Kokeillaan vielä täällä alueella mallikohtaisen alueen lisäksi, jos tavottaisi enemmän tietoutta (arvauksia)
Kyseessä 320k ajettu N20B20 moottori, joka pitää tyhjäkäynnillä/alakierroksilla dieselmäistä kalkatusta. Pistän tähän pari videota, jotka kuvattu tyhjäkäynnillä, laittelemalla vaihdetta päälle/pois (automaatti)
Kaasuttamalla siis ääni häviää/peittyy tuolla 2500+ kierroksilla.
Kuunneltu on konetta monilla korvilla, sieltä täältä stetoskoopilla / ilman.
Omat havaintoni stetoskoopista, lohkon pultista kuuluu ihan takaosasta konetta, kun taas öljykopan pulteista enemmänkin moottorin etupuolelta.
- jakopää on edellisen omistajan toimesta vaihdettu, mutta ei öljypumpun ketjua. Stetoskoopin perusteella ääni ei ole sieltä lähtöisin.
- tuskin on venttiilinostajajumia kun ei öljykorki auki kuulu yhtään enempää?
- olen paria samanlaista konetta kuunnellut, toisessa ei ollut ko. ääntä, toisessa oli samankaltainen mutta vaimeampi
- auto toimii täysin, tehot tallella & ei vikakoodeja. Eipä taida viedä öljyäkään. Ääni on siis vain ärsytys, jonka toivoisin häviävän.
-kylmällä koneella ääni alkaa kuulua vajaan minuutin päästä, lämpimällä koneella 10sek päästä. Ei siis heti käynnistäessä. Öljynpaineet... ?
-veto päällä kuten myös tyhjäkäynnillä kuuluu, moottorijarruttaessa ei. Vai vaimeneeko vain taustameluun?
Nythän siis kun rajoituksia koronasta tulee, olisi täydellinen aika ottaa kone irti, mutta kun ei yhtään sitten tiedä kummasta päästä konetta aukoisi ja mitä sieltä tarkistaisi... Oikean diagnoosin tekijälle wiskipullo postissa
PS. olisi voinut jättää vaimennusmaton päälle niin suuttimien ääni ei sotkisi.
Kyseessä 320k ajettu N20B20 moottori, joka pitää tyhjäkäynnillä/alakierroksilla dieselmäistä kalkatusta. Pistän tähän pari videota, jotka kuvattu tyhjäkäynnillä, laittelemalla vaihdetta päälle/pois (automaatti)
Kaasuttamalla siis ääni häviää/peittyy tuolla 2500+ kierroksilla.
Kuunneltu on konetta monilla korvilla, sieltä täältä stetoskoopilla / ilman.
Omat havaintoni stetoskoopista, lohkon pultista kuuluu ihan takaosasta konetta, kun taas öljykopan pulteista enemmänkin moottorin etupuolelta.
- jakopää on edellisen omistajan toimesta vaihdettu, mutta ei öljypumpun ketjua. Stetoskoopin perusteella ääni ei ole sieltä lähtöisin.
- tuskin on venttiilinostajajumia kun ei öljykorki auki kuulu yhtään enempää?
- olen paria samanlaista konetta kuunnellut, toisessa ei ollut ko. ääntä, toisessa oli samankaltainen mutta vaimeampi
- auto toimii täysin, tehot tallella & ei vikakoodeja. Eipä taida viedä öljyäkään. Ääni on siis vain ärsytys, jonka toivoisin häviävän.
-kylmällä koneella ääni alkaa kuulua vajaan minuutin päästä, lämpimällä koneella 10sek päästä. Ei siis heti käynnistäessä. Öljynpaineet... ?
-veto päällä kuten myös tyhjäkäynnillä kuuluu, moottorijarruttaessa ei. Vai vaimeneeko vain taustameluun?
Nythän siis kun rajoituksia koronasta tulee, olisi täydellinen aika ottaa kone irti, mutta kun ei yhtään sitten tiedä kummasta päästä konetta aukoisi ja mitä sieltä tarkistaisi... Oikean diagnoosin tekijälle wiskipullo postissa
PS. olisi voinut jättää vaimennusmaton päälle niin suuttimien ääni ei sotkisi.
Comment