M57-TU2D30 e65 730d, välillä ei alle ~2krpm tapahdu oikeen mitään ja välillä taas toimii normaalisti. Sillon kun ei kiihdy niin hetkellinen kulutuskin näyttää Max ~10l/100km. Tulee ilmi esim kun käännyt risteyksestä ja pitäis kiihdyttää niin ei tapahdu mitään, sit kun lisää reilummin kaasua niin heittää pienempää vaihdetta ja taas kulkee myös pienemmilläkin kierroksilla. Toinen mikä on todella ärsyttävää on kun ajelet motaria vakkari päällä niin auto rupee yhtäkkiä hyytyyn, hetken kun on hyytynyt niin heittää pienempää vaihdetta ja kiihdyttää asetettuun nopeuteen ja taas toimii normaalisti. Vikakoodin antoi ilmamassamittarille, se on vaihdettu hellan valmistamaan muttei ollut mitään vaikutusta, muita koodeja ei ole ja niitä on luettu carlylla, inpalla ja istalla. Ahdin myös uusittu alle vajaa 6kk/10tkm sitten. Autossa vuotaa imusarja jonkin verran, voisko se tehdä moista? Tai sitten jumittavat imusarjan läpät? Täytyisi tässä joku ilta nypätä toi imusarja ylös, uusia tiivisteet ja heittää läpillä vesilintua mikäli siellä vielä sellaiset on.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M57 ja katoileva alavääntö
Collapse
X
-
Kyllä imusarjan vuotaminen voi asiaan vaikuttaa ja aiheuttaa ilmamassamittarille outoja arvoja. Tuollaiseen kausittaiseen tehojen uupumiseen voisi vaikuttaa kyllä myös egr:n toiminta, kuten edellinenkin sanoi. Ilmamassamittarin oikea toiminta onkin auton oikean kulkupuolen kannalta melkoisen merkittävää, niin kaikki siihen vaikuttava kannattaa tutkia.
Mitä imusarjan läppiin tulee niin ne ei ihan oikeasti ole näissä M57tu2 koneissa, mulla oli ekassa M57tu2:ssa läpät 0-690tkm kiinni eikä juuri minkäänlaista karstoittumista niin että olisi ollut järkeä alkaa kaivamaan läppiä irti. Läppien pois ottaminen kun vaikuttaa hienoisesti alavääntöön heikentävästi, niin en niitä itse ottaisi ilman perusteita pois. Tietysti jos auto käy jatkuvasti kylmänä (termarit ei pelitä) tai egr jumittelee auki niin voi sinnekin päätyä karstaa, mutta vikaa on silloin jossain muualla.
N57:t onkin sitten melkein poikkeuksetta ihan karstasta tukossa, jopa vaikka olisi pelkässä maantieajossa. Egr:t jumittelee, imusarjat sulaa, map-anturit muurautuu umpeen ja imusarjan läpät antavat koodia kun käytön seurauksena imusarjan läpät pääsevät kääntymään nolla-asennon yli.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Toi ajoittainen hyytyminen on outoa, ja jotenkin saattaisi viitata myös laatikkoon... Ahtopaineen oudosta käytöksestä tulee kyllä vikakoodi, ellei sitten joku "optimointi".
Livedata olis poikaa tossa kohtaa.
Ne ahtoputkien tiivisteet on varmaan aika väsyneet, jo ei ole koskaan vaihdettu. EGR kurttuputki oli itellä kokonaan poikki. Oli hankala huomata.Last edited by hetfield; 18-11-2021, 09:44.- E65 730d 2003
Comment
-
-
Originally posted by buubaa View PostM57-TU2D30 e65 730d, välillä ei alle ~2krpm tapahdu oikeen mitään ja välillä taas toimii normaalisti. Sillon kun ei kiihdy niin hetkellinen kulutuskin näyttää Max ~10l/100km. Tulee ilmi esim kun käännyt risteyksestä ja pitäis kiihdyttää niin ei tapahdu mitään, sit kun lisää reilummin kaasua niin heittää pienempää vaihdetta ja taas kulkee myös pienemmilläkin kierroksilla. Toinen mikä on todella ärsyttävää on kun ajelet motaria vakkari päällä niin auto rupee yhtäkkiä hyytyyn, hetken kun on hyytynyt niin heittää pienempää vaihdetta ja kiihdyttää asetettuun nopeuteen ja taas toimii normaalisti. Vikakoodin antoi ilmamassamittarille, se on vaihdettu hellan valmistamaan muttei ollut mitään vaikutusta, muita koodeja ei ole ja niitä on luettu carlylla, inpalla ja istalla. Ahdin myös uusittu alle vajaa 6kk/10tkm sitten. Autossa vuotaa imusarja jonkin verran, voisko se tehdä moista? Tai sitten jumittavat imusarjan läpät? Täytyisi tässä joku ilta nypätä toi imusarja ylös, uusia tiivisteet ja heittää läpillä vesilintua mikäli siellä vielä sellaiset on.
EGR:ää syynäisin myös ensin ja tietysti jos imusarja vuotaa niin siitä liikkeelle.///BMW M550d LCI
Comment
-
-
Nyt kun muistelee niin sie tais alkuun olla myös egr vikakoodi ennenkö ekan kerran nollasin ne, sen jälkeen pariin kertaan katoin mitä tulee takaisin ja vain imm oli tullut ja nyt ei tosiaan tuu sitäkään. Täytynee imusarja jumpan yhteydessä ottaa myös egr käteen ja putsata sekä perehtyä siihen. Läpät lähtee ihan mielenrauhan takia pois samalla, ei tarvi ressata että löytyykö ne joku kaunis päivä männän päältä vaikka ns. vahvistetut onkin. Dpf on paikallaan ja sen tukkoisuutta mietin mutta toi satunnaisuus, yhtäkkiä ilmeneminen ja yhtä nopeasti " korjaantuminen" sotii vähän sitä vastaan. Laatikkoon en kyllä näe tän liittyvän, selkeästi moottorista katoo voima mutta mistä sitä tietää :thinkLast edited by buubaa; 18-11-2021, 13:33.
Comment
-
-
Nyt on imusarjan tiivisteet vaihdettu ja egr sekä imusarja putsattu, ei ollut vaikutusta eikä niissä juuri moskaa ollutkaan, egr venttiili liikku hyvin ei takerrellut. Map anturin putsasin kans samalla. Termarit kun vaihdoin siinä samalla ja pelti ylhäällä vähän kaasuttelin niin suhisee jonkin verran kaasuttaessa, katoin sitten ajaessa livedataa ja sillon kun ei kiihdy niin ahtopaineen pyyntiä on paljon mutta ahtopaine ei nouse. Ahtovuotoonhan toi viittais mut luulis sen vuotavan aina ja myös isommilla kierroksilla :think
Comment
-
Comment