Näitä on kiva katsella, itsellekin täysin vieras osa-alue
Announcement
Collapse
No announcement yet.
s5d 320z laatikon sielunelämä
Collapse
X
-
Originally posted by e36coupe View PostJos vaan virtaa riittää niin tee diy-hengessä step by step ohje purkamisesta ja kasauksesta. Varmasti kiinnostuneita riittää.
kokoamisesta en ole vielä päättänyt kumminpäin haluan tehdä. todennäköisesti taas taaimmainen loota viimeisenä kiinni sillä 5/R vaihtajanhaarukka pitää saada semmoiseen omanlaiseensa rakoseensa joka ei hevillä onnistu sokkona.
mutta jos tätä hommaa lähtee tekemään niin korkea ja isosäätövarainen prässi on suunnaton apu. tässätapauksessa käytin naapurin kanssa aikanaan jostain kuntosalilaitteesta ja pullotunkista kyhäämäämme prässiä
Comment
-
-
hieman päivitystä!
laatikko olisi menossa kasaan mutta on perkule hankalaa. takapuolen koppa pitäisi saada paikalleen mutta aina kun laittaa niin joko 3/4 haarukka putoaa pois paikaltansa tai sitten tuo hemmetin locking lever mikälie german engineering vimpula heiluu sinne tänne. nyt olen koittanut vähän tiivistemassalla liimata niitä paikalleen ja vetänyt siimat pultinreisitä niin että pystyisi kalastelemaan osat paikalleen kopan ulkopuolelta. yrittänyt nyt kymmenisen kertaa temppua mutta ei ole onnistanut vielä. järki menee ellei narunjatkeeksi päädy.
vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Comment
-
-
Älyttömän jäykkää vaseliinia pitämään osia?
Pakkasessa tekee niin on vielä jäykempää..
Huuhtelee sitten vaseliinit bensalla tai jollain veksE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Mofe View Postmies on nero mieheksi. menee testiin jossei tuolla tiivistemassalla pysy!E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
nyt ei voe muutakuin nauraa. laatikkohan meni kasaan lopulta hienosti. pienen tappelun jälkeen löytyi vapaa ja pakkikin joka on jo tietenkin kotiinpäin mutta ilmeisesti tuo tiivistemassa luo jo tapreeksi epätasaisuutta tuohon kotelon rakoon meinaa lakkaa laatikko pyörimästä kun kiristää toiseltapuolelta koppaa pultin rannekireyteen. toisellapuolella voi vetää hampaat irvessä kireelle ja pyörii silti hienosti. vaikka kiristelisi silleen sylinterikansi hengessä ristiin niin jäykäksi menee. varmasti kuluisi ajettaessa löyhemmäksi. tämmöinen kun on 25 vuotta ollut ajossa niin se syö itsensä kyllä juuri siihen muotoon mihin haluaa ja kyse on varmasti mikrometreistä
Comment
-
-
Taisteltiin dz39 kanssa saman asian kanssa varmaan 10x. Kirrattiin se eikä pyörinyt enään. Joudut avaamaan sen kopan uusiksi ja kaikki alusta Se päätylaakeri vittuilee siellä eikä siksi pyöri. Ja joku vaihdekin oli aina kadoksissa kun lipsahti siirtäjä haarukasta ohi. Maltilla kasaa niin kaikki liikkuu nätisti. Ponnistettiin vielä om606 perässä uudestaan hitsatulla haarukalla ja kyllä se kesti koko kaavion vetää läpi vajaat 1000nm
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostTaisteltiin dz39 kanssa saman asian kanssa varmaan 10x. Kirrattiin se eikä pyörinyt enään. Joudut avaamaan sen kopan uusiksi ja kaikki alusta Se päätylaakeri vittuilee siellä eikä siksi pyöri. Ja joku vaihdekin oli aina kadoksissa kun lipsahti siirtäjä haarukasta ohi. Maltilla kasaa niin kaikki liikkuu nätisti. Ponnistettiin vielä om606 perässä uudestaan hitsatulla haarukalla ja kyllä se kesti koko kaavion vetää läpi vajaat 1000nm
Comment
-
-
nyt meni kasaan! 4 kertaa jouduin kokeilemaan uudestaan
muutama vinkki
1. meinasi usko touhuun loppua niin otin peränpuoleisesta laakerista tavaraa pois sen verta että sain ruuvvimeisseleillä kammettua auki. nousi moraali työntekoon ja meni muutenkin helpommalla jiiriin tuo vehje. ei enää paukkunut ja naksunut samallalailla kun kiristeli kopan pultteja. kootessa paukutuin rekyylittömällä muovivasaralla kumpaankin akseliin vähän jokapuolelta
2. otin myös tuon locking lever ristikytkentä vipu mikälie vipstaakin kiinnikepulttien rei’istä materiaalia pois ja muokkasin ne hieman kartion muotoisiksi jotta nuo lyhyet tapit sitten ulkopuolelta ohjautuivat oikealle kohdalle ja sujahtivat paikalleen helpommin. huomasin toisella avauskerralla että noita on lähes mahdoton muuten upottaa ulkopuolelta reikiinsä
3. kopan välinen pinta on nähtävästi ihan riittävän tiivis. ekalla kasauksella pinta syrjäytti kaiken tiiivstemassan. vähän kuin olisi masinistin sinisellä kokeillut. eli mitään iloa siitä ei siinä välissä juuri ole. kaikenlisäksi syrjäytyessään se oli pursunnut sinne laatikkoon sisälle ja pönkännyt tuon kyseisen vipusysteemin jumiin.
pelaa muuten hienosti. pakki on aika jäykkä pyörittää kytkimen puolelta mutta endoskoopin mukaan se rullaa siellä ihan normaalisti ja ihan oikein koottu. aika näyttää miten pelaa sitten aikanaan ajossa kun öljy pääsee hölskymään siellä pidemmän aikaa ja välykset asettuu kohdillensa
Comment
-
Comment