Postasin tämän eilen tekniikkaan, mutta ilmeisesti ylläpito heitti Mini-foorumille (otsikko oli Mini...), josta tuskin samalla tavalla vastausta irtoaa kuin täältä. Tekniikka kuitenkin ihan perus BMW:tä, joten josko saisi täältä kuitenkin
Yleensä muutanman kilometrin ajomatkan jälkeen paikaltaan, tai hitaasta liikkeestä lähtiessä kone ei ota kierroksia (n. 1500 rpm) ellei ota kaasua ylös ja paina uudestaan. Aina ei ensimmäinen yritys edes auta. Nykyisin yleisempää kuin ennen ja myös lämpimänä alkanut ilmaantua. Aikaisemmin hyvin rauhallinen kaasun polkeminen harvemmin tuotti vikaa, mutta sekään ei aina auta. Mikäli pitää kaasupolkimen pitempään päällä tuossa tilanteessa alkaa kevyesti rallattamaan/nakuttamaan. Onko ollut vastaavaa ongelmaa muilla?
Anturivika? Turbon wastegate? EGR? Vakavampaa? Polttoaineenkulutus hiukan korkea mielestäni (maantiellä ei oikein mene alle 6,5 l/100). Ennen Laakkoselle vientiä olisi kiva kuulla ajatuksia tai vastaavia kokemuksia (jos on)
Auto siis Minii Countryman R60 2013, 2.0D A (112hv) ja 50tkm mittarissa
Yleensä muutanman kilometrin ajomatkan jälkeen paikaltaan, tai hitaasta liikkeestä lähtiessä kone ei ota kierroksia (n. 1500 rpm) ellei ota kaasua ylös ja paina uudestaan. Aina ei ensimmäinen yritys edes auta. Nykyisin yleisempää kuin ennen ja myös lämpimänä alkanut ilmaantua. Aikaisemmin hyvin rauhallinen kaasun polkeminen harvemmin tuotti vikaa, mutta sekään ei aina auta. Mikäli pitää kaasupolkimen pitempään päällä tuossa tilanteessa alkaa kevyesti rallattamaan/nakuttamaan. Onko ollut vastaavaa ongelmaa muilla?
Anturivika? Turbon wastegate? EGR? Vakavampaa? Polttoaineenkulutus hiukan korkea mielestäni (maantiellä ei oikein mene alle 6,5 l/100). Ennen Laakkoselle vientiä olisi kiva kuulla ajatuksia tai vastaavia kokemuksia (jos on)
Auto siis Minii Countryman R60 2013, 2.0D A (112hv) ja 50tkm mittarissa
Comment