Aloitin kytkimen vaihdon laskemalla vaihdelaatikosta öljyt. Yllätys oli melkoinen, kun huomasin öljyn joukossa maitomaista harmaata ainesta. Kimaltelua ei näkynyt. (Kuvassa näkyvät kokkareet olivat ennen öljyä astian pohjalla.)
Potilaana oleva E36 on seissyt talven pukeilla, ja moottori ollut viimeksi käynnissä joskus viime vuoden lopulla. Laatikkona ZF s5d-320z.
Voiko maito johtua kosteudesta, eli vettä olisi päässyt laatikkoon? Normaalia? Vai onko se nestemäiseen muotoon muuttuneet laaakerit? Edellistä öljynvaihdon ajankohdasta ei ole tietoa. Laatikko toimi lokakuussa vielä hienosti eikä ääntänyt poikkeuksellisesti.
Uutta laatikkoa vai uutta öljyä sisään ja kovaa ajoa? Vai jotain muuta?
Potilaana oleva E36 on seissyt talven pukeilla, ja moottori ollut viimeksi käynnissä joskus viime vuoden lopulla. Laatikkona ZF s5d-320z.
Voiko maito johtua kosteudesta, eli vettä olisi päässyt laatikkoon? Normaalia? Vai onko se nestemäiseen muotoon muuttuneet laaakerit? Edellistä öljynvaihdon ajankohdasta ei ole tietoa. Laatikko toimi lokakuussa vielä hienosti eikä ääntänyt poikkeuksellisesti.
Uutta laatikkoa vai uutta öljyä sisään ja kovaa ajoa? Vai jotain muuta?
Comment