memebuy23buy

Huo(h)ltoa..Öljyt,tulpat putsarit jne..M50b20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Huo(h)ltoa..Öljyt,tulpat putsarit jne..M50b20

    Njoo eli rupiaa tuo talvi tulemaan ja olis pientä huoltoa mielessä.
    Autona siis 10/92 E36 320i Coupe..

    Meinasin vaihtaa kaikki öljyt ja nesteet lukuunottamatta jarrunesteitä, niitä en jaksa.

    Vähä ristiriitasta tietoo oon saanu öljyistä että mitä minnekkin rakoon joten päätin sitten tehä threadin jonne jokainen voi ehdottaa öljyä/putsaria jne..ja perustella sen. Tätä voi sitten tulevaisuudessa hyväksi käyttää muutkin samoja asioita pohtivat.

    Asiaan, eli foorumia lukeneena tullut tähän tulokseen, korjatkaa jos iha metsään menee..

    Koneeseen: Castorollin 0w-??

    Ohjaustehostin: ?? Korkissa lukee ATF oil only mutta moni laittanu CHS:sää vai mitä lie sinne, kumpi parempaa?

    Perään: Ei mitää hajua, ehdottakaa ja perustelkaa.

    Vaihteisto (Manuaali): Hieman kysymysmerkki sekin..Monet tunkenu automaattilootan öljyjä..Mitä suosittelette?

    Tulpat: Bochit, densot, ngk:t..Mitkä todettu parhaimmiksi?

    Öljynsuodatin: Tarvike vaiko ihan orkkis? Onko noilla eroja?

    PA-suodatin: Ei mitään hajua edes missä on..Valaiskaa.

    Ilmansuodatin on vaihdettu jo.

    Jäähdytin nesteet löytyy jo..Vinkkejä koko järjestelmän tyhjäykseen otetaan vastaan ja ohjeita miten ilmata kunnolla..?

    Tuossa nyt alkutekijöihi, saa mainita myös muitapaikkoja mitä kannattaa huoltaa ennen talvea. Kiitän vastauksista ja vittuiluista jo näin etukäteen niin kukaan ei pääse seläntakana sanomaan että "ei se perkele edes kiittäny"

    Niin ja modet poistakoon tämän runon jos tunteevat aiheettomaksi aiheeksi.
    Last edited by Janzki; 18-09-2005, 18:30.
    Sähköposti.
    IG: janzki_
  • HJP
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1282
    • Helsinki

    #2
    Öljynsuodattimilla ei suurta eroa ole, itse olen moottoriöljynä käyttänyt castrol gtx magnatec 5w-40, on täyssynteettistä, suuri osa klubilaisista käyttää m50 koneissa juurikin tuota.

    Perää sinne soveltuvaa lukkoperäöljyä, oli perä lukollinen tai ei.

    Tulpat: itse laitoin NGK BKR6EK:t, hyvin on toimineet, ei noi niin kalliitkaan ole.

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Originally posted by HJP
      Öljynsuodattimilla ei suurta eroa ole, itse olen moottoriöljynä käyttänyt castrol gtx magnatec 5w-40, on täyssynteettistä, suuri osa klubilaisista käyttää m50 koneissa juurikin tuota.

      Perää sinne soveltuvaa lukkoperäöljyä, oli perä lukollinen tai ei.

      Tulpat: itse laitoin NGK BKR6EK:t, hyvin on toimineet, ei noi niin kalliitkaan ole.
      Hmm, miksi tuonne perään pitää lukkoperä öljyä? Onko sitten pitempi kestoista kun lukottoman?

      Mites nuo vaihteisto-öljyt? Vanhat liruttaa kokonaan pois ja uutta tilalle? Mitä?
      Ja mites tuo ohjustehostin?Mitä sinne ja mistä saa kaikki mehut valutettua tantereeseen?
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • kole
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 505
        • Joensuu

        #4
        Lukkoperä öljy VS500 käy molempiin, jos lukoton niin VS600:kin käy.

        Comment

        • dunkelblau
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 1151
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Janzki
          Koneeseen: Castorollin 0w-??

          Tulpat: Bochit, densot, ngk:t..Mitkä todettu parhaimmiksi?

          Öljynsuodatin: Tarvike vaiko ihan orkkis? Onko noilla eroja?

          PA-suodatin: Ei mitään hajua edes missä on..Valaiskaa.

          Jäähdytin nesteet löytyy jo..Vinkkejä koko järjestelmän tyhjäykseen otetaan vastaan ja ohjeita miten ilmata kunnolla..?
          Koneeseen Castrolin GTX Magnatec 5W-40, ei rapise venttiilikoneisto

          Tulpat: Bosch, nimim. kerran erotuksen testerissä livenä nähny

          Öljynsuodatin: Orkkis, kyllä siinä vaan on näköjään laadussa eroa

          PA-suodatin: Eiks se tossakin oo konehuonees kuskinpuolella myllyn kyljessä? Orkkis varmaan myös...

          Jäähdytinnesteet: Ylämäkeen nokka ylöspäin, ja onnea..
          "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by dunkelblau
            Koneeseen Castrolin GTX Magnatec 5W-40, ei rapise venttiilikoneisto

            Tulpat: Bosch, nimim. kerran erotuksen testerissä livenä nähny

            Öljynsuodatin: Orkkis, kyllä siinä vaan on näköjään laadussa eroa

            PA-suodatin: Eiks se tossakin oo konehuonees kuskinpuolella myllyn kyljessä? Orkkis varmaan myös...

            Jäähdytinnesteet: Ylämäkeen nokka ylöspäin, ja onnea..
            Jees jees..Ite kans kaavailin noita boscheja tulpiks ja tosissaa castrollia koneeseen.

            Nuo jäähdytinesteet..Mites onko siellä koneen pohjassa proppu myös mistä voi valuttaa nesteet pois..Koska tuonnehan jää aina vähän sitä kun syyläristä vaan avaa propun..
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Japs
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 193
              • Turku

              #7
              Originally posted by Janzki
              Mites onko siellä koneen pohjassa proppu myös mistä voi valuttaa nesteet pois..Koska tuonnehan jää aina vähän sitä kun syyläristä vaan avaa propun..
              Hanttimiehen puolella pakosarjan alla pitäis olla
              -Turku Connection-

              Comment

              • HJP
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1282
                • Helsinki

                #8
                Dunkelblau: Kun eron olet tulpissa nähnyt testerissä, niin jaatko tietosi muiden kanssa muutenkin, kuin sanomalla että eron olet nähnyt? Kaikenlainen auton hyväksi oleva vinkki on aina tervetullutta...

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Justiinsa...? Vaihda nyt kuitenkin mielummin ne jarrunesteet.

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    Justiinsa...? Vaihda nyt kuitenkin mielummin ne jarrunesteet.
                    Heh, viimesenä korkeintaa..Jarrut vaa kovaa vauhtia turhaa hidastaa
                    Tärkein on tuo kone jne.. ettei talvella tule osat ulos kurkistelemaan kun käyntiin kopasee..
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • HJP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1282
                      • Helsinki

                      #11
                      onhan se tavallaan kyl ihan siistiä, ku jarrunesteet kiehuu muutaman jarrutuksen jälkeen jo...

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7035
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Tai kun nesteen seassa oleva vesi aiheuttaa kivat pikku korroosiot. Jokainen tavallaan. Vähän mennyt liiallisuuksiin tuo koneen palvominen kun ei millään muulla enää tunnu olevan väliä.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #13
                          Arvasin että porukkaa ottaa itteensä tuosta. Tottakai vaihdan jarrunesteet mutta tosiaan prioriteetit on kone, laatikko/perä, tehostin ja jarrut. Jarrunesteet on tuoho vaihettu noin puoltoista vuotta sitten.

                          Kukaan ei ole vielä noita tehostin eikä laatikko öljyjen vaihtoja kommentoinut tai kertonut kokemuksia..Niitä kaivattas !
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • Rossifumi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1030
                            • Hamina

                            #14
                            Originally posted by Janzki
                            Arvasin että porukkaa ottaa itteensä tuosta. Tottakai vaihdan jarrunesteet mutta tosiaan prioriteetit on kone, laatikko/perä, tehostin ja jarrut. Jarrunesteet on tuoho vaihettu noin puoltoista vuotta sitten.

                            Kukaan ei ole vielä noita tehostin eikä laatikko öljyjen vaihtoja kommentoinut tai kertonut kokemuksia..Niitä kaivattas !
                            Laatikossa pitäis olla lappu jossa lukee mitkä siihen käy.

                            Todennäköisesti automaattiöljyä sinne.
                            Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                            On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                            Comment

                            • roadster
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2004
                              • 133

                              #15
                              Mulla sama auto...

                              Lueppa noi viestit, joita oon kirjotellu. Voi olla jotain apua...



                              E36 320iA Coupe, vm.-92

                              Comment

                              Working...
                              X