Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 virittelyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KeKe325i
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 161
    • Rovaniemi

    M50 virittelyä

    Jos haetaan m50b25 motista tehoa täysrempan yhteydessä ja asennetaan megasquirt järjestelmä, niin kannattaako asentaa myös
    -sytkäpuoli megasquirtista?
    -jos asentaa megan niin pitääkö imusarja vaihtaa? tai suuttimet?
    -mitä antureita tartten megan yhteydessä?
    -saako imusarjan vaihdolla lisä tehoa? ja mikä imusarja?
    -kannattaako venttiilit vaihtaa? onko hyötyä?
    -kannen avartaminen?
    -toinen nokka-akseli, mikä? saako vanhasta koneistamalla jyrkempää?
    -peltisarja? käykö m20 hiukan soveltamalla?
    -läpivirtaussuodatin?
    -toinen vauhtipyörä? Onko m20 kevyempi? käykö suoraan?
    -muita muutoksia, mitä? (ei remmi eikä pakokaasuahdinta)

    ja näitä säätöjä tehdään mielenkiinnosta säätämistä kohtaan ja ilman kiirusta, joten TÄHÄN viestiin EI sitte osta 328, vaiha autoo, ite harkittisin m3 jos lisä tehoja kaipaa. pidetään viestiketju järkevänä!
    Kiitos jo kaikille vastanneille!

    Siirretty -Leka-
    Last edited by Leka; 14-09-2005, 21:12.
    My car is like my girl, If You touch you DIE!

    Myydään vanteita!
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113190
  • KeKe325i
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 161
    • Rovaniemi

    #2
    Löytyykö täältä ketään Gurua joka valaisis asioita?
    My car is like my girl, If You touch you DIE!

    Myydään vanteita!
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113190

    Comment

    • mr.b
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 169
      • pietarsaari

      #3
      En ole Guru..

      -Megasta en osaa sanoa, mutta kyllä sen sinne varmaan saa.
      -imusarja on B25sessa suht koht hyvä, tietenkin jonkinlaiset läppärungot kuitenkin parempia.. kalliita, M3 ei sovi.
      -kansi on tod. hyvä ja ventiilit myös riittävät. ei kannata koskea ihan heti jos ei ole ihan varma taidoistaan.
      -nokkia saa aika huonosti M50seen mutta niitä kyllä löytyy. ainakin Schrick,dbilas. vakionokkia voi vissiin hiota jonkun verran, ja oliko se niin että imunokkaa voi käyttää pakona (kireämpi)vai toisinpäin.. ja vaihtaa/hioa vaan toista.
      -M20 peltisarjaa on sovitettu M50seen ja se toimii, ainakin paremin kuin M3pakosarja joka on 2.5seen liian suuri.
      -M20 vauhtipyörä käy kun vaihtaa myös M20 startti, ja on paljon kevyempi !
      -muuta, jos nokkia meinaa "kiristää" niin pitäisi puristuksiakin nostaa. kannesta tai lohkosta/männistä siivu pois. ps.vakio nokkapyörät on säädettäviä..
      BMW 320iA Touring -95
      Porsche 944 -86
      Buell xb9r -03
      Marin san rafael ~89
      Jalat -70

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by mr.b
        -Megasta en osaa sanoa, mutta kyllä sen sinne varmaan saa.
        -imusarja on B25sessa suht koht hyvä, tietenkin jonkinlaiset läppärungot kuitenkin parempia.. kalliita, M3 ei sovi.
        -kansi on tod. hyvä ja ventiilit myös riittävät. ei kannata koskea ihan heti jos ei ole ihan varma taidoistaan.
        -nokkia saa aika huonosti M50seen mutta niitä kyllä löytyy. ainakin Schrick,dbilas. vakionokkia voi vissiin hiota jonkun verran, ja oliko se niin että imunokkaa voi käyttää pakona (kireämpi)vai toisinpäin.. ja vaihtaa/hioa vaan toista.
        -M20 peltisarjaa on sovitettu M50seen ja se toimii, ainakin paremin kuin M3pakosarja joka on 2.5seen liian suuri.
        -M20 vauhtipyörä käy kun vaihtaa myös M20 startti, ja on paljon kevyempi !
        -muuta, jos nokkia meinaa "kiristää" niin pitäisi puristuksiakin nostaa. kannesta tai lohkosta/männistä siivu pois. ps.vakio nokkapyörät on säädettäviä..
        männistä tuskin kannattaa siivua ottaa jos puristuksia haluaa nostaa
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • mr.b
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 169
          • pietarsaari

          #5
          Originally posted by bemu2000
          männistä tuskin kannattaa siivua ottaa jos puristuksia haluaa nostaa
          Arvasin että joku huomaa... muutenhan ne ottaa kanteen jos lohkosta ottaa siivun!!

          homma toimii näin, M50 männässä on kovera kuoppa keskellä ja jos lohkosta ottaa esim 1mm niin männän reunat ottaa kanteen. siis männän reunoista on otettava vastaava 1mm ja silloin on männän "kuoppa" noussut ylös se 1mm.

          OK?
          Last edited by mr.b; 14-09-2005, 20:42.
          BMW 320iA Touring -95
          Porsche 944 -86
          Buell xb9r -03
          Marin san rafael ~89
          Jalat -70

          Comment

          • Dzeini
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 329
            • Seinäjoki

            #6
            Muistaisin ihan että vakio pakopuolen nokka imupuolelle ja schrickin nokka pakopuolelle niin johan toimii
            Gotta love V8

            E36 E46 E61 E39 F20...

            Comment

            • Hörö
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 223

              #7
              Tietysti there´s no replacement for displacement:

              M54B30 kampi+männät tai S50USB30 kampi+männät porautus 86mm:n=3.0L

              M54B30 kampi+ S50USB32 männät porautus 86.4mm:n=3.2L

              Ja alkaa kummasti M3:sen peltisarjakin olemaan sopivan kokoinen.
              "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
              There's no one else to take the consequences
              See when the day is gone free & the night creeps up on me
              I take my B.M.W that's where I wanna be..."
              D.A.D. True Believer

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by Dzeini
                Muistaisin ihan että vakio pakopuolen nokka imupuolelle ja schrickin nokka pakopuolelle niin johan toimii
                Ettei vaan olis ollu toisin päin, eli alkuperäinen imunokka on jyrkempi ja se oli miltei identtinen schrickin pakonokan kanssa, ja täten ei "kannata" schrickiltä tilata ku imunokka?? Tällaista muistan lukeneeni mutta 100% varma en ole, saattoi olla toisinkin päin...


                Edit: Mikäs tässä muuten se ongelma on, eikös tää kuuluis tuonne tekniikka osioon...
                Last edited by Gonzalez; 14-09-2005, 20:28.
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  #9
                  ja sitten kunnolla avartaa kannen vielä niin avot.

                  edit: tuollahan se jo lukikin
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • dunkelblau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1151
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by Hörö
                    Tietysti there´s no replacement for displacement:

                    M54B30 kampi+männät tai S50USB30 kampi+männät porautus 86mm:n=3.0L

                    M54B30 kampi+ S50USB32 männät porautus 86.4mm:n=3.2L

                    Ja alkaa kummasti M3:sen peltisarjakin olemaan sopivan kokoinen.
                    Mä tekisin tän, jos ylimäärästä fyffee ois, ja antasin noi muut hilavitkuttimet olla vakiona. Kuutiotuumat ne on jokka muuten valmiissa myllyssä jyrää.



                    OT: ...ttu että muuten alkaa taas 2.5:lläkin olla liposta! Kylmä ja märkä asfaltti aiheutti aamulla mm. sen, että nuo dunlopit kärys hetken vielä työpaikan pihassakin...
                    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                    Comment

                    • bmwjack
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 138
                      • Tampere

                      #11
                      Kuinkas yleinen mp viritys, eli imunokan ajoituksen muuttaminen? Asteen tai pari aikaisemmaksi. Tai myöhemmäksi? Ei tarvi hioa, vain säätää. joten edukasta.

                      Jack

                      Comment

                      • jonde___
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2005
                        • 94

                        #12
                        Originally posted by bmwjack View Post
                        Kuinkas yleinen mp viritys, eli imunokan ajoituksen muuttaminen? Asteen tai pari aikaisemmaksi. Tai myöhemmäksi? Ei tarvi hioa, vain säätää. joten edukasta.

                        Jack

                        oikein

                        Comment

                        • Ändi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1292
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by KeKe325i View Post
                          -läpivirtaussuodatin?


                          miten ois ohivirtaussuodatin?
                          sigpic
                          E46 2d 330 -02
                          EX.
                          E36 2d 328 -97
                          e92 335d -07
                          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                          Bmw 325 iA 2D -93
                          Bmw 325 4d -92

                          Comment

                          • Miku_S
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 128
                            • Joensuu

                            #14
                            megasquirt

                            ite laitoin megan ja nokat ja on kiukkua kummasti enemmän ku vakiona.. alkaa vetää 4500rmp:n jälkeen ihan hyvin vapariksi.. megan säädöt vielä kesken.. kerron asiasta lisää kun säädetty kohdalleen/penkitetty
                            tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎