Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 -> m20 swappi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupeli
    Newbiemmer
    • Jun 2017
    • 25
    • vesanto

    m50 -> m20 swappi

    Aloitetaan nyt vaikka sillä että nurkissa jo pitempään lojunut turbokone jolle etsinyt käyttötarkoitusta (m20b23 otettu e34). Noh jäi sitten ylimääräiseksi e34 koppa joka taas ollut m50.

    Alottelin sähköjumpan, ja nyt juolahtikin mieleen kysymys, että tarvitseeko sähköt vaihtaa mistä asti? Ei näytä käyvän tuo pyöreä liitin m20 -> m50 tähän vaikka helpoimpia keinoja millä saisi tuon sähköongelman ratkottua

    Foorumilta löytyi paljon tietoa e30 swapeista ja muuta, mutta ei kuitenkaan varsinaista ratkaisua ongelmaan.
    Last edited by jupeli; 21-10-2020, 22:58.
  • jupeli
    Newbiemmer
    • Jun 2017
    • 25
    • vesanto

    #2
    No nyt seurailtu sähköjä sisälle vetoon asti mutta vieläkään ei oikeastaan varmuutta mikä on mikäkin (valot yms kyllä selvillä) mutta tähän ympyräliittimeen mihin tulisi m20 ecu kiinnittää en vieläkään tiedä mikä piuha on mikäkin.

    Ja tosiaan auto mistä moottori otettu on vm89 ja auto mihin moottori tulee on vm 95.

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #3
      Originally posted by jupeli View Post
      No nyt seurailtu sähköjä sisälle vetoon asti mutta vieläkään ei oikeastaan varmuutta mikä on mikäkin (valot yms kyllä selvillä) mutta tähän ympyräliittimeen mihin tulisi m20 ecu kiinnittää en vieläkään tiedä mikä piuha on mikäkin.

      Ja tosiaan auto mistä moottori otettu on vm89 ja auto mihin moottori tulee on vm 95.

      No jos tuosta:





      etit molempien ETM:t
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • jupeli
        Newbiemmer
        • Jun 2017
        • 25
        • vesanto

        #4
        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        Kiitoksia. Koitan tuon avulla selvitellä. Luulin tosiaan että oisi kohtalaisen yksinkertainen projekti mutta eipä tässä näytä mikään menevän kohtuudella.

        Comment

        • jupeli
          Newbiemmer
          • Jun 2017
          • 25
          • vesanto

          #5
          Näkyy tuossa m20b23 mukana olevan motronic ohjaus, eli ilmeisesti aikoinaan vaihdettu jostain m20b20?
          Last edited by jupeli; 22-10-2020, 00:47.

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1760
            • vihti

            #6
            Meinaatko katsastaa? Sitä vaan että b23 on alkujaan katittomasta autosta tod.näk. ja päästöluokkaa ei voi alentaa, mutta en tiiä sitte saako sen jotenkin omavalmisteena kilpiin jos vaa laittaa kissan putkeen.
            E39 523i Turbo

            Comment

            • jupeli
              Newbiemmer
              • Jun 2017
              • 25
              • vesanto

              #7
              Originally posted by naikou View Post
              Meinaatko katsastaa? Sitä vaan että b23 on alkujaan katittomasta autosta tod.näk. ja päästöluokkaa ei voi alentaa, mutta en tiiä sitte saako sen jotenkin omavalmisteena kilpiin jos vaa laittaa kissan putkeen.
              Katsastaa ajatellut. Joutuuhan siinä varmaan jotain vippaskonsteja käyttämään.

              Comment

              • jupeli
                Newbiemmer
                • Jun 2017
                • 25
                • vesanto

                #8
                Heräsi nyt vielä sellainen kysymys, että onko helpoin vaihtaa koko johtosarja vanhemmasta autosta tuon uudemman johtosarjan tilalle, vai riittääkö vaan että selvittää mitkä tästä uudemmasta korista tulevat eculle tulevaan liittimeen, ja vaihtaa liitin toisesta autosta?

                Eli että vaihtaisin siis m20 liittimen joka kävisi suoraan motronicin ecun kanssa yhteen, kunhan vain piuhat laittaa oikein.

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3167
                  • 47200

                  #9
                  Originally posted by naikou View Post
                  Meinaatko katsastaa? Sitä vaan että b23 on alkujaan katittomasta autosta tod.näk. ja päästöluokkaa ei voi alentaa, mutta en tiiä sitte saako sen jotenkin omavalmisteena kilpiin jos vaa laittaa kissan putkeen.
                  Onhan noita m20 vähäpäästöisenäkin, niin ei pitäis olla ongelma. On se sitten b20 23 tai 25 niin perusteeltaan ei eroja. Varsinkin ahdettuna tulee ne päästöt kuitenkin menemään ns uusiksi. Katillahan siitä selviää mikä siellä muutenkin "pitäisi" olla

                  Comment

                  • Kaimu
                    BTCF Member
                    • Nov 2011
                    • 464
                    • Turun kupeessa

                    #10
                    Vastikään itse yhden swapin tehneenä, ettet pysty muutoskatsastamaan uudemman moottorin omaavaan koriin vanhempaa moottoria.
                    sigpic

                    E82 n55

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      #11
                      Originally posted by Kaimu View Post
                      Vastikään itse yhden swapin tehneenä, ettet pysty muutoskatsastamaan uudemman moottorin omaavaan koriin vanhempaa moottoria.

                      Onko tähän jotain muutakin faktaa, kuin sinun ja tapaamasi katsastajan keskustelu?
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • Kaimu
                        BTCF Member
                        • Nov 2011
                        • 464
                        • Turun kupeessa

                        #12
                        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                        Onko tähän jotain muutakin faktaa, kuin sinun ja tapaamasi katsastajan keskustelu?
                        Äkkiseltään en muuten löytänyt mustaa valkoisella, mutta kahden eri katsastusmiehen kanssa oli juttua moottorin vaihdoista bemareihin.
                        Päästöluokka ei saa mennä taaksepäin ja jos tarkkoja ollaan, niin esimerkiksi alunperin m52 tai m54 omaavaan autoon ei saisi laittaa m50 moottoria, eikä näinollen myöskään vanhempaa.
                        Noiden välillä asia on tietysti vähän hankala katsastusmiehellekkin, kun erot ovat pieniä moottoreiden välillä.
                        Jos katsastusmies ei erota m50 ja m20 konetta toisistaan, niin se ei sitten ole kenenkään ulkopuolisen vika.
                        Porsaanreikiä tosiaan löytyy, että jos niitä osataan hyödyntää, niin tuokin saattaa onnistua, mutta on ihan katsastusmiehestä kiinni.
                        Nämä tosiaan vanhoilla säännöksillä, mitkä taitavat olla edelleen voimassa?
                        sigpic

                        E82 n55

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5272
                          • Pirkkala

                          #13
                          Originally posted by Kaimu View Post
                          Äkkiseltään en muuten löytänyt mustaa valkoisella, mutta kahden eri katsastusmiehen kanssa oli juttua moottorin vaihdoista bemareihin.
                          Päästöluokka ei saa mennä taaksepäin ja jos tarkkoja ollaan, niin esimerkiksi alunperin m52 tai m54 omaavaan autoon ei saisi laittaa m50 moottoria, eikä näinollen myöskään vanhempaa.
                          Noiden välillä asia on tietysti vähän hankala katsastusmiehellekkin, kun erot ovat pieniä moottoreiden välillä.
                          Jos katsastusmies ei erota m50 ja m20 konetta toisistaan, niin se ei sitten ole kenenkään ulkopuolisen vika.
                          Porsaanreikiä tosiaan löytyy, että jos niitä osataan hyödyntää, niin tuokin saattaa onnistua, mutta on ihan katsastusmiehestä kiinni.
                          Nämä tosiaan vanhoilla säännöksillä, mitkä taitavat olla edelleen voimassa?
                          Niinpä niin. Se juttu on se päästöluokka eikä ikä.

                          Oikein kiukuttaa joskus nää katsurit jotka on niin pihalla kuin lumiukot.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3167
                            • 47200

                            #14
                            Mulla on e34 m20 koneen johtosarja. Just nostin seinälle jos tarvetta. Puolat ja releet ym kiinni

                            Comment

                            • Keme
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 229
                              • Rannikko

                              #15
                              Originally posted by Kaimu View Post
                              Vastikään itse yhden swapin tehneenä, ettet pysty muutoskatsastamaan uudemman moottorin omaavaan koriin vanhempaa moottoria.
                              Puhuttaessa maksimissaan EURO2 päästöluokituksen autoista tolla moottorin iällä ei ole mitään merkitystä. -95 auton keulalle voi laittaa vaikka Fordin lättäpään, jos se menee konttorin päästömittauksesta läpi.
                              JEEE JEE!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎