Announcement

Collapse
No announcement yet.

G31, 540d ja vääntöjä kateissa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    G31, 540d ja vääntöjä kateissa...

    Eli otsikon auto.
    Imusarja vaihdettu jumivien läppien takia ja nyt en saa auton sport näyttöjen mukaan ulos vääntöä kuin sen 540-600N tilanteesta riippuen. Muistelisin että aikaisemmin olen sen vääntömittarin aika liki pohjaan tuutannut.. 720Nm max. Tehtaan mukaan se 680Nm pitäs saada.

    Autossa tietysti takuu mutta viimekerran kyselystä maahantuojalta tuli vastaus että kaikki toimii normaalisti. En kyllä tuota osta...

    ideoita?
    Last edited by Ceeray; 07-11-2021, 10:23.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    #2
    Onko esim ohjelmistoihin tehty päivityksiä huollon yhteydessä?
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2236
      • Vantaa

      #3
      No tuntuuko se siltä että puuttuu 100-150Nm? Tuommoisen eron huomaa jo perseellä helposti.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        #4
        Paljonkos hänessä sitä vääntöä pitäs olla?
        Niinku virallisten speksien mukaan
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2236
          • Vantaa

          #5
          Äkkiseltään kookle sanoo että 700Nm. Eihän yksikkö ole määritelty asetuksissa ft lb?
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #6
            680Nm vakio. Ja kyllä sen huomaa ettei ihan täysillä hyökkää. Kiertää muttei väännä , eli ei työnnä soppaa mun mielestä niinkuin pitäisi. Ei tietenkään vikakoodeja..

            Se puuttuva 100Nm on pikkuauton väännöt.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2236
              • Vantaa

              #7
              Eiku logittamaan ja tutkimaan mikä jää vajaaksi. Ominaisuus tuli siis imusarjan vaihdon jälkeen?
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1400
                • Kuopio

                #8
                Ennen imusarjan vaihtoa välillä tehot jäi 140kw ja 380Nm ajoittain kun läpät ei aukeillu. Kiva huomata kun ei meinaa ohi rekasta päästä.

                En ole varma missä kohden ne väännöt katosi.
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1828
                  • N/A

                  #9
                  Originally posted by Ceeray View Post
                  Ennen imusarjan vaihtoa välillä tehot jäi 140kw ja 380Nm ajoittain kun läpät ei aukeillu. Kiva huomata kun ei meinaa ohi rekasta päästä.

                  En ole varma missä kohden ne väännöt katosi.
                  Itse en kyllä noiden sport-näyttöjen näyttämän perusteella tekisi mitään johtopäätöksiä. Nehän näyttävät jotain täysin laskennallista lukemaa, jossa on todennäköisesti joku skaalauskerroinkin mukana, jonka avulla näytöt saa näyttämään ihan mitä vain.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1761
                    • HKI/Orimattila

                    #10
                    Olisko siellä nyt vielä jossain kanavissa karstaa tai onko map-anturi tai imm karstaisia. :think Faijalla tais olla just vaihdettu 100tkm ajettuun B57 nox-anturi, silläkin oli ollut ilmeisesti vääntöihin vaikutusta.
                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by bmw323it View Post
                      Itse en kyllä noiden sport-näyttöjen näyttämän perusteella tekisi mitään johtopäätöksiä. Nehän näyttävät jotain täysin laskennallista lukemaa, jossa on todennäköisesti joku skaalauskerroinkin mukana, jonka avulla näytöt saa näyttämään ihan mitä vain.
                      Ainankin itse saamieni tietojen mukaan näytön arvot ovat hyvinkin kohdillaan.. Olisihan se jopa outoa jos näyttö näyttäisi vakiona reilusti alakanttiin vs yläkanttiin. Kumpikohan aiheuttaisi kyselyjä tiskillä...?
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2236
                        • Vantaa

                        #12
                        Onko ongelmaa tutkittu merkkarilla kertaakaan? Ja vaihdettiinko imusarja siellä?
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1400
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by VilleP View Post
                          Onko ongelmaa tutkittu merkkarilla kertaakaan? Ja vaihdettiinko imusarja siellä?
                          Kyllä molempiin.

                          Tänään testailin pakottaen vaihteen isommaksi rattiläpysköillä. Sain nippanappa sen 680NM kun pakotin isompaa vaihdetta silmään että väännöllä toimisi. Jos automaatin antaa vaihdella niin tuntuu että huudattaa vaan konetta laatikkoa luistattaen. Joten onko ongelma edes moottorissa vaan lootassa tas sen softassa?

                          Eli kun pakottaa pykälän ja turbiini lukittuu= väännöt löytyy
                          Automaatilla= huutaa ja kiertää muttei lukitse pykälää eikä ota koko vääntöä käyttöön.
                          Last edited by Ceeray; 08-11-2021, 20:38.
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2236
                            • Vantaa

                            #14
                            Juu kyllähän se vääntö dieselissä luonnollisesti laskee kierrosten myötä, sen paremmin kyseisen mallin vääntökäyrää tuntematta.

                            Oisko laatikon adaptaatioiden nollauksen paikka jos tuntuu että liian pientä pykälää turhan herkästi tarjoaa?
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #15
                              Nimimerkki Tuikku osaisi varmaan avata dieselin vääntökäyrä.
                              Ihan oikein tuo kuulostaa toimivan, vääntöhän putoaa 4000+rpm jyrkästi ja siksi usein asennellaan se vesiletkun pätkä kaasupolkimen alle ettei kikdownille mene vaan vaihtaa väännöillä vaihdetta.

                              Tuolta voi katsella kuinka diesel vääntö käyttäytyy


                              Last edited by BMW525Xda; 08-11-2021, 21:07.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎