Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannattaakohan enää turbottaa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Topelius
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 11
    • nystad eli...

    Kannattaakohan enää turbottaa??

    Sanokaast te nyt et kannattaako tollasta bemarii nyt mennä turbottaa?? mieli tekis niin pirusti... mutta joka toisessa vastaantulevassa (e30 yms.) on hirvee kuuleri keulil, menee vaan touhusta mielenkiinto ku kaikilla samanlainen...

    joten kannattaisko ruveta tekee? se ei paha homma olis...
    auto on 320... alakerta varmaan kestää ja perät yms. myös, mutta onko mitään hyötyä??? paljonko on revitty 2.0 kutosen koneesta irti?? ja mitä pitäs tehdä että kestäis??
  • Jarno80
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 246
    • Riihikoski

    #2
    Originally posted by Topelius
    Sanokaast te nyt et kannattaako tollasta bemarii nyt mennä turbottaa?? mieli tekis niin pirusti... mutta joka toisessa vastaantulevassa (e30 yms.) on hirvee kuuleri keulil, menee vaan touhusta mielenkiinto ku kaikilla samanlainen...

    joten kannattaisko ruveta tekee? se ei paha homma olis...
    auto on 320... alakerta varmaan kestää ja perät yms. myös, mutta onko mitään hyötyä??? paljonko on revitty 2.0 kutosen koneesta irti?? ja mitä pitäs tehdä että kestäis??

    Kyllähän tollasesta saa irti vaikka tuhannen heppaa kun vaan upottaa siihen muutaman tuhat lappusen...alakerran, perän ja laatikon kestävyys on kiinni käytöstä mutta jos haluat että se taatusti kestää niin kyllä siinä saa laittaa kaikki uusiks. Jarrut joudut ainakin leimalle päivittämään 325 jarruihin mikä ihan turvallisuus kysymyskin...jos mielenkiintoa riittää rempaamaan autoa niin turbota ihmeessä!
    Ahdin määrää tahdin...

    www.jarno80.suntuubi.com

    Comment

    • IvvN
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 3078
      • HelSINKI

      #3
      Ei kyllä ole kaikilla samanlaista. Ihan muutaman e30:nen löytyy koko suomesta. Ne vaan nyt sattuu olemaan kaikki täälä foorumin shouruumissa, mutta tuskin sä kadulla näet e30:ssiä joissa hirveät coolerit keulilla joka päivä

      Ja jos kerran haluaa semmoista, niin tottakai se kannattaa. Yleensäkin kannattaa tehdä sitä, mitä haluaa.
      Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
      www.kxd.fi

      Mahdollisesti maailman paras verhoomo

      Comment

      • Topelius
        Newbiemmer
        • Aug 2005
        • 11
        • nystad eli...

        #4
        Originally posted by Jarno80
        Kyllähän tollasesta saa irti vaikka tuhannen heppaa kun vaan upottaa siihen muutaman tuhat lappusen...alakerran, perän ja laatikon kestävyys on kiinni käytöstä mutta jos haluat että se taatusti kestää niin kyllä siinä saa laittaa kaikki uusiks. Jarrut joudut ainakin leimalle päivittämään 325 jarruihin mikä ihan turvallisuus kysymyskin...jos mielenkiintoa riittää rempaamaan autoa niin turbota ihmeessä!
        Jepulis, mulla onkin jo siinä 325 takajarrut et sen kannalta helppoa... hestecin se kyllä vaatis... ei oikeen alkuperäsellä ruiskulla kannata mennä pelleilee? ja raha palaa...

        Comment

        • BMW 325I avo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 832
          • Tampere

          #5
          No ei tietenkäään kannata turbottaa jos miettii, että emmää ku muillaki o.


          Mutta jos haluaa tehoja ja tutustua moottorien ihmeelliseen maailmaan niin tottakai kannattaa. Itse ainakin aion omani(m20b25) turbottaa, ja itselle perustelen sitä seuraavasti:
          - enemmän alavääntöä ==> kivempi ajella
          - enemmän tehoja ==> kivempi ajella
          - onko parempaa tapaa tutustua moottorin sielunelämään ==> ei ole
          - pihhihhiiiiihh ==>

          Ja itselle on tulossa:

          - käärmeenpesä
          - dumppi
          - 3.5L suuttimet
          - 3.5L ilmamäärämittari
          - turpo(pari paskaa vaihtoehtoa pöydällä tai sitten kalliisti kaupasta)
          - joku hukkis
          - joku kuuleri
          - Megasquirt'n spark (jos siinä kerta map, niin sittenhän ton ilmamäärämittarin voi heivata, vai voiko? En vielä tiedä.
          - laajakaistalambda
          - ja sitten alakerta uusiksi ja männistä hiukan pois.
          - jonkinlainen massakytkinkin tuossa on

          Ja tämän kaiken jälkeen pitäisi olla todella hyvin säädöissä oleva, alhaalta vääntämään lähtevä n.250hv ja >300Nm avo bemari alla. Ei päivityksiä mihinkään voimansiirtoon.
          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2195
            • kaustinen

            #6
            Joo ei tarvii määrämittaria ms:n kaa.
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • Jarno80
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 246
              • Riihikoski

              #7
              Ei siitä kyllä alavääntöä lisää tule vaan vähenee puristuksien laskun myötä...vääntö lisääntyy vasta kun ahdin heräilee ja jos laitat jonkun vanhanaikaisen ahtimen suurella pakopesällä niin se tapahtuu todella myöhään.
              Ahdin määrää tahdin...

              www.jarno80.suntuubi.com

              Comment

              • Topelius
                Newbiemmer
                • Aug 2005
                • 11
                • nystad eli...

                #8
                tekeekö joku kaveri sulle pakosarjan??? vai saatko jostain halvalla?? laajakaista maksaa suhtkoht mukavasti, eikö normi käy???

                Comment

                • BMW 325I avo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 832
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Jarno80
                  Ei siitä kyllä alavääntöä lisää tule vaan vähenee puristuksien laskun myötä...vääntö lisääntyy vasta kun ahdin heräilee ja jos laitat jonkun vanhanaikaisen ahtimen suurella pakopesällä niin se tapahtuu todella myöhään.
                  No eikö sitä turboa valita juuri sen mukaan mitä halutaan? Jos tästä vessasta vielä vähenee alavääntö, niin alan matkustamaan taksilla.

                  Ja joo, teen itse pakosarjan, ainakin yritän. Laajakaistalambda maksaa jotain 250€? ja kuulemma säädettävyyttä tuo niin paljon lisää, että aion sen ostaa.
                  // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                  Comment

                  • Jarno80
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 246
                    • Riihikoski

                    #10
                    Originally posted by BMW 325I avo
                    No eikö sitä turboa valita juuri sen mukaan mitä halutaan? Jos tästä vessasta vielä vähenee alavääntö, niin alan matkustamaan taksilla.
                    Valitaan valitaan...toi oli vaan yks esimerkki mut ei niistä ykskään alta kahden tonnin mukaan lähde! Joku muuttuva siipinen olis varmaan tohon sun tarkotuksen hyvä...
                    Ahdin määrää tahdin...

                    www.jarno80.suntuubi.com

                    Comment

                    • 2bar..ahhh
                      BTCF Honorary Member
                      • Nov 2004
                      • 3351
                      • haapavesi

                      #11
                      Originally posted by Topelius
                      Sanokaast te nyt et kannattaako tollasta bemarii nyt mennä turbottaa?? mieli tekis niin pirusti... mutta joka toisessa vastaantulevassa (e30 yms.) on hirvee kuuleri keulil, menee vaan touhusta mielenkiinto ku kaikilla samanlainen...

                      joten kannattaisko ruveta tekee? se ei paha homma olis...
                      auto on 320... alakerta varmaan kestää ja perät yms. myös, mutta onko mitään hyötyä??? paljonko on revitty 2.0 kutosen koneesta irti?? ja mitä pitäs tehdä että kestäis??

                      paha homma????? turbon kannalla olen mut ei se aivan iisi homma ole!
                      ja perät ja laatikko ei kestä vakiot jos meinaat ajaakki kunnolla ku ite saan vaparillaki särettyä! (enää ei mene rikki zf:N vahvistettu ja 535:sen ISO lukko!)


                      turbon kylminä sinuna laittaisin jos motivaatio riittää!
                      tee m20 b25 sestä se kone!

                      ehdottomasti turbo shiiiin... pshiii.....
                      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                      Comment

                      • Topelius
                        Newbiemmer
                        • Aug 2005
                        • 11
                        • nystad eli...

                        #12
                        Originally posted by 2bar..ahhh
                        paha homma????? turbon kannalla olen mut ei se aivan iisi homma ole!
                        ja perät ja laatikko ei kestä vakiot jos meinaat ajaakki kunnolla ku ite saan vaparillaki särettyä! (enää ei mene rikki zf:N vahvistettu ja 535:sen ISO lukko!)


                        turbon kylminä sinuna laittaisin jos motivaatio riittää!
                        tee m20 b25 sestä se kone!

                        ehdottomasti turbo shiiiin... pshiii.....
                        Onhan siinä oma vähtinsä, jos tekis viimisen päälle niin tottakai se olis M5 sälät kaikkineen päivineen ja sit vaan ahtamaan... mutta nyt olis vaan "pienellä rahalla hyvää " periaate poikaa, mikä ei tuu ikinä onnistumaan Mutta niin, onko noita laatikoita kuinka harvassa ja hinta noin??? entäs 535 perse???
                        Last edited by Topelius; 30-09-2005, 11:17.

                        Comment

                        • L.H
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2481
                          • Lohja

                          #13
                          Kyllä ne laatikot ja perät kestää ihan hyvin, kun vähän käyttää järkeä.

                          Säädettävä ruisku kannattaa laittaa, mutta onhan niitä muitakin kun hestecci, halvimpana varmasti toi jo mainittu megasquirt. Kyllä se kannattaa ahtaa, jos tehoa haluaa, mutta tietysti jos haluaa oikeasti olla erilainen, niin sitten laittaa paljon rahaa(siis ihan v*tusti) ja tekee oikeasti tehokkaan vaparikoneen...:
                          Last edited by L.H; 29-09-2005, 20:40.
                          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                          Comment

                          • lambjo
                            Newbiemmer
                            • Dec 2002
                            • 26
                            • Forssa

                            #14
                            Mielummin isompi kone, ei ole mitään järkee ruveta tollasta mopon konetta turbottamaan.

                            Comment

                            • Vega_
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 888
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by lambjo
                              Mielummin isompi kone, ei ole mitään järkee ruveta tollasta mopon konetta turbottamaan.
                              no tuoki on vähä mielipide kysymys...mua ainaki kiinnostais enemmän turbotettu 2litranen ku pelkkä tekniikan vaihto 320-->325.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎