Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b20 ja M21D24 Kankien sopivuus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by vvaltsu View Post
    Aa joo tätähän mä kysyinki! Mahtavaa kun kerroit!

    Eivaa, eikai sitä kaikkee voi tietää vielä 18vuoden iässä? Taino en minä ainakaan, sinä varmaan? Eikö foorumit muutenkin ole kysymistä varten ja tiedon hankkimista varten?
    Foorumit on myös sitä varten että kokeneempi voi ottaa kysymyksestä askeleen taaksepäin. Jos tavoitteet ei selkeästi kohtaa osaamisen ja budjetin kanssa.

    Haluat laittaa turboahtimen M20B20 moottoriin ja eka kertaa pappia kyydissä. Moottorin käyttäminen auki ei ole ongelma ilmeisesti. Varaa sen vakiomoottorin ihan perus kunnostustöihin rahaa. Sen mukaan että voit kaupasta ei purkupeleistä hakea osia. Duunaat sen turbosetupin, vähät siitä onko siellä nyt 300 heppaa vai ei. Koitat saada siihen kuosiin että pääset ajamaan ja pohdit kuinka paljon lisävoimaa sitten tarviit. Näin mä tekisin. Poislukien jos joku osaa tulla suoraan sanomaan että vakiona osakokonaisuus X tai järjestelmä Y korkkaa siinä koneessa heti.
    Pelkästään kunnostukseen ja Megan saattamiseen siihen kuntoon että ajat autolla saa kulumaan jonkinverran mania ja aikaa.
    Last edited by petrolhead; 03-10-2020, 17:11.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1692
      • vihti

      #17
      On kyllä kunnon oldschool meininkiä m20 turbotus megaruutalla, 24v koneeseen ei tarvi ku turbokamat kylkeen, tulppien, suuttimien ja maffin vaihto. Vakio ecuun softa sisään ja sit siinä on enemmän ku 300hv
      E39 523i Turbo

      Comment

      • vvaltsu
        BTCF Member
        • Jul 2019
        • 22
        • Jalasjärvi

        #18
        Originally posted by Freak View Post
        Kyllä se näin on. Työ tekijäänsä opettaa.

        250-300hv ei ihan pieni tavoite olekaan kaksi litraisesta kaksiventtiilimoottorista, vakio sisuskaluilla. Se vaatiikin jo kohtuullisen kokoisen turbon. Mikään Volvon pikku mitsu ei siihen enää riitä tai ei ehkä kannata yrittää, koska pieni turbo isoilla paineilla aiheuttaa vain kovat lämpörasitukset suurien pakopaineiden vuoksi.

        Onko turbo jo hommattu? Tai millainen on mielessä?
        Okei joo, ja on joskus jostain traktorista jääny muistaaksenk holset hx25, vai olisko viisasta sit hommaa joku muu vai käyttää tota?
        Last edited by vvaltsu; 04-10-2020, 12:02.

        Comment

        • vvaltsu
          BTCF Member
          • Jul 2019
          • 22
          • Jalasjärvi

          #19
          Originally posted by petrolhead View Post
          Foorumit on myös sitä varten että kokeneempi voi ottaa kysymyksestä askeleen taaksepäin. Jos tavoitteet ei selkeästi kohtaa osaamisen ja budjetin kanssa.

          Haluat laittaa turboahtimen M20B20 moottoriin ja eka kertaa pappia kyydissä. Moottorin käyttäminen auki ei ole ongelma ilmeisesti. Varaa sen vakiomoottorin ihan perus kunnostustöihin rahaa. Sen mukaan että voit kaupasta ei purkupeleistä hakea osia. Duunaat sen turbosetupin, vähät siitä onko siellä nyt 300 heppaa vai ei. Koitat saada siihen kuosiin että pääset ajamaan ja pohdit kuinka paljon lisävoimaa sitten tarviit. Näin mä tekisin. Poislukien jos joku osaa tulla suoraan sanomaan että vakiona osakokonaisuus X tai järjestelmä Y korkkaa siinä koneessa heti.
          Pelkästään kunnostukseen ja Megan saattamiseen siihen kuntoon että ajat autolla saa kulumaan jonkinverran mania ja aikaa.

          Aukikäyttämine ei oo ongelma, ja motti onkin jo auki ja ihan kunnossa oleva yksilö tunnustelee olevan.

          Joo toi olis varmaan ihan hyvä suunnitelma et väsäilen kylkeen sen turbon ja laittaa ajokuntoon ja sit lähtis tavottelemaan niitä pilviä😆

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎