Perä lukoton,Kumpaa noihin GL 4 vai 5 :Sta???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oikea öljy E-30 vaihteistoon ja perään?
Collapse
X
-
Vaihteistoon käy tuo GL-4 ellei vaihteiston kyljessä ole tarraa, että ATF eli jos on tarra niin sitten automaattivaihteistoöljy.
Lukottomaan perään periaateessa käy tuo GL-5 mutta BMW ei ole hyväksynyt sinne muuta öljyä kuin MOBIL GEARLUBE VS 600 joka synteettinen erikoishypoidivaihteistoöljy ja itse suosittelen ainakin laittamaan tuota.
Lukolliseen perään MOBIL GEARLUBE VS 500 saa esim. KL-varaosista hinta 25€/litra hain juuri 2 litraa.Last edited by Velho; 12-09-2005, 23:47.Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment
-
-
Öljyntäyttöaukkoon asti laitettuna sain 325:n laatikkoon menemään 1,4 litraa ja isoon perään 1,7 litraa, sen jälkeen rupesi vuotamaan ulos.
VS500 lukkoperäöljyä voi laittaa myös lukottomaan kuten aiheesta ennenkin on kirjoitettu. Eli jos ei ole varma onko lukkoa vai ei niin VS500 perään, mutta jos tietää ettei lukkoa varmasti ole niin VS600. Hinta noilla on about sama. Myös Castrolilta löytyy peräöljyä, joka ainakin paikallisella AD:lla oli vähän halvempaa kuin Mobil ja sillä on myös BMW hyväksyntä.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Originally posted by BnitoKannatanee sit tarkistaa se vaihteistö oljy että on oikeaa, ite laiton perus keppivaihe öljyä vaikka ois näköjään sittenki tarvinnu jonkun atf, eli automaattiloota ölpät. Kyl ne vaihteet silmään napsuu, mut hieman tahmaselta tuntuvat..
Jostain luin että noita alun perin manuaaliöljyille tarkoitettuja Getrageja on käytetty myös ATF:llä paremman toimivuuden vuoksi talvella, mutta se kuluttaisi synkroja. Pitääköhän tuo paikkaansa?
Edit: Näinhän se olikin, eli öljytulppa kertoo öljyn. Lainattu täältä
In the gearbox (manual transmission), some BMW's made between 1986 and 1992 had "labeled" gearboxes with a red or green label on the passenger side of the bellhousing. These had 17mm EXTERNAL wrenching oil plugs. If the label is green, use Redline MT90. If the label is red, use Redline D4 ATF. If there was no label, the gearbox will have 17mm INTERNAL wrench oil plugs, and should use Redline MTL GL-4 70W-80.Last edited by HarzaTheMan; 13-09-2005, 22:04.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Originally posted by koleKyllä ne mulle on työtänyt ATF:ää joka autoon vaikka en ole huomannut mitään tarroja.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Onkos noissa ATF:issä isojakin eroja? Kävin katsomassa eilen yhdestä liikkeestä, niin siellä oli Mobil ATF 220 Premium hintaan 5,50€ / litra ja toinen oli Mobil ATF täyssynteettinen hintaan 14,50€ / litra. Onko tuo kalliimpi hintansa arvoista tavaraa?
Offtopic:
Kumpaakohan noista ATF:istä kannattais laittaa ohjaustehostimeen?ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
Comment