin selviää =)

            Comment

            • action_jack
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 63
              • oulu

              #7
              Laita se auto keulasta esim. pukkien nokkaan tai sitte ajat johonki luiskalle missä saat keulan reilusti ns. ylöspäin ja ilmaat sen sitte... ainoa oikea tapa ilmata...

              Sitte ku täytät sitä järjestelmää niin älä laita nestettä liikaa -> puklauttaa varmalla liiat ulos. Merkit löytyy siitä paisuntasäiliön kyljestä
              Bmw 330 xd -06
              Audi S4 -03

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Originally posted by action_jack
                ainoa oikea tapa ilmata...
                Niin varmaan, sanon minä.

                Kaikkein yksinkertaisin ja varmin konsti on pumpata letkuja, kun täyttää järjestelmää. Ensin säiliö täyteen ja sitten painella niin kauan, että letkuissa ei kuulu olevan ilmaa. Tietysti jos nestettä tarvii lisätä niin kippaa lisää ja taas pumppaamaan.

                Ainoa oikea tapa MINUN mielestä.

                EDIT: Auto suoralla maalla.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • action_jack
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 63
                  • oulu

                  #9
                  Jatketaan tähän sitte vielä että 525i e34 ilmaus tasamaalla on fakiirin hommaa, enkä tarkottanu että se ittekseen ilmautus -> letkujen "lypsämistä" täytyy harrastaa...

                  Eli tolla sun ainoalla tavalla ei saa ilmattua kunnolla ( koskee ainakin e34 ) imo ja piste
                  Last edited by action_jack; 02-09-2005, 02:12.
                  Bmw 330 xd -06
                  Audi S4 -03

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Panostakaa nyt ihmeessä ketjujen otsikoihin!

                    Comment

                    • Jake.L
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2005
                      • 35
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Oma kokemus m20b25 ilmauksesta oli se, että lukuisista yrityskerroista huolimatta ei onnistunut ennen kuin tosiaan nosti nokan ylös ja kaikista letkuista pumppailemalla.
                      Yhden ongelma kohdista tekee ilmausruuvin yläpuolella olevat letkut, jotkut ovat jopa tehneet lisä ilmaus paikan siihen ylimpään letkuun, mutta riittää kun pitää ko. letkuja ilmauksen aikana varsinaisen ilmausruuvin alapuolella (ei tosin varmaan onnistu kaikissa kone tyypeissä).
                      Sitten olis vielä hyvä pitää lämmön pyynti täysillä auton sisätiloihin.

                      Syylärin alavesiletkun pitää lämmetä nesteen lähtiessä kiertämään oikella tavalla. Kylmä alaletku oli itselläni hyvä merkki siitä, ettei homma ole vielä ok.

                      Jos näillä konsteilla ei vedet ala pysymään sisällä, niin sitten joutuu epäilemään jo kansipahvia/kantta.

                      Tietysti termarinkin on syytä olla kunnossa.

                      Haluan kuitenkin painottaa sanaa oma kokemus, eli ei vahvaa kritiikkiä, jos joku on eri mieltä.
                      Spray More -> Get More

                      E30 325i Cabrio

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        #12
                        Viimeksi kun huoltomies vaihto mulle jäähdytysnesteet ja katselin hommaa vierestä palstan ohjeet ja kommentit ilmaamisesta tuoreessa muistissa, teki tämä kaveri homman ihan omalla tavallaan, oikeastaan ei tehnyt karkeasti sanoen mitään niistä kikoista ja työvaiheista, mitä täällä neuvotaan tekemään. Katoin koko ajan, että "ei nuin!" mutta ilmaa ei jääny, homma onnistu ja auto on pelannu 100%. Taidan viedä samalle hemmolle auton vesipumpun vaihtoon.
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          #13
                          Etkä millään voi selostaa millai se teki

                          Keula ylös, lämmöt täysille, vettä HITAASTI säiliöön(ei saa kuulua hör-hör että ilma menee letkuissa edellä), käyttöä lämmöt tappiin ja kaikki letkut kuumiksi, sammuksiin, puristelua jne..
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • maxx
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2003
                            • 185
                            • espoo

                            #14
                            ilmailtu on..

                            taitaa nyt sit se kansipahvikin olla entinen koska ei toi ilmailu
                            oo mitään vaikuttanu...vedet lentää pihalle ...puhaltaa lämmintä kun
                            haluu...coolant level palaa koko ajan..onko keittäminen voinu vioittaa anturia??

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              se otsikko

                              et viitti tässä vaiheessa edes kertoa mikä auto on kyseessä, vois saada pikkuisen tarkempaa ohjetta siihen ilmaamiseen
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎