316i--->320i TURBO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkomies84
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1055
    • Siilinjärvi

    316i--->320i TURBO

    Taas näitä tv/turbokysymyksiä... eli auto on -89, ei katalysaattoria, ei ABSeja. Eli jos vaihtaa m20b20 -koneen, ja turbottaa, pitää vaihtaa levyt taakse, mutta mitä muuta? Pitääkö tämän ikäiseen laittaa ABS:t ja katti, kun on näistäkin huhuja kuulunut... onko kellään varmaan tietoa? Paljonko tulee prosentteja koko projektissa vai unohdanko koko homman. Ilmeisesti vaihteisto käy, eli siitähän ei menisi prosentteja.
  • Xhawk
    OBTCF Member
    • Jul 2004
    • 2326
    • Kierrosalueella (hki)

    #2
    Ei tarvii laittaa takajarruja uusiksi, jos tehot ei nouse yli 20 % tuosta 320i tehoista.

    ABSit ja levyt tulee taakse sillon ku verrataan 325i autoon, eli sillon ku tehot nousee yli 20 % tuosta 129 hepasta.

    Katti pitää laittaa turboautoon, koska autosi on uudempi kuin -87. Tämä ei tee autostasi kuintenkaan vähäpäästöistä.

    Prosenteista en tiedä, mutta kone, startti, laturi pitää ainakin vaihtaa. Jarruista en tiedä meneekö ne vaihtoon. Eli tuleeko isompaa levyä/rumpua.
    "Position One, Position One"
    Punainen miesten voimisteluauto

    BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

    Comment

    • Mikkomies84
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1055
      • Siilinjärvi

      #3
      Joo arvelinkin, että 325:n jarrut pitää olla abseilla ja 320:n ilman. Yks vaihtoehto on kyllä laittaa m10 kone turbotettuna ja 320:n levyt eteen, ja penkittää alta 130hv.

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2479
        • Lohja

        #4
        Originally posted by Mikkomies84
        Joo arvelinkin, että 325:n jarrut pitää olla abseilla ja 320:n ilman. Yks vaihtoehto on kyllä laittaa m10 kone turbotettuna ja 320:n levyt eteen, ja penkittää alta 130hv.
        Eikä yhtään huonompi vaihtoehto, tai sitten jos kutosta lähtee ahtamaan kannattaa laittaa suoraan m20b25, koska auton pitää kuitenkin vastata 325:sta..
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • Xhawk
          OBTCF Member
          • Jul 2004
          • 2326
          • Kierrosalueella (hki)

          #5
          Originally posted by Mikkomies84
          Joo arvelinkin, että 325:n jarrut pitää olla abseilla ja 320:n ilman. Yks vaihtoehto on kyllä laittaa m10 kone turbotettuna ja 320:n levyt eteen, ja penkittää alta 130hv.
          No ei sitte mitään
          Last edited by Xhawk; 17-09-2005, 13:40.
          "Position One, Position One"
          Punainen miesten voimisteluauto

          BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5728
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by Xhawk
            Ei tarvii laittaa takajarruja uusiksi, jos tehot ei nouse yli 20 % tuosta 320i tehoista.
            Ja tämähän on jo tuhat kertaa sanottu, että se 20% ylitys on sallittu vain mallisarjan tehokkaimmasta..

            eli ei muutan kun 325 alustaa laittamaan abseilla...

            Ja sitten vertaamaan 320is jossa saa olla 230hp, kun laskee sen 20% mukaan, kun on mallisarjan suurin..
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Jarpeli
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 510
              • vaasa

              #7
              mites jos on jo 325 ilman abseja <---87

              Comment

              • Jubu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 937
                • Kuusankoski

                #8
                Originally posted by Jarspi
                mites jos on jo 325 ilman abseja <---87
                .. niin mitä ?

                Comment

                • Xhawk
                  OBTCF Member
                  • Jul 2004
                  • 2326
                  • Kierrosalueella (hki)

                  #9
                  Originally posted by Jubu
                  .. niin mitä ?
                  Varmaan sitä jos turbottaa alle 87 325:n niin pitääkö laittaa siihen 325een ABSit.
                  "Position One, Position One"
                  Punainen miesten voimisteluauto

                  BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5728
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Ei tarvitse laittaa abs-jarruja, koska niitä on myyty suomessakkin ilman abs-jarruja tehtaalla. ja nyt puhe vai niistä -87 ja vanhemmista...
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • Jarpeli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 510
                      • vaasa

                      #11
                      just sitä mie meinasinki (huh!! säikähdin jo et jos joskus ton innostuu turbottaa et pitää ostaa absi häsmäkät)

                      Comment

                      Working...
                      X