Announcement

Collapse
No announcement yet.

Getrag infoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • .konen
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 42

    Getrag infoa?

    Eli mikä laatikko ahdettuun 2L 4zyl koneeseen?

    Kyseessä ei siis ole bmw-lohko, joten irroitettava kytkinkoppa olis varmaan plussaa että saa käymään.? Myös nopea vaihdettavuus olis asiaa kun kyseisellä autolla olis tarkoitus kiertää myös rataa.

    265 käsittääkseni kestää, omaa irrotettavan kk:n ja käännetyn kaavion mut ei kuulemma kaikkein nopein vaihtaa. onko näin?

    Ja sit... kun puhutaan sport-getrageista, tarkoitetaanko 280/5-askia vaiko mitä? Tuo 280/5 tosin on normi kaaviolla ja esson baarissa insinöörit puhuu et sportit on käännetyllä kk:lla... ota näist nyt sitten selvää!?

    240? 260? CR? Ehdotuksia/kokemuksia? Tärkee kriteeri luonnollisesti on helppo löydettävyys ja järkihinta.
    --
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    #2
    Originally posted by .konen
    Eli mikä laatikko ahdettuun 2L 4zyl koneeseen?

    Kyseessä ei siis ole bmw-lohko, joten irroitettava kytkinkoppa olis varmaan plussaa että saa käymään.? Myös nopea vaihdettavuus olis asiaa kun kyseisellä autolla olis tarkoitus kiertää myös rataa.

    265 käsittääkseni kestää, omaa irrotettavan kk:n ja käännetyn kaavion mut ei kuulemma kaikkein nopein vaihtaa. onko näin?

    Ja sit... kun puhutaan sport-getrageista, tarkoitetaanko 280/5-askia vaiko mitä? Tuo 280/5 tosin on normi kaaviolla ja esson baarissa insinöörit puhuu et sportit on käännetyllä kk:lla... ota näist nyt sitten selvää!?

    240? 260? CR? Ehdotuksia/kokemuksia? Tärkee kriteeri luonnollisesti on helppo löydettävyys ja järkihinta.


    mulla pitäis olla 280 pirssissä kiinni ja kaavio on ihan normi. tiedä sit jos sakemanni on vaihtanut jonkun muun... mut tiedä häntä...

    muuten en kullä kykene asiassa auttaa. itsekin kaipaisin tietoo mikä olis hyvä ja kestävä gettrac
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #3
      265

      265 hidas vaihtaa........
      miksiköhän bmw ja mersu valitsi juuri kyseisen kaavion luokittelu kilpureihinsa jos se on hidas vaihtaa??

      siinähän on ajatuksena juuri se että ykköstä tarvitaan vain liikkeelle lähdössä ja 2-5 vaihteet on H kaaviossa...

      suomessa tehdään myös 265 askiin suorakytkentälaatikkoa hintaan 2500e
      Aprilia RSV4

      Comment

      • e24
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 628

        #4
        mistä erottaa mikä gettrac kyseessä?
        tuo kuvan alempi laatikko muistuttaa erehdyttavasti omaani ja se on ilmeisesti 260

        auton tyyppitietojen mukaan mulla pitäis olla 280. missä tyyppi/tunnistetiedot?
        käyttis Honda CR-v
        .... MR2
        ----------------------------
        ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #5
          e24

          e24 malleissa vain m635i:ssä on toi 280 getrag, siinä on ennen takakoppa sellainen about 5cm jatkopala, 260 getragissa sitä ei ole, näin muistelisin..
          Aprilia RSV4

          Comment

          • e24
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 628

            #6
            Originally posted by jannmann
            e24 malleissa vain m635i:ssä on toi 280 getrag, siinä on ennen takakoppa sellainen about 5cm jatkopala, 260 getragissa sitä ei ole, näin muistelisin..
            eli mulla siis pitäis olla 260.
            olin vaan jostakin tyyppitietojutusta katsovinani että mun perus 635csi:ssä olin 280.


            varmistelin äskön ja lapussa luki gettrac 280/5


            eikö noissa ole mitään stanssia tai jotakin mitä typin vois varmistaa?
            Last edited by e24; 23-09-2005, 03:00.
            käyttis Honda CR-v
            .... MR2
            ----------------------------
            ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

            Comment

            • e24
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 628

              #7
              Originally posted by e24
              eli mulla siis pitäis olla 260.
              olin vaan jostakin tyyppitietojutusta katsovinani että mun perus 635csi:ssä olin 280.


              varmistelin äskön ja lapussa luki gettrac 280/5


              eikö noissa ole mitään stanssia tai jotakin mitä typin vois varmistaa?



              katsoin just laatikon kylkeen ja siinä luki numerot 260.0.1302.90
              kertooko noi et siinä on 260 gettrac villi veikkaus et olis vm 90... ajattelin vaan noista numeroista
              käyttis Honda CR-v
              .... MR2
              ----------------------------
              ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Mulla on tollanen M635i:n/M6:n 280 gettu (jatkopala, pitkät jäähdytysrivat pohjassa) ja sen numerosarja alkaa myös 260...

                kaikista vaihteistoista (240-280) löytyy sport-versio eli ykkönen on pakin alla ja viides piisi on 1:1.

                Jossain täällä on/oli Jacekin lyhyt ja ytimekäs kuvas kaikista askeista.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  #9
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    sport

                    Originally posted by Tzeimi
                    kaikista vaihteistoista (240-280) löytyy sport-versio eli ykkönen on pakin alla ja viides piisi on 1:1.
                    jos nyt tarkkoja ollaan, se ykkönen ei todellakaan ole pakin alla!!!
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • e24
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 628

                      #11
                      Originally posted by Tzeimi
                      Mulla on tollanen M635i:n/M6:n 280 gettu (jatkopala, pitkät jäähdytysrivat pohjassa) ja sen numerosarja alkaa myös 260...

                      kaikista vaihteistoista (240-280) löytyy sport-versio eli ykkönen on pakin alla ja viides piisi on 1:1.

                      Jossain täällä on/oli Jacekin lyhyt ja ytimekäs kuvas kaikista askeista.


                      Mulla on kanssa pitkät jäähdytysrivat tuossa laatikon alapinnassa. vaihdekaavio on kyllä ihan normi.
                      käyttis Honda CR-v
                      .... MR2
                      ----------------------------
                      ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by jannmann
                        jos nyt tarkkoja ollaan, se ykkönen ei todellakaan ole pakin alla!!!
                        Ok, jos ollaan niin tarkkoja. Pointti oli kuitenkin se, että puhutaan ns. käännetystä kaaviosta.

                        Originally posted by e24
                        vaihdekaavio on kyllä ihan normi.
                        Kuin myös
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • Tumppa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1812
                          • Oulu

                          #13

                          tässä ois kuva 280:stä
                          F31 320d LCI

                          Comment

                          • e24
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 628

                            #14
                            pistetään sit oman laatikon kuva. harmi kun työkiireet haittaa harraste toimintaa.


                            nyt kun pääs kotiin niin vois vielä lisätä, että tuo yläpuolella oleva laatikko näyttäis aika erehdyttävästi samalta kuin oma
                            Last edited by e24; 23-09-2005, 15:59.
                            käyttis Honda CR-v
                            .... MR2
                            ----------------------------
                            ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                            Comment

                            • .konen
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2005
                              • 42

                              #15
                              Originally posted by jannmann
                              miksiköhän bmw ja mersu valitsi juuri kyseisen kaavion luokittelu kilpureihinsa jos se on hidas vaihtaa??
                              Niinku sanoin, essonbaaritietoa ja huhupuheita... siks näitä täällä kyselenkin et sais jotain faktoja.
                              mut palataas takas tohon alkuperäiseen kysymykseen, eli mikä laatikko kannattaa laittaa? G265 näyttäis aika vahvalta vaihtoehdolta mut miten saatavuus/hinta?
                              --

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎