Tämä on ehkä hieman haastava, mutta katsotaan jos jollakin olisi heittää jotain viisasta. Ongelma on vaihteleva starttaus lämpimänä. Kylmänä kone käynnistyy melkein avainta näyttämällä. Kuumana (noin 0-30min ajon jälkeen)saa startata 1-5 sekunttia ja pari kertaa ei ole lähtenyt ennen kuin parin minuutin odotuksen jälkeen. Yleensä lähtee noin 1sek aikana, mitä kai voi vielä pitää normaalina, mutta liian usein saa starttia pyörittää jopa tuon 5sek.
Vikahan on siis jossakin polttoaineen syötössä (polttoaineen paine ei nouse kuumana yhtä helposti, mistä johtuu ongelman esiintyminen kuumana). Vikamuistiinkin on kirjautunut koodi "common rail pressure on engine startup". Epäilyksenalaisena on siis 330d mallissa common rail korkeapaine pumppu, siirtopumppu auton pohjalla, tankissa oleva siirtopumppu tai sitten putkissa jotain vikaa. Diagnosointi on vähän hankalaa kuulemma kun vika ei ilmene aina ja tuo 1sek aika on vielä normaalin rajoissa.
Onko arvauksia?
Korkepainepumppu luultavasti ei, koska se kuulemma aiheuttaa yleensä ongelmia myös ajossa, jos ei toimi kunnolla enkä ole huomannut ettei saisi tarpeekis ainetta kiihdytettäessä. Tankissa oleva pumppu ei myöskään ehkä ole syyllinen, koska sen tapauksessa ongelma korreloi yleensä tankissa olevan löpön määrään, mitä minulla ei tunnu tapahtuvan ainakaan selvästi. Voisikohan Webasto (jälkiasennettu) löpöliitäntä jotenkin sotkea imua?
Eihän tuo nyt paljoa menoa haittaa ja aluksi tarkoitus olikin rauhassa ootella koska joku osa laukeaa kokonaan, mutta kun tuntuu perhana kestävän ja kestävän ennen lopullista iskua ja on se nyt vähä noloa starttailla parhaimmillaan 5sek.
Vikahan on siis jossakin polttoaineen syötössä (polttoaineen paine ei nouse kuumana yhtä helposti, mistä johtuu ongelman esiintyminen kuumana). Vikamuistiinkin on kirjautunut koodi "common rail pressure on engine startup". Epäilyksenalaisena on siis 330d mallissa common rail korkeapaine pumppu, siirtopumppu auton pohjalla, tankissa oleva siirtopumppu tai sitten putkissa jotain vikaa. Diagnosointi on vähän hankalaa kuulemma kun vika ei ilmene aina ja tuo 1sek aika on vielä normaalin rajoissa.
Onko arvauksia?
Korkepainepumppu luultavasti ei, koska se kuulemma aiheuttaa yleensä ongelmia myös ajossa, jos ei toimi kunnolla enkä ole huomannut ettei saisi tarpeekis ainetta kiihdytettäessä. Tankissa oleva pumppu ei myöskään ehkä ole syyllinen, koska sen tapauksessa ongelma korreloi yleensä tankissa olevan löpön määrään, mitä minulla ei tunnu tapahtuvan ainakaan selvästi. Voisikohan Webasto (jälkiasennettu) löpöliitäntä jotenkin sotkea imua?
Eihän tuo nyt paljoa menoa haittaa ja aluksi tarkoitus olikin rauhassa ootella koska joku osa laukeaa kokonaan, mutta kun tuntuu perhana kestävän ja kestävän ennen lopullista iskua ja on se nyt vähä noloa starttailla parhaimmillaan 5sek.
Comment