E46 328I & s5d-320z;
Tuli korkanneen kaksoismassan ja luistavan levyn tilalle seuraava setti;
-Kova, kaksoismassan mitoilla tehty vauhtipyörä
-765 asetelma (KL-racing)
-240x8mm jousitettu massalevy (KL-Racing)
-Silmälaakeri (sasch)
-Painelaakeri (sasch)
-Työsylinteri (tarvike, gs6-37dz:n)
-''Leaning Shifter fix'' 1 & 5)
-Lootaöljyt n.1500km ajetut liqui molyt tuolla penarin luokituksella (ei atf)
-Jne huoltotarpeita
Aiemmin oli paikoin huonohkoa irroitusta havaittavissa vanhalla setillä, ei kuitenkaan lattiaan tarvinnu polkea. Stopparit ja kaikki revitty pois ja just ja just irroittaa välttävästi, silti paikoin vaikea saada pykälä tupaan paikaltaan. Kytkin tarraa miltei heti kytkintä nostaissa.
CDV ei näyttänyt linjassa olevan.
Orggis, uuden näköinen työsylkkä vaihtui remonttia seuraavana päivänä täysin uuteen ja on varmasti ilmattu täysin ilmattomaksi. (ei juuri muutosta)
Linja ei näytä pullistelevan kytkintä painaissa.
Painelaakerin ja asetelman välinen välys mitattu olevan 3-4mm eli mitä pitääkin.
Vauhtis on olakkeellinen, eli pitäisi kelvata 8mm levylle, suorahan on 9-9,5mm levylle.
Jotenkin kallistun huonoon, tukkoiseen kytkinlinjaan tai pääsylinteriin, onko muita ideoita?
Älä ehota asetelman resetointia
Älä ehota työsylinterin tapin jatkoa
Emme puhu vakio-osista ja tapin jatkolla muutetaan tuota painelaakerin välystä, joka hyväksi mitattu. (Toiseen ryhmään meni usko, kun näitä kahta asiaa ehdoteltiin sivu täyteen) Jospa täältä löytyisi hyviä vinkkejä, niin saisin penarin kytkyttimen pelaamaan oikein. Kiitän
Vastaavia settejä useampaan kertaan räveltänyt, mutta nyt eka joka ei omalla tutkailulla selvinnyt (vielä).. penarit ei oikein oo se mun vahvuus..
Ps. vastaavaa settiä jos mietitte, niin aivan ehdottomasti se asetelma vauhtipyörän kanssa painotukseen! Hyvän tuntuinen setti, lootan räminät ym minimalistisia mutta asetelman+vauhtiksen painoero oli 10g. Ja vauhtiksen painotus on yhtä turhaa, kuin sateen kuivaus hiustenkuivaajalla. Koko setti painoon, heitto on asetelmassa miltei poikkeuksetta.
E: Penari on kevyet 500tkm++ rullattu, eli kuluma voi olla sielläkin, missei sitä yleensä ole..
Tuli korkanneen kaksoismassan ja luistavan levyn tilalle seuraava setti;
-Kova, kaksoismassan mitoilla tehty vauhtipyörä
-765 asetelma (KL-racing)
-240x8mm jousitettu massalevy (KL-Racing)
-Silmälaakeri (sasch)
-Painelaakeri (sasch)
-Työsylinteri (tarvike, gs6-37dz:n)
-''Leaning Shifter fix'' 1 & 5)
-Lootaöljyt n.1500km ajetut liqui molyt tuolla penarin luokituksella (ei atf)
-Jne huoltotarpeita
Aiemmin oli paikoin huonohkoa irroitusta havaittavissa vanhalla setillä, ei kuitenkaan lattiaan tarvinnu polkea. Stopparit ja kaikki revitty pois ja just ja just irroittaa välttävästi, silti paikoin vaikea saada pykälä tupaan paikaltaan. Kytkin tarraa miltei heti kytkintä nostaissa.
CDV ei näyttänyt linjassa olevan.
Orggis, uuden näköinen työsylkkä vaihtui remonttia seuraavana päivänä täysin uuteen ja on varmasti ilmattu täysin ilmattomaksi. (ei juuri muutosta)
Linja ei näytä pullistelevan kytkintä painaissa.
Painelaakerin ja asetelman välinen välys mitattu olevan 3-4mm eli mitä pitääkin.
Vauhtis on olakkeellinen, eli pitäisi kelvata 8mm levylle, suorahan on 9-9,5mm levylle.
Jotenkin kallistun huonoon, tukkoiseen kytkinlinjaan tai pääsylinteriin, onko muita ideoita?
Älä ehota asetelman resetointia
Älä ehota työsylinterin tapin jatkoa
Emme puhu vakio-osista ja tapin jatkolla muutetaan tuota painelaakerin välystä, joka hyväksi mitattu. (Toiseen ryhmään meni usko, kun näitä kahta asiaa ehdoteltiin sivu täyteen) Jospa täältä löytyisi hyviä vinkkejä, niin saisin penarin kytkyttimen pelaamaan oikein. Kiitän
Vastaavia settejä useampaan kertaan räveltänyt, mutta nyt eka joka ei omalla tutkailulla selvinnyt (vielä).. penarit ei oikein oo se mun vahvuus..
Ps. vastaavaa settiä jos mietitte, niin aivan ehdottomasti se asetelma vauhtipyörän kanssa painotukseen! Hyvän tuntuinen setti, lootan räminät ym minimalistisia mutta asetelman+vauhtiksen painoero oli 10g. Ja vauhtiksen painotus on yhtä turhaa, kuin sateen kuivaus hiustenkuivaajalla. Koko setti painoon, heitto on asetelmassa miltei poikkeuksetta.

E: Penari on kevyet 500tkm++ rullattu, eli kuluma voi olla sielläkin, missei sitä yleensä ole..
Comment