Itseäkin kiinostaisi M20B20 turbotus...järkevät luvut ja millä muutoksilla saatu. Ja miten se nyt menee e28:ssa, verrataanko mallisarjan tehoikkaampaan eli M5? ja siihen vielä +20% vai miten?
Tossa viime kesältä. 300hp oli tavoite ja siihen päästäisiinkin mikäli saa säädettyä megan ahtopaineohjauksen paremmin tai vaihtaa suoraan mekaaniseen ohjaukseen.
Tossa viime kesältä. 300hp oli tavoite ja siihen päästäisiinkin mikäli saa säädettyä megan ahtopaineohjauksen paremmin tai vaihtaa suoraan mekaaniseen ohjaukseen.
Ahtamalla tehoa saat juuri niin paljon kuin mitä kone kestää. Ainoa rajoite on siis pannun nipussa pysyminen.
Totta
Paljonkohan tuo mahtaa sitten kestää vakiosisälmyksillä, jos laittaa pelkän puhaltimen eikä avaa konetta?
Mites tuo puristussuhde, eikös B20 ole jotain 11? parempi varmaan alempi turbokäytössä vai? Eli jos koneen aukasee ja ei halua tehdä paljoa niin mitä kannattaisi tehdä? Männät vaihtoon vai?
Kansi on ihan vakio.
Puristukset vakiona muistaakseni 8:8:1(motronic) ja nyt ~8:4:1.
Vakiona tollanen perus m20b20 kestää "helposti" sen minkä mossellmanninkin sarja antaa eli 0.5bar. Tämän jälkeen ainakin sytkää tarvitsee myöhästyttää jne jotta pelaa nakuttamatta.
Itseäkin kiinostaisi M20B20 turbotus...järkevät luvut ja millä muutoksilla saatu. Ja miten se nyt menee e28:ssa, verrataanko mallisarjan tehoikkaampaan eli M5? ja siihen vielä +20% vai miten?
e28:ssa tietysti kannattaa verrata m5:seen
e30:ssa sitten 320is
CID is nice, but there is no replacement for efficiency.
Pihatilanne: ~1250hp
Comment