vaihdoin 524td kampiakselin (vanhapoikki) nyt ei öljynpaineita uudet laakerit kampura std mitossa kokeilen sitä siemen öljyä ei ollenkaan paineita onneks kasasin stp kanssa kestää edes hetken ilman paineita!? öljypumppu irti ei mitään vikaa!?!? öljy ei kiertänyt lainkaan laakerit ok huh. kasaan lauantaina saas nähä.
apua öljynpaineet kadoksissa
Collapse
X
-
Onko paineet vaan liian alhaiset vai eikö lähde edes pumppaamaan? Jos ei lähde edes pumppaamaan niin kannattaa pumpata pumppuun ns. siemenöljyt esmes öljynsuodattimen jalan kautta. Jos paineet on liian alhaiset niin sitten vika on todennäköisesti juurikin kk- tai ka-laakereissa. Tarkistitko ennen lopullista kasausta välykset?
Comment
-
-
Originally posted by xelaOnko paineet vaan liian alhaiset vai eikö lähde edes pumppaamaan? Jos ei lähde edes pumppaamaan niin kannattaa pumpata pumppuun ns. siemenöljyt esmes öljynsuodattimen jalan kautta. Jos paineet on liian alhaiset niin sitten vika on todennäköisesti juurikin kk- tai ka-laakereissa. Tarkistitko ennen lopullista kasausta välykset?
Comment
-
-
Itellä oli sama ongelma M20B25 kanssa ku tehtiin koneremontti. Ei lähteny öljy kiertämään millään vaikka startilla koitettiin pyörittää ties kuinka pitkään. Sitte ku pikkusen matkaa hinattiin autoa kakkosella että sai vähä enemmän kierroksia ni heti lähti kiertämään ja nousi paineet normaalisti.E30 316
ex: E30 325IX
Comment
-
-
Originally posted by artsi520iei lähde
Kirosin kans pitkään sitä. Otin ö-pohjan irti. pumppu irti. Kaikki OK ja takas nippuun. Lähti kiertää uuden niputuksen jälkeen.
Soittelin T3 kanssa tosta. Sen jollain tutulla oli kans käyny tollein joskus.
Eli sinne jää jostain syystä ilmatasku tai jotain. Tossa toisessa tapauksessa sälli koitti seuraavana päivänä ja alko pelaa.
Niinkun ylhäällä kerrottiin koita putsarin puolelta kaataa öljyy pumppuun niin pitäs alkaa toimia.- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Moi,
Se mitä on tehty kilpamoottoreissa joita olen kasannut viimeiset 8 vuotta, niin kun kone on valmiina öljynpaineiden nostoon laitetaan esim paineilmalla toimiva jarrujen ilmauslaite tai vaikka bilteman (yäk) hiekkapuhalluspistooli kiinni paineilmaverkkoon ja avitetaan alipaineella öljyä nousemaan öljypohjasta ylöspäin samalla startaten (ilman sytytystulppia). Muistakaa nyt kuitenkin se, että yleensä autosta ei saa sytytysvirtaa katkaistua starttauksen ajaksi ja syttyboksit saattavat rikkoontua jos niissä ei ole kuormaa (sytytystulpan kipinä) perässä. Tällöin tulpat kiinni tulpanjohtoihin ja maadoitetaan ne tulpat sitten sopivaan kohtaa koneessa tai rungossa.
Timo McYou lose all of those races you don't go to
Comment
-
-
Originally posted by Wittu_jooSama ongelma oli oman projektin kanssa.
Kirosin kans pitkään sitä. Otin ö-pohjan irti. pumppu irti. Kaikki OK ja takas nippuun. Lähti kiertää uuden niputuksen jälkeen.
Soittelin T3 kanssa tosta. Sen jollain tutulla oli kans käyny tollein joskus.
Eli sinne jää jostain syystä ilmatasku tai jotain. Tossa toisessa tapauksessa sälli koitti seuraavana päivänä ja alko pelaa.
Niinkun ylhäällä kerrottiin koita putsarin puolelta kaataa öljyy pumppuun niin pitäs alkaa toimia.
Comment
-
-
[QUOTE=artsi520i]vaihdoin 524td kampiakselin (vanhapoikki) nyt ei öljynpaineita uudet laakerit kampura std mitossa kokeilen sitä siemen öljyä ei ollenkaan paineita onneks kasasin stp kanssa kestää edes hetken ilman paineita!? öljypumppu irti ei mitään vikaa!?!? öljy ei kiertänyt lainkaan laakerit ok huh. kasaan lauantaina saas nähä.kirjoittelen sitten
Comment
-
-
Onko nuo öljypumpun rattaat olleet kuivat jos pumppu on pesty kuivaksi öljystä niin ei ala pumppaamaan.
Varmin keino saada M21 nostamaan öljyn paineet on joko syöttää siemen öljyä öljynpaineanturin reijästä pumpulle tai imeä öljynpaineanturin reijästä öljyä ja startata, tietysti samutin venttiilin johto irroitettuna ettei kone lähde käymään ilman anturia.
Jos pyörittää laiskasti niin lisää virtaa tai hehkut pois niin pyörii kuin tulpaton mopo !
Itse olen todennut hyväksi keinoksi myös sen, että jos kone on ollut osina niin ennen kuin laittaa öljypumppua kiinni niin kastaa tuon imusihdin öljyyn ja pyörittää käsin pumpun akselista niin kauan, että se nostaa painepuolen reijälle asti öljyä ja sitten ruuvaa pumpun koneeseen kiinni !
Jos jakopää on auki niin apuakselin hihnapyörän kiinnityspultista voi myös pyörittää öljynpaineet pulttipyssyllä !
Muuten vaihdoitko nuo kiertokankien pultit uusiin remontin yhteydessä ? sillä ne ovat venyvät !!!!Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment
-
Comment